Ik weet het even niet meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Ik weet het even niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 02:20

Ik zit al een hele tijd met mezelf in de knoop. Waarschijnlijk zal het wel een heel onsamenhangend verhaal worden, maargoed...

Toen ik vorig jaar hoorde dat ik was toegelaten op mijn opleiding huilde ik van blijdschap, maar ook verdriet. Ik had de opleiding die ik wou en die ik nog steeds wil, maar ik heb ook een hele leuke Haflinger thuis in Groningen en ik zou naar Deventer gaan. Hoe moeilijk ik het ook vond (en vind) om Wilco af te staan, ik wist gewoon dat ik wel een bijrijdster moest hebben voor hem. Ik had een goede vriendin gevraagd op stal. Ze zou van alles en nog wat met hem mogen, behalve alleen op buitenrit en dat gratis. Geen stal uitmesten, voeren etc.

Nouja, ik ben aan mijn eerste periode begonnen op school, en eigenlijk heb ik die zelf gewoon zwaar verkloot. Ik ben er zo boos over dat ik mijzelf zo in de problemen heb gewerkt, want nu moet ik echt er heel hard aan trekken wil ik er niet vanaf gestuurd worden. En dat terwijl ik in deze periode geen onvoldoendes hoefde te hebben als ik me maar iets meer inzette. En echt waar, ik vind het geweldig op deze school en ook de lessen zijn interessant, maar ik kon mij er niet toe aanzetten om de goed stof te leren.

Tweede periode nog dramatischer... Ik ga nu de herkansingen in en ik heb zo hard mogelijk geleerd. De derde periode ben ik al beter ingegaan en ik ga die ook zo goed mogelijk afsluiten.

Maar ik ben echt doodsbenauwd dat ik het dus niet haal ;( en ik heb er echt gewoon buikpijn van.

Maar nu zit ik dus met Wilco... In het begin ging het hartstikke leuk met het meisje en hem. Ik heb alleen dingen die ik graag wil dat zij ook doet. Zo wil ik dat er geen gedraaide teugels zijn. Naja, goed en aardig. Maar ik had dus tegen 3 anderen gezegd of ze er wat op wouden letten. Niet om op haar te letten, maar omdat het gewoon wel eens lastig is om daar aan te denken. Nu kwam ik dus zaterdag op stal en doe ik mijn kist open. En ik zat er eerst echt van: waar zijn mijn teugels nou? Waren die dus helemaal raar gedraaid en niet op een natuurlijke manier. Dus ik stuurde haar een berichtje dat ik niet zo blij was met wat ik aantrof en dat het wel fijn zou zijn als ze het netjes in de kist hing. Ik kreeg maar geen antwoord dus ik had haar vanavond weer een berichtje gestuurd met dat ik graag een antwoord wou. Stuurt ze: Ja, dat doe ik ook, het was niet mijn idee, maar ik vind het ook niet leuk dat jij tegen mensen zegt dat ze moeten opletten hoe ik rij. Ik had alleen wat gezegd over de teugels. Dus ik zit verbaasd te lezen. Ik heb haar gezegd dat ze het tegen mij moest zeggen en niet op zo'n achterbakse manier moet handelen. En dat je niet zo met andermans spullen omgaat. En ze wil niet zeggen wie het is. Zij nog wat uitgelegd, waardoor het nog "redelijk" overkwam, maar jammer dat het zo moet... Maar er zijn nog wat opmerkingen van anderen (ik reed met zweep en sporen en een meisje zei dat het andere meisje zonder beide dingen reed en ik zat daar te janken op Wilco, en nu is er een vriendin die heeft gezegd dat mijn bijrijdster heeft gezegd dat ze wel kon merken dat ik gereden had, want hij was zo stijf... Terwijl hij altijd hartsikke los is bij mij, maar ik weet niet of dat laatste waar is) Maar ik zit nu gewoon heel erg in dubio... Ik wil haar er eigenlijk niet meer op door dit, maar is het misschien kinderachtig van mij uit en ben ik gewoon te vlot? Of moet ik haar door laten gaan? Hij moet wel beweging krijgen en anders moet er iemand van buitenaf op die ik "in moet werken"... Ik ben in elk geval al op de boktmarkt aan het zoeken en ik ben ook erg geneigd om een advertentie te openen...
Er zijn meer dingen gebeurd hoor, maar dat zijn bijzaken.

