Op aanraden van mijn mentor heb ik nog een aantal open dagen bezocht, want de studie in Utrecht was wel leuk, maar ik moest ook een alternatief hebben. Dus ik ben naar dier- en gezondheidszorg in Dronten geweest en naar toegepaste biologie in Almere.
Van de drie studies lijkt toegepaste biologie mij het leukst. Maar nu krijg ik nog de goedkeuring van mijn ouders niet (niet dat ik die écht nodig heb, maar toch). De studie in Almere is vrij nieuw (eerste lichting afgestudeerde leerlingen dit jaar) en volgens mijn ouders kent niemand het, dus ook een baas die mij een baan moet geven niet. Ook is Almere 'net de achterbuurt van Amsterdam' en is de helft van de inwoners buitenlands. Ik werd zelf een beetje boos door deze uitspraken en dit zal vast niet waar zijn toch?. Met andere woorden, ik mag geen kamer zoeken in Almere, maar in Utrecht mag het nu ineens wel!
Dan is er ook nog de studie in Dronten, die mij ook we leuk lijkt. Maar toen was ik nog niet naar Almere geweest. Er zit ook een groot deel management in en dat heb ik expres ontweken op de middelbare

Het is wel dichtbij en er zijn kamers beschikbaar op de campus.
Wat ik dus wil weten; is Almere echt zo'n slechte stad om in te wonen? Kan je wat met toegepaste biologie of is dier- en gezondheidszorg een betere keuze? Maakt het überhaupt nog iets uit?!
Op kamers gaan.. Tja, waar zijn geen buitenlanders?
Denk dat je ze bijna overal wel vindt. Betekend niet dat ze allemaal slecht zijn, want je hebt ook genoeg slechte Nederlanders..