HELP!! Belangrijke foto verwijderd, hoe terug te halen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

HELP!! Belangrijke foto verwijderd, hoe terug te halen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 01:12

Hoi bokkers.

Even terug is een vriend van mij overleden.
We hadden 1 hele leuke foto samen, maar ik ben zo dom geweest om die niet op de computer te zetten |(
Nou zijn laatst al mijn foto's van mijn telefoon verwijderd en daar zat die foto net tussen.
Ik heb hem ooit ook naar hem gewatsappt, dat kan ik ook zien. Maar de foto stelt niet meer scherp omdat hij dus van mijn telefoon weg is. Als ik hem aanklik word het beeld zwart en staat er: foto staat niet op sd kaart.
Zo zie ik hem in het whats app gesprek (normaal is hij dus helemaal scherp):
Afbeelding

Iemand enig idee hoe ik die foto terug kan krijgen? Ben al dagen aan het googlen, programmas aan het downloaden om gewiste foto's terug te halen maar het lukt niet ;(

Allejandro

Re: HELP!! Belangrijke foto verwijderd, hoe terug te halen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:09

Als hij op je geheugenkaartje stond die in je telefoon zit kan je met diverse software verwijderde bestanden soms terughalen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:15

Misschien heeft diegene naar wie je hem heb gestuurd nog op zijn/haar telefoon staan? Dan kan je vragen of ze hem weer naar jou wilt sturen?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:17

Druk dit soort foto's af. Heb ik oo gedaan, dag erna was alles overal ineens weg!

En diegene die m heeft ontvangen zal de foto no hebben toch?

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:20

Dat is zuur! Hopelijk kan je hem nog terug halen...
Had je hem alleen naar hem gestuurd of ook naar anderen? Succes iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:22

Als eerste:
Sterkte :(:)

Ik heb een samsung galacy young en als ik mn sd kaart in de computer doe zie ik ergens een map met alle fotos.. Ook die verwijderd zijn!
Nu op school, dus kan niet kijken hoe die map heet.. Maar volgensmij heeft iedereen hem!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:57

Allejandro schreef:
Als hij op je geheugenkaartje stond die in je telefoon zit kan je met diverse software verwijderde bestanden soms terughalen.

Ja dat lees ik overal maar heb echt al van alles gedownload en geen enkel programma die mijn telefoon kan vinden helaas

Joaltijd schreef:
Als eerste:
Sterkte :(:)

Ik heb een samsung galacy young en als ik mn sd kaart in de computer doe zie ik ergens een map met alle fotos.. Ook die verwijderd zijn!
Nu op school, dus kan niet kijken hoe die map heet.. Maar volgensmij heeft iedereen hem!

Als je zou willen kijken hoe die map heet zou dat super zijn!! En bedankt

ilaan schreef:
Druk dit soort foto's af. Heb ik oo gedaan, dag erna was alles overal ineens weg!

En diegene die m heeft ontvangen zal de foto no hebben toch?

Davinia_ schreef:
Misschien heeft diegene naar wie je hem heb gestuurd nog op zijn/haar telefoon staan? Dan kan je vragen of ze hem weer naar jou wilt sturen?

Zoals ik schreef is diegene kort geleden overleden

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:58

zusjuh schreef:
Dat is zuur! Hopelijk kan je hem nog terug halen...
Had je hem alleen naar hem gestuurd of ook naar anderen? Succes iig

Alleen naar hem...

Bedankt voor de reacties

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:00

Misschien vragen aan zijn ouders of je even in zijn telefoon mag kijken? Of dat zij in zijn telefoon kijken en de foto naar jou terugsturen? Neem aan dat de foto nog wel op zijn telefoon staat. Anders zou ik het niet weten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:02

BEn vandaag pas 4 uur uit.. Iets na 5 uur thuis...

Maar beter laat als niet!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:27

Oh sorry dat had ik niet begrepen. Ala je goed contact hebt misschien vragen of je de foto eraf kunt halen? Of zij hem door willen sturen? Tenminste, als zij de mobiel hebben en daarmee instemmen. En anders eerst even kijken naar dat mapje, ik hoop het zo voor je! Weet helaas veel te goed hoe dit is..

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:43

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:02

Sterkte nog met het verlies van een vriend.