Daarbij komt nog dat ik ontzettend onzeker ben, ik op dit moment om de een of andere reden diepongelukkig ben terwijl ik mijn droomopleiding, leuke vrienden, familie en mijn pony heb. Ik ben gewoon misselijk omdat ik mijn opleiding aan het verprutsen ben en ik weet op dit moment gewoon even niet meer waar ik het zoeken moet...

Sorry voor het rare en lange verhaal, respect als je het gelezen hebt!

Anoniem

Re: Ik weet het even niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 02:27

Opleiding altijd nummer 1; dat is je toekomst. Dus een schop onder je kont en aan de studie!
Wat betreft de bijrijder: Je moet je er natuurlijk prettig bij voelen. Maar bedenk dat zij nooit alles precies hetzelfde zal doen als jij. Er zullen altijd dingetjes zijn die zij anders doet, waarbij jij wellicht je vraagtekens hebt. Dat moet je loslaten als je haar vertrouwt. Vertrouw je haar niet, dan kan je het beste opzoek gaan naar een nieuwe bijrijdster. Maar ook een nieuwe bijrijdster zal wel eens vergeten de teugels niet te draaien etc. Dat gebeurt nu eenmaal!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 02:31

Ja, daarom ben ik ook zo boos op mezelf. Ik heb het gewoon zo verprutst... Ik heb me nu ook een gigantische schop onder de kont gegeven.

En natuurlijk kan ze vergeten de teugels niet gedraaid te hebben en ik verlang ook niet dat ze hetzelfde als ik rijd. Maar ik vind het echt gewoon een rotstreek dat het zo moet terwijl ze me ook kon vertellen wat haar dwars zat... Daar zit ik nog wel het meeste mee... En dan ook nog iemand achterhouden. Maar ik bel daar morgen ook met mijn moeder over in elk geval...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 02:32

ohhh wat herkenbaar. Ik heb precies op dit punt gestaan!
Ook mijn eerste opleiding, ik vond het super, maar op één of andere manier kon ik me er gewoon niet toe zetten.. Daarbij had ik ook nog een pony waar ik van alles mee wilde behalve haar verkopen, maar het liep gewoon niet.

Wat ik als advies aan jou kan geven is: als die opleiding het echt voor jou zou zijn, dan zou het allemaal niet zo'n moeite kosten. Tuurlijk moet je studeren en hard werken, maar het zou je niet zo tegen moeten staan. Dus hou je niet te strak vast aan het idee dat je moet slagen persé, als dit het niet is, is dit het niet, helaas pindakaas!
En van je pony, dit is nou eenmaal zo als je een bijrijdster hebt, je zult dit soort dingen met ie-de-reen houden. En het is voor haar ook niet leuk dat er via via is gevraagd of er op haar gelet kan worden. Ik snap jou heel goed hoor, maar als je hier heel slecht tegen kan is een bijrijdster gewoon niet voor jou. Ook jammer van je vriendschap.

Belangrijkste is nu om je weer wat beter te gaan voelen, ookal is je leven zo 'perfect' als jij je er niet goed bij voelt dan moet je daar naar luisteren :j

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 02:44

He, wat jammer dat het allemaal niet zo lekker gaat. :\ Ik kan me voorstellen dat je daar niet ook gedoe met je paard bij wil. Succes met de opleiding. Ik ken het gevoel ook; ik heb me door 4 jaar opleiding geworsteld, en tot het laatste halfjaar bij mijn eindexamenopdracht me nooit helemaal op m'n plek gevoeld. Wel blij dat ik het afgemaakt heb overigens. Ik legde er zelf ook echt teveel druk op dat het allemaal goed moest, waardoor het me van te voren vaak al niet lukte door de stress. :o

