Wie heeft er ervaring met Budget energie of Energie Direct?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Wie heeft er ervaring met Budget energie of Energie Direct?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 14:57

Ik ga binnenkort van energie leverancier wisselen, als ik op internet kijk dan zijn Budget Energie en Energie Direct de goedkoopste maar daar in tegen lees ik wel ontzettend veel klachten over deze energie aanbieders.
Nou ben ik mij er wel van bewust dat mensen veel eerder wat zullen zeggen als ze niet tevreden zijn dan als ze wel tevreden zijn daarom hier de vraag: wie heeft er ervaring met 1 van deze 2 energie aanbieders?
Of een andere die goedkoper is dan Nuon, Essent en Eneco, dat zijn namelijk de duurste.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:03

Ik zit bij Energie Direct en tot dusver geen problemen/klachten. Had in het begin van het contract een vraag dus telefonisch contact opgenomen en werd goed en vriendelijk geholpen.

Selka

Re: Wie heeft er ervaring met Budget energie of Energie Direct?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:05

Budget Energie hebben wij nu een jaar en geen problemen hoor! Geen vreemde afschrijvingen of onduidelijkheden :) Wél een teruggaaf van € 500 :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:06

Dat klinkt al goed :D
Ik ben nu bij de Nuon en moest 600 euro bij betalen!! 8)7

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:50

Arrabel schreef:
Dat klinkt al goed :D
Ik ben nu bij de Nuon en moest 600 euro bij betalen!! 8)7

Dan staat je termijnbedrag niet goed (kun jer zelf veranderen op de site) of je verbruik is opeens drastisch verhoogd.

De enige tip die ik voor je heb: let goed op dat je alle kosten meeneemt, zodat je geen appels met peren gaat vergelijken! Daar gaat het nogal eens mis omdat men "vergeet" de transport- en vastrechtkosten mee te nemen in de vergelijking.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:58

Wij waren overgestapt naar Budget Energie. Maar vanwege alle klachten die ik las durfde ik het toch niet aan en heb het opgezegd voordat de bedenkt termijn voorbij was :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:45

EnergieDirect vorig jaar een jaar lang gehad. Geen problemen, helemaal prima gegaan. Betaalde 95 p/m maar kreeg aan het eind nog een klap geld terug. Ik ben erg tevreden. De reden van overstappen is dan ook alleen dat ik door de welkomstpremie bij een ander dit jaar goedkoper uit ben. Dus misschien stap ik volgend jaar wel weer terug over :)

Maarehm, bijbetalen heeft over het algemeen weinig te maken met je energieleverancier hoor. Meer met je verbruik..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 10:20

Ja dat zou je zeggen... maar ik heb van meerdere mensen die bij de Nuon zaten dat ze een belachelijk hoge eind afrekening kregen, zelfs tot 1200 euro aan toe terwijl ze niks anders dan anders deden.
Dat vind ik wel een beetje te toevallig.. maar het zou kunnen.
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga naar EnergieDirect..
Zoals ik al zei, over elke energie leverancier zijn er wel klachten te lezen op internet maar dat komt denk ik ook omdat mensen eerder klagen dan dat ze een positief iets melden.
Bedankt voor de antwoorden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:32

Arrabel schreef:
Ja dat zou je zeggen... maar ik heb van meerdere mensen die bij de Nuon zaten dat ze een belachelijk hoge eind afrekening kregen, zelfs tot 1200 euro aan toe terwijl ze niks anders dan anders deden.
Dat vind ik wel een beetje te toevallig.. maar het zou kunnen.
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga naar EnergieDirect..
Zoals ik al zei, over elke energie leverancier zijn er wel klachten te lezen op internet maar dat komt denk ik ook omdat mensen eerder klagen dan dat ze een positief iets melden.
Bedankt voor de antwoorden!

Even los van je beslissing; het staat je natuurlijk vrij; je hebt NUON geen kritische vragen gesteld?

Ik ben van mening dat als een leverancier dit flikt, je als klant daar hele vervelende vragen over mag stellen!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 11:44

Ik heb gebeld met EnergieDirect met de intentie me aan me te melden maar dat ging niet door...
Ik vroeg namelijk waarom als ik op de site van de consumenten bond het aanbod van EnergieDirect bekeek ik een maandbedrag van 85 euro kreeg en bij hun op de site 115 euro.
Dat was omdat de consumenten bond andere prijzen hanteert zegt ze, daar staan hun los van...
Dat begreep ik al niet helemaal maar dat zal aan mij liggen.
Toen vroeg ik wat ongeveer het maandbedrag was voor een alleenstaand huishouden maar dat wist ze ook niet.
En had ze het wel geweten dan had ik me waarschijnlijk ook niet aangemeld want wat een onbeschofte tante! Mij meteen met je en jou aanspreken, ze reageerde heel geïrriteerd op mijn vraag en liet ook duidelijk merken dat ze geen zin had om het me uit te leggen.

Opzoek naar een andere stroomleverancier dus.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:47

Budget Energie :)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:50

Wij stappen elk jaar over naar een ander. Ik kijk niet direct naar het maandbedrag bij overstappen. Ik neem de eindafrekening van de laatste keer en vul ons verbruik in op een vergelijkingssite. Daar komt dan een maatschappij uit met een bepaald maandbedrag. Vervolgens kijk ik bij die maatschappij of het bedrag ongeveer overeen komt met wat de eerste site aangaf. Wij zitten nu bij Green Choice. We hebben Energie Direct, Essent en Eon gehad. Nooit geen problemen gehad met deze maatschappijen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:54

Ik ben vorig jaar over gestapt van Energie Direct naar Essent en wat heb ik er een spijt van.
Had ik nooit moeten doen.
Ben nu echt VEEL duurder uit en ga zeker weer terug.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:00

Wij hebben Budget energie en tot nu toe tevreden.Ben benieuwd naar de afrekening als we over 3 maanden gaan verhuizen.