Lange vrouwen kledingmerken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Lange vrouwen kledingmerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:26

Zóveelste topic over lange vrouwen en kleding. Zucht, steun, poest :P

Maar ik ben nu wel aardig op zoek...

Sinds vorig jaar koop ik regelmatig iets bij Miss Etam. Vaak leuke dingen, maar toch ook regelmatig vette tegenvallers. Zoals wintertruien, tunieken, met name gebreid spul, wordt snel lelijk, rekt extreem op etc. En als ik dan voor 40 euro een trui koop, verwacht ik toch wel dat het wat langer dan twee keer dragen mee gaat.

Kreeg vandaag weer een broek binnen van Miss Etam, die volgens internet een binnenbeenlengte van 96cm zou hebben. Nou ammenooitniet! Dit was niet de eerste broek die voor 'lang' verkocht werd en uiteindelijk veel te kort blijkt.
De skinny jeans van Miss Etam passen me over het algemeen wel.

Bij dezelfde bestelling had ik ook een shirt van Esprit, die wél de juiste lengte heeft bij mijn postuur. Waarbij maat 42 inderdaad maat 42 is.
Daarentegen een shirt/trui van Only die ik in maat 42/XL heb besteld... Waarbij de mouwen 20cm te kort waren en ik gewoon drie tot vijf keer in zou passen. Terwijl de trui maar tot de navel kwam aan de voorkant.

Iets waar ik me verschrikkelijk aan erger, en reden dus ook voor mij om niet meer bij H&M te bestellen. Omdat ik daar altijd hetzelfde tref. Kennelijk staan grote maten tegenwoordig alleen nog maar voor dikker en niet meer voor langer. Eerder voor dikker en kleiner dan voor dikker en langer, wat voor mij van toepassing zou zijn ten opzichte van een kleinere maat.

Nu vind ik Miss Etam nog steeds wel erg leuk hoor, maar niet altijd passend bij mijn leeftijd in stijl. Dus ik moet ook meerdere kanten op. Zo ga ik nog wel eens graag bij Shoeby winkelen. Maar met twee merken/winkels kom je ook niet ver, helaas :(

Daarom zou ik graag tips hebben over merken die geschikt zijn voor lange mensen (ik ben 1.85m) en/of winkels die zich richten op lange vrouwen (Groningen/Friesland/Drente).

Ik hoor het graag! :D

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:31

Naaoommii

Re: Lange vrouwen kledingmerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:34

Ik ga dit topic bij houden. Ik ben zelf 1,86 en ik heb voornamelijk moeite met broeken vinden en ook met leuke vestjes met normale mouwen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:35

Spijkerbroeken van Kuyichi vallen lang en blijven ook mooi na regelmatig wassen. Van LTB heb ik ook een broek in lengtemaat 36 die lang genoeg is.
Verder draag ik graag jurkjes en rokken :)) Qua bovenkleding kan ik vrijwel alle merken wel dragen dus wat dat betreft kan ik je niet adviseren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:36

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:38

Plien91 schreef:
Spijkerbroeken van Kuyichi vallen lang en blijven ook mooi na regelmatig wassen. Van LTB heb ik ook een broek in lengtemaat 36 die lang genoeg is.
Verder draag ik graag jurkjes en rokken :)) Qua bovenkleding kan ik vrijwel alle merken wel dragen dus wat dat betreft kan ik je niet adviseren.

Kuyichi is voor mij niet lang genoeg. :n

Ik draag ook heel graag jurkjes en rokken, maar daar is mijn werk niet heel geschikt voor. Heb weliswaar een kantoorbaan, maar loop ook veel op de werkvloer tussen de machines.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:41

Ik heb spijkerbroeken van het merk Jacky. Ze zitten dus gewoon echt fijn en ze vallen ook lang uit :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:42

Janine1990 schreef:
IzAw schreef:
http://www.highleytall.com/default/mode-lange-vrouw.html?gclid=CKa0ztnbnL0CFSn4wgod0R0AMA

Hier haalt iemand die ik ken (en erg lang is) haar kleding vandaan.
Zitten vaak erg leuke dingen tussen :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Thanks! Ziet er leuk uit, alleen al de link, verder ben ik nog niet. :D
LTB ken ik en heb ik ook wel broeken van. Maar meestal worden die zo vreselijk snel wijd.

