Quantitative finance/econometrie/wiskundige studies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Quantitative finance/econometrie/wiskundige studies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:45

:wave:

Ik zit er over te denken de master quantitative finance te volgen met daarvoor een pre master.

Zijn hier mensen die deze master gedaan hebben? En wat vond je er van?

Nu heb ik zelf meer een economische/finance achtergrond. Gezien bij deze master ook veel wiskundige kennis vereist is vroeg ik mij af of iemand mij wellicht kan helpen met relevante literatuur?

Advies van studenten met een wiskundige opleiding of studenten van econometrie ook zeer welkom!

Ben benieuwd :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:25

Ik denk dat het belangrijk is om na te gaan welk wiskundeniveau verwacht wordt en wat je eigen niveau is. Welke universitaire bachelor geeft toegang tot deze master en welke opleiding heb je zelf als vooropleiding gehad? En wat zijn de inhoudelijke verschillen daar precies tussen? Ik denk dat je eens moet beginnen om dat in kaart te brengen.

Ik kan je verder inhoudelijk niet helpen. Ik heb Bedrijfswiskunde gestudeerd, maar ben niet bekend met de master die je noemt.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 22:02

Bedankt voor je antwoord. Quantitative finance heeft beetje 2 kanten, de economische financiële kant (welke bij mij denk ik wel goed zit, heb een master gedaan in finance) en een wiskundige kant.. Dat wiskundige is voor mij een beetje een gat..

Ik heb wel gekeken naar de vakken van de pre master, en daar de boeken van.. Ook van econometrie. Maar het is zoveel dat ik het moeilijk vind de essentiële kennis te filteren.

Misschien dat iemand met deze achtergrond mij hiermee kan helpen.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:10

Waar wil je de (pre)master gaan doen?
Ik heb Technische Wiskunde gestudeerd in Delft en heb tijdens mijn bachelor een minor Finance gevolgd. Daarna een andere kant op gegaan en afgestudeerd in de optimalisering, maar misschien kan ik je wel op weg helpen. Heb je een overzicht van de vakken, en de voorkennis die daarvoor verwacht wordt?