Ik denk dat alleen jij kan aanvoelen of het nog ok voelt voor de bijrijdster. Ik denk wel dat je je moet realiseren dat er een kettingreactie inzit: Jij vraagt aan anderen op te letten of zij de teugels niet draait. Zij komt hierachter. Ze voelt alsof je achter haar rug hebt gesproken. Hierdoor gaat zij achter jouw rug over haar praten. En nu praat jij hier over haar. Ik lees nergens of je haar hebt geconfronteerd met het feit dat ze schijnbaar tegen iemand heeft gezegd dat je paard stijf was nadat jij erop had gereden? Ik zou gewoon eens een goed gesprek met haar aangaan. Lukt dat niet, dan zou het voor mij echt ophouden. Maar wellicht reageert ze alleen onredelijk omdat zij zich onredelijk bejegend voelt, dus het kan dan echt geen kwaad om eens rond de tafel te zitten met elkaar en het te bespreken, hoe jullie je voelen en wat er moet veranderen zodat jullie weer goed met elkaar (en paard) om kunnen gaan :).

Is er geen mogelijkheid je paardje dichter bij je opleiding op stal te zetten, zodat je doordeweeks alsnog zelf kan gaan? Ik heb mijn paard meegenomen toen ik ging studeren, en geen moment spijt van gehad. :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 02:51

Ik heb wel tegen haar gezegd dat ik ook fout zat, maar dat ik haar echt niet in de gatenhoud en wil houden. Ik wou het doen om te helpen, maar helaas werd dat verkeerd opgevat. Dat over dat stijve weet ik niet of ik het wel moet geloven.

Ik zou wil graag meenemen, maar daar is mijn moeder het niet mee eens. Die ment ermee :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:15

heidy_wilco schreef:
En natuurlijk kan ze vergeten de teugels niet gedraaid te hebben en ik verlang ook niet dat ze hetzelfde als ik rijd. Maar ik vind het echt gewoon een rotstreek dat het zo moet terwijl ze me ook kon vertellen wat haar dwars zat... Daar zit ik nog wel het meeste mee... En dan ook nog iemand achterhouden. Maar ik bel daar morgen ook met mijn moeder over in elk geval...

Ik vind het eerlijk gezegd een rotstreek zoals jij met haar omgaat, je gaat toch geen stalgenoten/vriendinnen vragen om je bijrijdster, die nota bene een goede vriendin van je is, in de gaten te houden? Laat het een beetje los, beest word verzorgd en krijgt beweging terwijl jij je op je school zou moeten concentreren! Je paard word er echt niet slechter van als iemand het op een wat andere manier doet dan jij gewend bent. Snap dat je graag zou willen dat het wel gebeurd zoals jij het altijd doet maar als ik de bijrijdster was in dit verhaal was ik er allang klaar mee geweest, je mag blij zijn dat iemand het voor je wil doen!

Kom op, geef jezelf een skup onder je kont, maak je kwaad voor school en laat je vriendin lekker genieten van je pony, als jij straks weer meer tijd hebt kan jij weer lekker tijd steken in het rijden op jouw manier, wil je dat niet en kan je er niet mee leven dat ze het op een andere manier doet dan kan je je pony beter verkopen, denk niet dat je dan een geschikte bijrijder gaat vinden, de exacte kopie bestaat namelijk niet.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:36

Mee eens met Polly: de perfecte bijrijdster bestaat niet en ik geloof dat je al heeeel blij mag zijn met degene die je nu hebt.
Kom op, ga rustig met haar praten, laat haar in haar waarde en de kleine dingen op haar manier doen.
Wat je studie betreft: ook van mij krijg je een virtuele schop onder je kont....
Sterkte ermee en veel wijsheid!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 08:37

Polly schreef:
heidy_wilco schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd een rotstreek zoals jij met haar omgaat, je gaat toch geen stalgenoten/vriendinnen vragen om je bijrijdster, die nota bene een goede vriendin van je is, in de gaten te houden? Laat het een beetje los, beest word verzorgd en krijgt beweging terwijl jij je op je school zou moeten concentreren! Je paard word er echt niet slechter van als iemand het op een wat andere manier doet dan jij gewend bent. Snap dat je graag zou willen dat het wel gebeurd zoals jij het altijd doet maar als ik de bijrijdster was in dit verhaal was ik er allang klaar mee geweest, je mag blij zijn dat iemand het voor je wil doen!

