Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonfish13 schreef:Ik heb alleen het eerste filmpje gezien.
Maar wat betreft dit verhaal.
Met name op station Luik kom ik altijd bedelaars tegen.
Maar als die mij dan passeert met een kant en klare sigaret tussen zijn vingers heb ik al gegeten en gedronken.
Liefst geef ik zo iemand eten maar ze spreken er nogal frans en ik niet.
Ik wil gewoon niet dat mijn geld naar drugs gaat als ik wat geef, zelfde met straatkranten waarvan ik niet weet wat er met mijn geld gebeurd.
Maar dit geval zou ik niet passeren en wat geld toestoppen.

Esmeej333 schreef:In Berlijn zag ik ook kinderen die aan het bedelen waren, of moeders met baby's. Heb ik ook niks gegeven.
Ben ik dan ook harteloos?
Ik heb geen idee waar dat geld heen gaat, misschien inderdaad naar hun ouders die er iets heel anders voor kopen dan mijn bedoeling is. Ik ken 'bedelaars' die vertrekken op een scooter, of blikjes redbull kopen, of pakjes sigaretten per dag oproken. Een vriendin van mij heeft wel eens broodje gekocht voor zo'n bedelaar, hij lachde haar uit.
Ja natuurlijk zullen er vast ook eerlijke bedelaars tussen zitten, maar er zijn ook rare mensen die allerlei truukjes gebruiken zoals zielige diertjes of kinderen, wie wel of niet goed is kan ik niet ruiken en dan heel egoistisch hou ik het liever zelf, want ik kan het zelf ook prima gebruiken.
.
Hij speelt dan speciaal een mooi nummer op zijn gitaar 
)