Ja daar heb ik ook last van.

http://www.longlicious.nl
http://Www.Prettytall.nl

Ik ben 186 en heb ook enorm lange benen. Maar kan hier slagen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:47

Ik ben niet bizar lang (1,78m) maar ik heb hele lange benen en armen. Ik vind prettytall.nl erg leuk :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:51

Ik vind dat er maar weinig bovenkleding op de genoemde sites staan. Niet echt mijn stijl in ieder geval. ;(

Ik weet nu dus (weer) dat Esprit een fijn merk is qua kleding.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:53

Ik heb meestal tshirts van de Lady Sting! Gewoon de basic. Bevallen mij goed. Qua broeken altijd Gstar en dan lengte 34 :)
Ben zelf 1,80 maar heb erg lange benen. Het is echt een drama!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:56

Nuttig topic, ik lees even mee! (ik ben 1,81m) broeken met lengte maat 34 zitten vaak wel goed bij mij, ik heb zelf vaker last van te korte mouwen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:57

Foundtheone schreef:
Ik heb meestal tshirts van de Lady Sting! Gewoon de basic. Bevallen mij goed. Qua broeken altijd Gstar en dan lengte 34 :)

Ohja, Sting is sowieso een leuke winkel! Kom niet vaak in de stad (Groningen) dus ik vergeet dat wel eens. Bedankt!

Ja ik snap echt niet dat er maar zo weinig merken zijn die zich toespitsen op lange vrouwen. De bovengenoemde webshops hebben ook maar twee of drie merken. Echt bizar!
Zover ik weet worden mensen alleen maar langer, niet bepaald kleiner... En van afvallen krijg ik vast geen kleinere broekmaat in díe zin :D

Vroeger heb ik ook nog wel eens een poging tot G-Star gedaan, maar dat leidde enkel tot frustraties. Mopperend terug komen van het shoppen. Daar doe ik het niet voor. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:58

adecuada schreef:
Nuttig topic, ik lees even mee! (ik ben 1,81m) broeken met lengte maat 34 zitten vaak wel goed bij mij, ik heb zelf vaker last van te korte mouwen!

Ik heb het gek genoeg eerder andersom. Maar ik moet zeggen dat de afgelopen jaren de mouwen niet langer zijn geworden. Ik zie ook steeds vaker dat mijn mouwen te kort zijn. }:0

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:01

Janine1990 schreef:
Foundtheone schreef:

Ohja, Sting is sowieso een leuke winkel! Kom niet vaak in de stad (Groningen) dus ik vergeet dat wel eens. Bedankt!

Ja ik snap echt niet dat er maar zo weinig merken zijn die zich toespitsen op lange vrouwen. De bovengenoemde webshops hebben ook maar twee of drie merken. Echt bizar!
Zover ik weet worden mensen alleen maar langer, niet bepaald kleiner... En van afvallen krijg ik vast geen kleinere broekmaat in díe zin :D

Vroeger heb ik ook nog wel eens een poging tot G-Star gedaan, maar dat leidde enkel tot frustraties. Mopperend terug komen van het shoppen. Daar doe ik het niet voor. :+

Ja klopt! Ik haal regelmatig mijn kleding daar. Slaag altijd wel! In Sneek zit ook een sting, erg groot. Weet niet wat dichterbij is.

