Tussenjaar, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneoffringa

Tussenjaar, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 16:53

Sorry als het verkeerd staat
Hallo :)

Ik ben nu 17 jaar en zit momenteel in 5 havo en ben van plan m'n diploma gewoon te halen. dus toen kwam de vraag: wat ga je volgend jaar doen? met als antwoord: uhh. geen idee.

Ik ben toen tot een beslissing gekomen dat het voor mij verstandig is om een tussenjaar te nemen. Nu is de vraag alleen: wat wil ik doen, waar wil ik heen, buitenland of niet etc.

Ik heb al aardig wat sites rond gekeken, maar daar zat nog niet echt wat tussen. dus ik dacht misschien hebben jullie een leuk idee!

mijn eisen:
- Ik wil er wat mee verdienen
- Als het in het buitenland is niet langer dan 2 maanden (kan paard lief echt niet langer missen hoor ;) )
-iets aparts (zeg maar niet achter de kassa bij de appie etc)

wat ik het liefste heb:
-iets in de paarden
-en dan eventueel eigen paard meenemen

Mij lijkt het bijvoorbeeld ook leuk om in een spring/dressuur/opfok stal te werken, maar dan niet alleen maar stallen uit mesten, maar ook echt iets 'leuks' doen. weten jullie misschien een goede stal?

Mij lijkt het ook echt leuk om 1/2 maanden in een ver land te werken, op bijvoorbeeld een ranch etc. maar ben dit nog niet echt tegen gekomen. jullie een idee?

hoop dat jullie leuke ideeën, ervaringen etc. hebben!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:56

http://www.travelactive.nl/work-travel/

Hier heb ik zelf naar gekeken, namelijk boerderijwerk in Noorwegen. Leek me echt ontzettend leuk!
Maar ik heb besloten geen tussenjaar te doen in verband met de studiefinanciering :)
Misschien interessant voor jou?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:57

Het hierboven genoemde heb ik in mijn tussenjaar gedaan, maar dan in Zwitserland. Via travel active dus.
Door verschillende privé-redenen heb ik een tussenjaar genomen, ik heb aan mezelf gewerkt en uiteindelijk een paar weken naar Zwitserland geweest.
De rest van het jaar heb ik gewerkt.

anneoffringa

Re: Tussenjaar, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 17:15

Ja, zoiets lijkt me ook onwijs gaaf. alleen is het allemaal een minimale leeftijd van 18 jaar. en dan zou ik nog een jaar moeten wachten :(

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:16

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:20

Het is dat ik geen tussenjaar neem volgend jaar, maar wat ik anders gedaan zou hebben is eerst een halfjaar hier in Nederland keihard werken en veel geld verdienen en dan daarna 2 à 3 maanden reizen en iets van de wereld zien. Misschien dat dat wat is? Of wil je gewoon echt per se werken in het buitenland i.p.v. reizen?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:29

Je weet dat je alleen aankomend studiejaar nog studiefinanciering voor je hele studie krijgt? En daarna moet je waarschijnlijk gaan lenen. Dat het je ongeveer 15000 gaat kosten om nu een tussenjaar te doen?
Niet om je te pesten hoor, maar gewoon dat je er over na hebt gedacht :)

Verder staan er ook nog weleens op de boktmarkt advertenties over werkvakanties in het buitenland voor een maand of 2-3 :)