Even een kleine omweg: ik heb ooit de vergelijking gelezen dat een harde schijf, usb-stick of geheugenkaart is als een parkeerplaats: je zet er auto's (bestanden) op, soms kleine en soms grote. Om bij te houden waar al die auto's staan hangt er bij de portier een bord met alle kentekennummers (naam bestanden). Als de parkeerplaats vol is moet je eerst auto's weghalen voor je nieuwe kunt parkeren.

Zo ook met geheugen: oude bestanden moeten weg voor je er nieuwe op kunt zetten. Als je een bestand delete ruim je niet de hele auto op, je haalt alleen het briefje weg bij de portier. Die kijkt op z'n bord en zegt "nee, de xyz staat hier niet".

Als je per ongeluk teveel bestanden wist (alle briefjes bij de portier weggooit) staan die auto's nog gewoon op de parkeerplaats. Wat een recovery programma doet is met een schriftje in de hand de parkeerplaats oplopen en alle kentekens opschrijven van de auto's die er nog staan.

Op het moment dat je een nieuw bestand op wilt slaan krijg je van de portier een parkeervak toegewezen dat volgens zijn bord niet in gebruik is. Daar wordt je auto neergezet en als er een eerdere auto (gedelete bestand) stond stond is die nu plat, weg. Ook als je een sd-kaart formateert: alles echt weg.

(micro)SD-kaart uit de telefoon halen (al dan niet met adapter) in de pc stoppen en er een recovery programma op loslaten. Als de foto nog niet is overschreven staat ie er nog op en moet terug te vinden zijn. Zijn er inmiddels nieuwe foto's opgeslagen dan moet je net het geluk hebben dat die niet op het 'parkeervak' van deze dierbare foto zijn gezet. Succes.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:05

Kun je die foto niet kopiëren en dan doorsturen naar een vriend/vriendin, zodat hij/zij hem wel kan openen?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:12

als je er echt niet uit komt.

Mail dan gewoon is naar een telefoon of computerzaak en leg uit hoe het zit.
waarschijnlijk kunnen/willen ze je er best wel mee helpen!

veel stertke :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:40

Ik zit nu even op de computer om foto's van gisteren op mijn mobiel te zetten :P

Dus hier hoe het bij mij was!

'SD-kaart' map openen
'DCIM' -> '.thumbnails'

Nu zie ik de verschrikkelijke foto's van m'n vriendin en mij er niet meer tussen staan, dus ga even verder zoeken!

EDIT:
'SD-kaart' map openen
'whatsapp' mapje aanklikken, 'media' -> 'whatsapp images' -> (eventueel 'sent', als jij hem gestuurd hebt)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:48

Vaak staat er op de sd kaart ook een mapje whatsapp, daar staan ook de foto's in die je hebt verzonden (images en dan send images). Daar kan die ook nog tussen staan.

Sorry voor de vage uitleg, zit op me tel.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:05

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:26

Ik heb vandaag zo'n adapter gekocht, en recuva kon nu inderdaad bij mijn verwijderde foto's komen.
Maar ik vrees dat ik de foto niet meer terug kan halen. Veel verwijderde foto's worden weer weergeven maar als ik de naam van de foto aanklik die ik nodig heb staat er dat de afbeelding niet weergeven kan worden.
In het whats app mapje 'sent' staat hij ook niet.
Helaas. Iedereen bedankt voor de reacties!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:30

Ik zou ook even langs een computerbedrijf gaan. Iets ander verhaal maar mijn laptop is opnieuw geïnstalleerd en daarmee zijn alle foto's kwijtgeraakt. Ze hebben toen een recovery gedaan en ik heb nu bijna alle foto's weer terug terwijl ze er echt helemaal vanaf waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:31

Nooooh.. :(
Das balen!

Misschien electronicawinkel bellen?!
Hoop zo dat je die foto terugkrijgt!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:32

Waarom vraag je niet of je even (aan degene die zijn telefoon bezit, zijn ouders waarschijnlijk) zijn telefoon mag en daar de foto vanaf mag halen?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:34

Mjetterd schreef:
Waarom vraag je niet of je even (aan degene die zijn telefoon bezit, zijn ouders waarschijnlijk) zijn telefoon mag en daar de foto vanaf mag halen?

Lees openingspost. Hij is overleden

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:36

dream_lot schreef:
Mjetterd schreef:

Ja dat snap ik,
Maar als iemand overlijd, blijft zijn telefoon wel gewoon bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:37

dream_lot schreef:
Mjetterd schreef:

Als de ouders van hem de mobiel hebben zou het kunnen :)
Denk dat Mjetterd dat bedoeld!
Mjetterd was me voor :P