samsung of iphone?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

samsung of iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:19

bijna samsung galaxy ace is niet helemaal oke meer dus ben eigenlijk opzoek naar een nieuw telefoontje maar ik ben heel erg aan het twijfelen tussen iphone of samsung galaxy s3
niet nieuw maar tweedehands.
wat hebben jullie?
wat zijn de voor- nadelen van beide telefoons?
wat kunnen jullie mij voor advies geven

voorlopig gaat mijn voorkeur toch uit naar iphone denk ik maar ik wilde toch even kijken wat jullie bokkers er van vinden

heel erg bedankt xx

Gentlegiant

Re: samsung of iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:32

Ik zou 100% Zeker voor iPhone gaan
Ik hoor over de S3 niet altijd even goede verhalen
Zelf heb ik al jaaaren sinds (2007) iPhone

Heb tussen door een Samsung gehad (2 stuks) omdat mijn 3GS het begeven had en zou dat nooit meer doen
De batterij van die dingen zijn zo slecht en hangen continu vast

Voor mij niets anders meer dan iPhone hoor

Advies let goed op de 2 knoppen of die het nog doen en ook echt een paar x proberen en een paar x de oplader er in en eruit doen en een paar minuten erin laten zn 10 minuten
Dat zijn de ''bekende'' kwaaltjes van iphone

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:54

Ik zou zeker weten voor de iPhone gaan!
Ik heb zelf de 4 en ik wil nooit meer wat anders :D enige nadeel is inderdaad dat de batterij snel leeg gaat.

Ik heb zelf ook een Samsung gehad en man, nooit meer!
Hij liep constant vast, geheugen was vol terwijl ik ondertussen elke app al had verwijderd en er alleen nog maar whatsapp op stond. Uiteindelijk heeft hij het begeven doordat er iets mis was met de achterkant.

Nee, voor mij geen Samsung meer, ik zweer bij iPhone!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:18

IPhone :))

Ik heb nu een Samsung.. Bevalt wel redelijk. Maar kan toch niet tegen een iPhone op. Als mijn abbo is afgelopen komt er zeker een IPhone :)

Mijn Samsung is echt ongelooflijk traag, klein geheugen en doet totaal niet wat ik wil :+

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 22:13

heel erg bedankt allemaal ben zelf ook zeer tevreden over mijn ipod en ipad maar als ik mijn iphone ga kopen ga ik mijn ipod verkopen. heb zelf alleen nog geen geschikte iphone gevonden op marktplaats
ik hou jullie op de hoogte

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:16

Ik lees even mee. Ik ben ook aan het twijfelen tussen Iphone 4 en Samsung galaxy s3, tweedehands. Ik denk dat ik voor Samsung ga! Mijn moeder heeft de Iphone 5. Fijn ding, maar ik wil wat nieuws. :)

fjies0107

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:17

ik vind zelf eigenlijk samsung fijner, maar dat komt vooral omdat ik mijn telefoon nog wel eens laat vallen, en deze samsung die ik nu heb(de young) echt niet stuk te krijgen is :o maar ook vind ik de samsung fijner werken, snap echt geen bal van de iphone.. maar dat ligt aan mij, misschien is het bij jou wel anders ;)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:20

Ik heb jarenlang een samsung gehad, en vond hem in het gebruik echt super! Veel handiger met navigeren en schrijven, ik was dol op swypen!Nadeel was inderdaad veel vastlopen en een vol geheugen waardoor apps niet meer werkten, dat vond ik een drama. Maar verder heel gebruikersvriendelijk. Nu via mijn werk een Iphone (nee, ik mopper niet hoor!) en die vind ik juist wat omslachtig navigeren. Het gaat allemaal een beetje via een omweg zeg maar. En een beetje degelijk in het gebruik, ouderwets toetsengebruik, lijkt wel of ik op mijn oude koelkast zit te smsen ;-) Maar verder wel compact.
Kortom, qua gebruikersgemak de samsung, maar qua robuustheid de iphone. Ik mis mijn samsungetje eigenlijk wel. Succes met de keuze!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:24

Ik heb zelf de Samsung galaxy Advance, opzich prima ding in het begin, maar batterij is zojuist na 1 jaar al vervangen, doet gek met opladen nu, en blijft nu heel vaak hangen sinds ik de update Jelly Bean erop kon zetten. Mijn vriend heeft een Iphone 4S, werkt echt heel fijn en is snel en blijft niet hangen! Voor mijzelf is dat veel duur, dus zat ik te denken aan een Sony telefoon. (Sony Xperia Z1).

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:26

zeker een Iphone, en als je een samsung laat vallen is hij ook kapot dus dat maakt niet veel uit

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:28

Ik zou iphone doen.
Tis wel duur maar gewoon hele goede kwaliteit :j

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 22:28

nog 1 klein vraagje aan iedereen
ik wil het liefste onbeperkt internet erbij maar bij welke provider moet ik dat doen? liever niet duurder dan 20,- p/m en iets van 75-100 belminuten en sms'jes maakt niet uit.

heeft iemand hier nog tips voor?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:29

Als je al een ipad en ipod hebt zou ik voor iphone gaan. Je bent dan al gewent hoe alles werkt en dat je met itunes opgescheept zit enzo.