Kom op, geef jezelf een skup onder je kont, maak je kwaad voor school en laat je vriendin lekker genieten van je pony, als jij straks weer meer tijd hebt kan jij weer lekker tijd steken in het rijden op jouw manier, wil je dat niet en kan je er niet mee leven dat ze het op een andere manier doet dan kan je je pony beter verkopen, denk niet dat je dan een geschikte bijrijder gaat vinden, de exacte kopie bestaat namelijk niet.

Ik hou haar helemaal niet in de gaten. Ik had het goed bedoelt, helaas pakte het niet zo uit. Ik vind het zelf ook lastig om dingen te onthouden en daarom had ik het gezegd. De reden dat ik geen draaien in de teugels wil is omdat er dan een ongelijke verbinding kan ontstaan. Ik laat haar helemaal niet in de gaten houden door de rest, dat wil ik ook geen eens. Ik heb voor de rest ook absoluut geen commentaar op haar rijden. In de vakanties help ik haar af en toe even omdat ze natuurlijk nog niet alle knopjes onder de knie kan hebben en ik haar dat wil leren, maar voor de rest weet ik alleen van haar rijden wat ze me zelf verteld. Dat laat ik mij niemand anders vertellen. En Wil gaat toch niet weg, nooit niet. En ik vind het gewoon niet leuk dat ze mijn spullen onder invloed van een andere(!) zo zit te behandelen terwijl ze mij het heus wel kan zeggen...

Jammer dat het zo opgevat wordt alsof ik een grote bitch ben terwijl ik het goed bedoelde... :(

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 08:38

En bedankt voor de schoppen onder de kont :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:44

heidy_wilco schreef:
Maar ik had dus tegen 3 anderen gezegd of ze er wat op wouden letten. Niet om op haar te letten, maar omdat het gewoon wel eens lastig is om daar aan te denken. Nu kwam ik dus zaterdag op stal en doe ik mijn kist open. En ik zat er eerst echt van: waar zijn mijn teugels nou? Waren die dus helemaal raar gedraaid en niet op een natuurlijke manier. Dus ik stuurde haar een berichtje dat ik niet zo blij was met wat ik aantrof en dat het wel fijn zou zijn als ze het netjes in de kist hing. Ik kreeg maar geen antwoord dus ik had haar vanavond weer een berichtje gestuurd met dat ik graag een antwoord wou. Stuurt ze: Ja, dat doe ik ook, het was niet mijn idee, maar ik vind het ook niet leuk dat jij tegen mensen zegt dat ze moeten opletten hoe ik rij. Ik had alleen wat gezegd over de teugels.

Hier schrijf je toch dat je anderen had gevraagd om op haar te letten? Dat is toch gewoon niet zo heel erg slim? Je kan er op wachten dat ze daar onderling over gaan lopen ouwehoeren, zo gaat het nou eenmaal op stallen. Je maakt afspraken met je bijrijder en niet met anderen die haar dan gaan lopen controleren. Ik zeg niet dat je een grote bitch bent maar het getuigd niet van veel vertrouwen en ik zou er als bijrijdster helemaal klaar mee zijn, regel het dan zelf maar.
Ik denk dat je het ook vanuit haar kant moet bekijken, ik snap wel waarom ze zo reageert.
Probeer het los te laten, ook op een andere manier dan de jouwe komt het wel goed met je paard.

