elektra even afgesloten.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

elektra even afgesloten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 01:41

We hadden een tijd geleden al een probleempje met de edp. We kregen ineens een rekening van ruim 600,- van een maand wat wel erg veel was gezien ons gemiddelde rond de 80,- is.
Bleek dat wij wel dit bedrag hadden verbruikt maar over een periode van een half jaar omdat de meter opnemer aldoor 1 stand niet had genoteerd. Wij hadden vorig jaar inderdaad meer verbruikt in een bepaalde periode omdat we aan het verbouwen waren..dus allemaal prima. Met een betaal regeling allemaal geregeld met dus 100,- extra per maand om dit weg te werken. Maar men schat de komende 3 maanden de rekening in, en doordat de rekening van 600,- daar in op werd genomen elke maand een rekening van zo’n 150,- terwijl wij dit niet verbruiken. Laatste rekening was dan ook maar 50,-
Maar 150,- + de 100,- = toch een behoorlijk bedrag per maand aan elektra…… en dat hadden wij vorige maand even niet dus op de aanmaning gewacht + nieuwe rekening. Deze had ik op de laatste dag betaald dus prima….denk je dan…..
Maar nee…. Vanochtend toen ik net de kinderen in de kleren had en zij de smurfen aan het kijken waren, ineens stroom uit…ik naar buiten kijken en zie aan de weg een mannetje bij onze stroomkast staan. Ik schoenen half aan, betaalde rekening in de hand en rennen….door de wei die nog aardig nat was door de vele regen en al hijgend met soppende voetjes bij de weg aangekomen was meneer al weer gevlogen… ik al vloekend terug en de telefoon gepakt en in mijn best Portugees verteld dat ik wel degelijk op tijd had betaald bij de payshop en nu toch ben afgesloten. Ik kon een email of fax sturen met de betaalde rekening….ehm…hoe moet ik een email sturen zonder stroom? Dus naar stadje gereden om weer naar het edp betaal punt te gaan met de betaalde rekening om dit recht te trekken…..echt waar……een uur in de rij gestaan terwijl ik 5min na opening van de winkel binnen stond….. eenmaal aan de beurt werd er verteld dat er 2 dagen overheen gaat voordat mijn betaling werd verwerkt…terwijl je rekening wordt gescand, dus je mag dan verwachten dat er dan meteen in het systeem staat dat je hebt betaald, maar niet dus. Ik nog zeggen dat er nergens staat dat er 2 dagen overheen gaan en dat de uiterste betaaldag dan toch echt geldig moet zijn, dit vond het meisje achter de balie ook. Er werd een kopie gemaakt en toe gefaxt naar het kantoor en ik moest maar even een half uur wat anders gaan doen en dan terug komen. Daarna dus allemaal ok, maar ik moet wel even weer 30,- aansluitingskosten betalen, wat het meisje achter de balie ook wel vreemd vond en mij vertelde dat als ik een klacht brief indien ik dit bedrag weer terug krijg. Al met al was ik dik 2,5 uur kwijt om dit weer te regelen, maar na thuiskomst waren ze wel al weer aan de straat om het aan te sluiten, dus dat ging gelukkig wel snel……… al met al had ik er behoorlijk de balen van…… helemaal omdat ik vandaag de kinderen thuis had om met mijn vader die op bezoek is naar de zee te gaan, dit is dus een ijsje eten in de stad geworden en nieuwe schoenen voor mijn dochtertje (zoontje had net nieuwe) en als afsluiter een speeltuin… kindjes toch blij……… maar dit overkomt mij iig niet meer…… wilde het toch ff kwijt…… stomme edp gedoe hier……..

imd

Re: elektra even afgesloten.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:40

Dan schrik je je ook te pletter! Zou wat zijn als ze t niet weer willen aansluiten, zeker met twee kinderen ontzettend lastig! Hoop dat je alsnog een leuk dagje naar de zee kunt en dat de problemen snel opgelost worden :)

ydnew

Re: elektra even afgesloten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 01:19

Dagje zee, zit er nu ff niet in....moet eerlijk bekennen dat de zee mij niet zo trekt, maar vooral mijn dochtertje had er wel zin in.... morgen naar een plaatselijke kaas markt/feest ipv de zee :-) nu in mijn beste Portugees een klacht brief schrijven voor de aansluitingskosten.....en das best lastig..... denk dat ik maar even een goede Portugese vriend om hulp moet gaan vragen anders gaan ze er niks van begrijpen..haha