Klopt, vooral bij de H&M... Allemaal voor korte mensen, en voor ons geweldige lange lichaam? Niks te vinden! Snap niet dat ze er niks aan doen. Ik draag ook vaak mannen truien, deze zitten teminste normaal! Of ik moet al XL hebben...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:02

Ik heb altijd mn spijkerbroeken van Gstar. Wel duur maar goed, zijn voor mij de enige die echt passen en ze hebben dus de goede lengtemaat.
Qua shirts etc heb ik eigenlijk nooit dat het snel te kort is oid.
Alhoewel ik dan idd bijv nooit wat koop bij de H&M.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:04

Janine1990 schreef:
Foundtheone schreef:

allemaal lange-lange lengtemaat 36: (link lukte niet dus zelf even filteren op damesjeans lengte 36) https://www.g-star.com/nl_nl/?gclid=CKv ... wwodaVwAlQ
Laatst bijgewerkt door celano op 18-03-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:05

Bovenkleding is idd een drama. Broeken lukt wel via die sites. Maar the sting kom ik ook vaak al zijn daar ook de mouwen kort.

Ja we worden steeds langer maar de lengte maten gaan er steeds meer uit. Heb al met verschillende winkels/merken die discussie gevoerd. Overigens heeft tommy hilfiger soms ook nog wel eens wat langers er tussen zitten.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:07

Ik ben zelf 1,92m..
Broeken draag ik alleen van G-Star & de vesten die in mijn kast hangen die lang zijn, zijn van HV Polo & van Miss Etam :), ik volg ook even haha

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:07

Ja ik lees ook mee, ik ben 1.80 en heb lengtemaat 36 van mn broeken. Vroeger had ik altijd broeken van Only, maar die vallen nu ook niet meer goed en nu heb ik alleen nog G-star. Ook bovenkleding is een drama, omdat ik niet alleen lang ben, maar ook vrij breedgeschouderd (altijd problemen met jassen e.d.)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:12

www.tallpeople.nl
is wel alkmaar, maar ook online winkel. Ik ben er erg blij mee, zeer goede kwaliteit broeken en écht lang!
(Rene Smit, Mavi ed)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 21:12

@ Foundtheone: Hihi, Groningen is een stuk dichterbij :P 20 minuten.
Maar na 10 jaar op school te hebben gezeten in Groningen, heb ik niet altijd behoefte om daar te gaan winkelen.

H&M is sowieso een zooitje hoor... Ik heb wel eens een broek gekregen die kwam met twee ongelijke broekspijpen. :roll: In dezelfde bestelling een trui met hetzelfde verhaal, alleen dan ongelijke mouwen.

Door mijn lengte wil ik liever geen mannenkleding aan. Heb wel eens vaker gehoord dat ik een mannenbroek moest gaan proberen. Maar door mijn postuur zie ik er dan ook meteen vrij mannelijk uit. Goed, een man met tieten, dat wel. Maar ben breed in de schouders, en heb stevige bovenbenen. Sommige meiden kunnen het heel goed hebben, maar bij mij lijkt het gewoon niet... :n

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:13

Qua broeken draag ik graag Levi's curve ID en Supertrash!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:15

De mango heeft vaak ook erg lange broeken (niet de skinny broeken, maar eerder die met de flair pijpen). Diesel heeft ze ook, maar die zijn ongeveer 150 euro duurder dan de Mango-broeken.

Qua bovenkleding is Trix&Rees vaak behoorlijk lang! Dat is ook eigenlijk het enige merk dat ik ken met lange mouwen. De longsleeves van Divided en de H&M zijn best aardig om ergens onder te dragen, en je kunt ze ook vrij gemakkelijk opstropen. Die draag ik dus ook veel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 21:18

celano schreef:
allemaal lange-lange lengtemaat 36: (link lukte niet dus zelf even filteren op damesjeans lengte 36) https://www.g-star.com/nl_nl/?gclid=CKv ... wwodaVwAlQ

Teering. Veel geld voor een leuke broek.
En veel geld voor een gewone broek.

Terwijl je iets soortgelijks voor 90 euro bij LTB hebt.

Wel bedankt voor de link! Ik heb nooit G-Star in mijn maten kunnen vinden. Dus wellicht kan diezelfde winkel dit wel voor me bestellen. Lijkt me in ieder geval wel.