Ik heb dit ook gehad, heb al 15 jaar eigen paarden en wilde in het begin dat mijn verzorgers het allemaal op dezelfde manier zouden doen als ik, dat werkt niet en gaat ook niet werken. Inmiddels laat ik ze wat vrijer en gaat het prima, irriteer me er niet meer aan en geniet ervan dat andere mensen lol hebben met mijn dieren. Dat dat betekend dat ik er zelf eens wat harder aan moet werken als ik ze zelf pak omdat ze wat gemakzuchtig zijn, tsja dat is dan maar zo.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:48

Als jij een bijrijdster wil omdat je zelf niet kan zal je diegene moeten vertrouwen met af en toe zelf een oogje in het zeil.
Verder vind ik best dat je aan mensen kunt vragen mee een oogje in het zeil te houden, maar dat zou je dan beter aan de staleigenaresse ofzo kunnen vragen.
En ik zou niet zo reageren op gedraaide teugels, als je het ziet zelf weer goed doen en als je het weer ziet eens een keer vragen waarom ze dat doet en aangeven hoe het wel moet.
Blijf in goed contact met je bijrijdster.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:54

Ik snap niet dat je je zo druk kunt maken om gedraaide teugels. Ik zou er als bijrijder juist horendol van worden.
Gewoon eens goed met je bijrijdster gaan praten en je verder druk maken om je studie ipv hier tijd in te steken.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:56

De teugels hingen gedraaid in de kist? Ik let er ook echt niet op hoe ik de teugels van mijn hoofdstel terug hang.. Overigens vind ik het raar dat veel mensen zeggen dat ts blij mag zijn dat haar vriendin op d'r pony wil rijden: het is helemaal gratis en er zijn zat meiden die daar een moord voor zouden doen. Dan vind ik het van vriendin ook niet netjes wat ze zegt over de pony die stijf is na jou rijden. Ik denk dat er voor beide kanten wel wat te zeggen is en het het beste is als jullie er eens over praten samen.

War betreft de opleiding: als je herkansingen hebt altijd zorgen dat je die eerst haalt. Je loopt dan wel een beetje achter de feiten aan maar anders heb je steeds meer onvoldoendes. Reis je heen en weer of woon je op kamers?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:06

Geen verstand over een verzorgster of bijrijdster.Maar kun je niet eerst het schooljaar afmaken en dan beslissen over de verzorgster.Anders heb je de zorg dat je zonder zit.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 10:42

Het was expres gedraaid. de teugel was meer dan de helft korter geworden. En ik zei of ze af en toe eens alleen naar de teugels wouden kijken, voorderest niet. Maargoed, ik ga haar binnenkort weer persoonlijk spreken ipv via wa, vind ik wat fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:49

Serieus maak je je nou druk om een paar teugels :=

Sorry maar ik vind het van jouw ook niet bepaald netjes.... Veel netter was geweest als jij een keer als je haar persoonlijk sprak zou zeggen kijk ik doe de teugels altijd zo blijven ze beter van oid!...

Maar niet achter haar rug om aan anderen vragen...

Voor nu opleiding is veel belangrijker dan paard... Dus aan de slag!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:21

Ik zou als bijrijdster al heel snel klaar zijn met een eigenaar die zich zo kan opwinden over gedraaide teugels.
Ze is toch zeker geen kleuter die in de gaten zou moeten worden gehouden |o?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:15

Waar het hier volgens mij vooral om draait is dat jij met de beste bedoelingen aan anderen gevraagd hebt om eens te kijken hoe zij omgaat met de teugels. Ongeacht of het reëel is van jou om zoiets te mogen verwachten, ik denk dat iedereen wel zo zijn kleine dingetjes heeft die ie graag zo wil zien terwijl anderen zich afvragen wat het nut ervan is. Alleen op haar komt dat wantrouwend over. In plaats van dat je haar nog eens gevraagd hebt of het lukt om erop te letten, schakel je iemand anders in die jou erover inlicht. Dat komt op haar over alsof je haar niet genoeg vertrouwt om een eerlijk antwoord te geven. En daar valt zij over. Wat ik me kan voorstellen, want roddels ontstaan al snel, met name als mensen 'opdracht krijgen' om anderen te 'bespioneren.' Dat is heel overdreven gesteld, want dat was jouw insteek helemaal niet, maar zo komt het bij haar over. Das een beetje hetzelfde als dat iemand benieuwd is hoe jij met je studie omgaat en dat niet aan jou vraagt, maar aan een medestudent om te vertellen hoe jij je huiswerk maakt. Dan heb je ook liever dat ze dat aan jou vragen toch?