Ik zou zelf nooit een iphone kopen. Heb zelf nu bijna 2 jaar de S3. Nog nooit problemen mee gehad en super handig als navigatie. Mooi groot scherm en maakt dus een tomtom oid overbodig.

edit: als je ziggo als leverancier van televisie hebt, zou je voor ziggo mobiel kunnen kijken...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:31

Samsung!

Wat zijn iphones pokke telefoons :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:32

Als je al een ipad hebt dan zou ik niet meer hoeven twijfelen :) het werkt allemaal zo heerlijk samen! Bestanden delen, email delen, airdrop, agenda en contacten beheren, het werkt gewoon allemaal heerlijk samen, en lekker snel en stabiel. Dus echt voor de iphone gaan :)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:33

Samsung heeft veeeel minder straling en veeeel meer opties;)

Marlene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:34

Ikzelf heb de samsung galaxy s4 ben hier super tevreden over. Super snel, loopt nooit vast, groot geheugen en goede camera. Ik zou dus voor Samsung gaan.

Bij ben kan je je abonnement helemaal zelf samenstellen en ik geloof niet te duur. Misschien daar eens kijken, succes!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 22:37

ik zal even kijken marlene15 bedankt

ik zat net trouwens te denken onbeperkt is een beetje overbodig want thuis heb ik gwn wi-fi dus 500 of 1000 mb is ook wel goed en dan alleen voor school

zoesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:38

Ik heb al een jaartje een Iphone en ik laat het steeds vallen, maar er zit nog steeds geen kras ofzo op. Ben der super blij mee. p.s. ik heb de Iphone 5

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:42

Ik zou voor een samsung gaan ik heb zelf de s3 en ik heb er nooooit problemen mee terwijl er veel mensen bij mij op school een iphone hebben en bij hun zie ik wel dat die vaak vast loopt enzo

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 22:46

ja ik heb een ipod en samsung en bij mij lopen ze allebei wel eens vast en mijn samsung is wel eens kapot gegaan door een vriendin van mij maar die heeft zij toen laten maken via de verzekering maar goed en mijn ipod/ipad zijn nog nooit vast gelopen

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:46

Ik heb de Iphone 4, het is echte en heerlijk ding. Iedereen zegt altijd 'Een Iphone laat je 1 keer vallen en je scherm is kapot' en 'Apple doet dat express want dan verdienen ze er geld op' ouzo, heel raar althans, want de mijne is zo vaak gevallen, door kamers gevlogen etc en hij leeft nog gewoon, met maar één krasje dat overigens bijna niet te zien is. Hij bijt soms wel hangen, maar niet zo vaak hoor.

Wil je persé een Samsung of Iphone trouwens?

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:46

Grappig dat mensen juist veel mensen voor iPhone gaan. Ik heb nu de iPhone 4S, gelukkig is m'n abonnement bijna afgelopen. Ik ga juist weer terug naar Samsung.

Ik vind bij Apple vooral waardeloos dat je geen uitbreidbaar geheugen hebt. Ik gebruik m'n telefoon voor alles, dus ik heb er veel muziek opstaan voor het hardlopen, maak onwijs veel foto's en film altijd tijdens concerten. Geheugen (16GB) is dus gewoon zo vol. Ik kan mijn iPhone niet koppelen aan mijn autoradio d.m.v. bluetooth en dus zo handsfree bellen via de radio, ook kan ik mijn Smart TV (samsung) niet bedienen met de iPhone.

Dit zijn voor mij vooral punten waarom Apple afvalt. Ik vind het in het gebruik een fijne telefoon, hij iets zwaarder, maar heeft dus niet zo'n idioot groot scherm. De camera vind ik erg fijn, maakt goede foto's.
De batterij is wel drama, maar dat heeft denk ik elke smartphone.

Ik zou dus vooral nagaan wat je zelf belangrijk vindt. Elke telefoon/merk heeft zo zijn voor- en nadelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:52

Mijn iphone werkt gewoon prima met mijn bluetooth autoradio hoor :) juist veel makkelijker dan android. Met één klik ik ie verbonden. Dat was met mijn android telefoon wel anders, die moest je elke keer opnieuw instellen.
En mijn home cinema systeem en tv kan ik ook gewoon met de iphone en ipad bedienen (al doe ik dat nooit, ik zou niet weten waarom, daar heb je toch een afstandsbediening voor??)
En je kan met je iphone gewoon instellen dat alle foto's naar de cloud gaan zodat je ze op je pc kan opslaan en van de telefoon af gaan, dan heb je ook nooit te weinig geheugen. Zelf zou ik nooit mijn telefoon gebruiken in plaats van een echte camera. Leuk voor die keer dat je niet te veel mee kan nemen, maar meestal heb ik veel liever mijn spiegelreflex mee.
Dus nee, die nadelen daar kan ik me niet in vinden :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:58

NM>HTT