Random acts of kindness? Opdrachten bedenken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Random acts of kindness? Opdrachten bedenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 17:38

Dag Bokkers!

Voor een vriend van mij die de laatste tijd behoorlijk wat tegenvallers heeft gehad ben ik bezig met een verjaardagskado. Ik heb een mooie leren map gekocht waarin je je kaartjes, cd's, pennen, kladblok en andere papieren kwijt kunt, iets dat hij mooi kan gebruiken bij het solliciteren en ik weet toevallig dat hij dit mooi vindt :j

Nou vind ik dat ding op zich nogal saai om te geven en daarom heb ik er alvast een mooie cd in gedaan, ik wil er nog een stel pennen in doen en ik heb op het kladblok een boodschap voor hem geschreven, hoe ik op het kado ben gekomen enzo. Toen kwam ik op het idee om er een soort van opdrachten in te verwerken, leuke, motiverende dingen, omdat hij dat wel kan gebruiken. Hij mag de volgende opdracht pas lezen als hij de vorige heeft voltooid, om het eeuwige uitstellen te voorkomen :P

Momenteel heb ik bijvoorbeeld al:

-Geef complimentjes aan iemand die je niet kent 3x
-Meld je aan voor een cursus reanimeren en AED (ik weet dat hij dit al wilde, maarja, uitstellen he)
-Koop een bosje bloemen (of één bloem, budgetvorm) voor iemand die het nodig heeft. Mag een vreemde zijn of een bekende.

etc.

Nu ben ik alleen door mijn inspiratie heen... ik ben dus op zoek naar random dingen die je normaal niet snel zou doen in je dagelijkse leventje, maar die, als je het doet, zo'n goed gevoel geven dat je denkt... dit moet ik vaker doen. Kunnen jullie me een beetje volgen?? :') Ik ben benieuwd!

Bedankt voor het lezen! *\o/*

geerte

Re: Random acts of kindness? Opdrachten bedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:20

Wat een ontzettend leuk idee, ik weet zo niet zo snel iets maar zal voor je nadenken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:27

Wat een leuk idee!

Chocolade oid uitdelen aan vreemde mensen.
Hardlopers/wielrenners aanmoedigen door als ze langsrennen eye of the tiger op te zetten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:34

Laat een euro achter bij een snack automaat
Gooi wat klein geld in een parkeermeter
Geef je boodschappenkarretje mét euro aan de daklozenkrantverkoper
Geef in de zomer flesjes water weg aan random mensen op straat
Laat je paraplu achter bij de bushalte
Koop een paar (goedkope) gympen voor een dakloze

etc :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:36

Ik kwam dit tegen:

Citaat:
Send some prepackaged treats like donuts or pastries to your local police station, paramedics, or fire department, with a card letting them know how much you appreciate their service to the community. But make sure to also acknowledge the people we take more for granted that make things tick- consider thanking your garbage man or janitor. (Since homemade desserts could be contaminated, unless they know you such homemade treats probably won't be eaten, so it's best to buy something from a reputable bakery.)
Send your child's clean and good condition toys and books to a local preschool. Say thank you to the early childhood carers and teachers who do so much for young children.
Pop over to your neighbor's house with a freshly baked cake. Yes, your neighbors are an important part of your community and they make a difference just by being about. Acknowledge their importance and role in your life.

Write a letter to a stranger. It only takes a few minutes to write, but a letter can make someone else's day, or even their week. Think of all the people who are lonely, isolated or just in need of cheering up: soldiers fighting overseas, kids in juvenile detention centers or elderly people in nursing homes. Do a simple search online and you'll find services that will provide you with list of people who'd love to hear from you.
Pay for someone else's coffee in the queue. If they've got time, offer them a chat.
Visit a retirement home and spend time talking to the residents. You could offer to read to them, sing for them, or even get them involved in writing poems, stories, or a playing on a wiki!

old a friends night-in. Order pizza for everyone, and play board games or watch movies together. Treat them to a special cake at the end in honor of the friendships that each of you share together.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:00

Oh wauw wat een leuke ideeen allemaal! Onwijs bedankt!! Meer graag :-)

edit: ik word hier zelf ook zo vrolijk van :') *\o/*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:43

Wat een leuk idee.

Nodig iemand uit voor het eten (kaars in de map doen).
Help een dagje mee in het dierenasiel.
Middagje koffie schenken in het verzorgingstehuis.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:00

Spit je kast uit en geef de nog goede maar niet meer gedragen kleding aan het leger des Heils
Koop witte t-shirts en geef ze aan daklozen samen met een stuk fruit.
Zoek uit welk goed doel nog mensen nodig hebben die met de collectebus rondgaan.
Geef jezelf op als gratis klusjesman in een bejaardentehuis.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 06:06

Storm schreef:
Koop witte t-shirts en geef ze aan daklozen samen met een stuk fruit.

Is er een reden voor de witte T-shirts? Lijkt me niet erg praktisch voor dakloze mensen, of heb ik dat mis? :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:15

Ach, blauw mag vast ook...
Maar je hebt vaak van die meerverpakkingen in het wit, vandaar.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:52

Superleuk idee! Ik ga even meelezen, misschien wil ik ook wel zoiets gaan doen

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:56