Mijn vriend heeft vorige week zaterdag zijn nieuwe auto opgehaald en zijn oude auto hierop ingeruild. Zijn 'nieuwe' auto is er eentje uit 97. Apk loopt tot augustus. Tijdens de testrit liep de auto prima en dus besloot mijn vriend hem te kopen.
Afgelopen zaterdag echter viel de auto tijdens het rijden compleet uit en hij heeft hem niet meer aan de praat gekregen. De garage heeft m vandaag weg gesleept en net belden ze met slecht nieuws, namelijk dat er heel wat mis was met de auto. Hij adviseerde het ding zsm van de hand te doen.
Nu vraag ik me af, kan mijn vriend teruggaan naar de garage om de auto terug te brengen en zijn oude auto mee te nemen? Oftewel wat zijn zin rechten in deze situatie?
Ik snap heel goed dat er risico's verbonden zijn aan het kopen van een tweedehands auto, maar dat het ding na een week gewoon niet start en dat er ontzettend veel aan mankeert kan ook niet de bedoeling zijn imo.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen
Heeft me al met al drie maanden gekost om 'm fatsoenlijk aan de praat te krijgen, maar toen deed ie het ook. Dat ie nu niet meer door de APK komt, komt door een uiterst l*llig defectje dat, professioneel gerepareerd, minimaal 1500 euro gekost zou hebben. Nu kost het mij drie maanden pruts- peuter- en uitzoekwerk, maar hooguit 200 euro aan onderdelen (en ik weet weer een stuk beter hoe m'n auto in elkaar zit). Het motortje van de ventilatie is defect.......