Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

kiwiwitje schreef:Nu heb ik dus een brief binnen gekregen van het UWV dat ik een bedrag terug moet betalen omdat ik tijdens mijn uitkering in dienst geweest zou zijn van *manege/stal* dit is dus niet het geval.
Daaruit blijkt dus ook dat Meneer die 100 euro aan de belasting heeft overgedragen en heeft aangegeven dat ik bij meneer in dienst ben geweest wat dus niet het geval is.
kiwiwitje schreef:Ja dat van dat zwart werk klopt. maar mijn intentie was niet om zonder contract te werken. En alles werd in het begin allemaal prima geregeld door hun en hun zijn pas na dat ik weigerde het contract te tekenen moeilijk gaan doen. dat betekend dus ook dat meneer geld heeft ingehouden en aan de belasting heeft gestuurd als loonheffing en daar ook een jaaropgaaf over heeft gestuurd. ik heb geen toestemming gegeven voor die loonheffing want er is niks getekend. Er is nergens bewijs vanaf hem dat ik daar gewerkt heb. dus dat hij dan toch loonheffing berekend en aan de belasting overdraagt zonder contract kan toch ook niet de bedoeling zijn.
kiwiwitje schreef:De enige overeenstemming die wij hadden is dat hij een contract voor 40 uur zou maken en dat ik dan zou komen werken. Dit heeft hij niet goed gedaan, zou het contract aanpassen dat duurde een paar dagen en ik zei toen dat ik terug zou komen als dat contract er was en dat was een heel ander contract. Deze heb ik geweigerd en toen zijn wij uit elkaar gegaan
kiwiwitje schreef:Daarbij wilde ik niet dat het zwart uitbetaald zou worden maar wilde meneer niks anders doen. Alleen heeft hij het wel wit uitbetaald.
Nogmaals ik heb aangegeven dat ik daar tijdelijk in dienst wilde komen onder de voorwaarde dat hun een 40 uren contract zouden maken.

kiwiwitje schreef:Nou vooruit; het is het mij niet om die 100 euro te doen want al had ie die opgegeten of in de sloot geflikkerd was t me nog een rotzorg geweest. Het punt is dat het uwv beweerd dat ik daar in dienst ben geweest. Er was geen contract en geen mondelinge overeenkomst. Daarbij heeft dit zich in de dagen tussen 5 november en 17 november gespeeld en heb ik 27 november ineens zonder aankondiging van het uwv toch een uitkering gekregen. Maar omdat ik "in dienst" zou zijn geweest ik nou ineens een bedrag terug zou moeten betalen.
Want al had ik daar vrijwillig gewerkt had ik dat ook prima gevonden!
Mochten er nu nog vragen zijn of opmerkingen waar ik wel iets aan heb en vooral wanneer alles tenminste goed gelezen is dan staat mn pb open maar met dit topic ben ik behoorlijk klaar.