Hier is het eea geëscaleerd door een gebrekkige communicatie, daardoor is er kwaad bloed gezet aan beide kanten. Helemaal niet raar, want via de whatsapp komen dingen nu eenmaal anders over dan face to face. Mijn tip: zet voor jezelf even op een rijtje wat je echt verwacht van je bijrijdster: wil je dat je pony beweging en aandacht krijgt? Durf je je vriendin genoeg te vertrouwen dat zij doet wat jij wilt? Bij een andere bijrijdster moet je ook maar afwachten, die kan wel zeggen dat ze iets doet maar je bent niet dichtbij genoeg om te kunnen zien of het echt zo is. Dus praat het uit, spreek of je vertrouwen uit in je bijrijdster en zet zelf een stapje terug, of zoek iemand anders.

En met je studie, kun je niet eens met een begeleider praten die je kan helpen om de boel een beetje op een rijtje te krijgen? Wat je eerst aan moet pakken, waar je minimaal aan moet voldoen om naar het volgende jaar te kunnen. Zodat je je eerst daarop kunt richten, want kan me voorstellen dat als je eerder steken hebt laten vallen, dat het nu een grote onoverzichtelijke bende is waardoor je helemaal niet meer weet waar je moet beginnen. Succes!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 12:16

We hebben het al uitgepraat, was een hele samenloop van omstandigheden dat was veroorzaakt door wat stalgenootjes en niet door haar en ik heb gewoon gezegd dat alleen wij over Wilco gaan en niemand anders zich ermee moet bemoeien. We zaten allebei fout en het is opgelost.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:21

Fijn! Dus nu met een gerust hart aan je studie :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:01

heidy_wilco schreef:
We hebben het al uitgepraat, was een hele samenloop van omstandigheden dat was veroorzaakt door wat stalgenootjes en niet door haar en ik heb gewoon gezegd dat alleen wij over Wilco gaan en niemand anders zich ermee moet bemoeien. We zaten allebei fout en het is opgelost.

Dat is fijn om te lezen. +:)+ Succes met je studie!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:55

Fijn om te horen. Goed gedaan meid!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 18:36

Dat is in elk geval een zorg minder. Nu ben ik zoveel mogelijk met school bezig. Ik heb nu drie dagen vrij, maar ik ga wel naar school om daar te studeren. Dan heb ik toch minder afleiding, vooral omdat hetgene dat ik moet leren zo ongeloofelijk saai is... Maar als ik nu niet bezig ga dan zit ik er over een jaar weer mee en dat is nou niet de bedoeling, dus dat hou ik in mijn achterhoofd. Als ik die herkansing dan niet haal, dan weet ik in elk geval dat ik er keihard voor gewerkt heb en dat kan altijd in mijn voordeel zijn als ik een twijfelgeval ben en ik wel naar de examencommissie moet om te spreken.

Ik heb gisteren een herkansing gehad en volgens mij ging het heel goed. Ik ben benieuwd :)

Voor de mensen die denken dat deze opleiding niets voor mij is: dit is absoluut wat ik wil en ik moet en zou hier ook afstuderen. De opleiding is leuk, maar er zitten helaas ook minder leuke dingen in en dat is wat het moeilijk maakt voor mij: daar de motivatie voor zien te vinden. Het ligt niet aan school, de leraren, mijn klas of wat dan ook. Ik wil archeoloog worden en dat ga ik ook doen!

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:45

Hopelijk vind je de motivatie voor de minder leuke dingen bij jouw opleiding. Dat is toch de grootste uitdaging voor de meeste studenten. Ik heb ook 2 jaar op deze opleiding gezeten en ik kan me wel wat herinneren van dat 'saaie' lesstof, maar er is denk ik een hoop veranderd de afgelopen jaren.