Studiefinanciering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:54

Hoi bokt,
Volgende week word ik 18. Ik heb vandaag net mijn stufi aangevraagd.
Er stond dat ik binnen 3 weken bericht krijg. Is het nu klaar of niet? Heb alles op duo ingevuld enverstuurd.
Wanneer krijg ik de eerste keer stufie? Eind april of eind maart?
Groetjes

Joukje_04

Re: Studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:56

Het bedrag waar je recht op heb moet nog worden berekend aan de hand van het inkomen van je ouders. Hier gaat wel wat tijd overheen. Je krijgt bericht als dat is gebeurd. In dat bericht staat ook wanneer je de eerste keer stufi krijgt. Aangezien de stufi binnen 2 weken weer wordt overgemaakt, denk ik dat je eind april de eerste keer krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:58

amoj schreef:
Hoi bokt,
Volgende week word ik 18. Ik heb vandaag net mijn stufi aangevraagd.
Er stond dat ik binnen 3 weken bericht krijg. Is het nu klaar of niet? Heb alles op duo ingevuld enverstuurd.
Wanneer krijg ik de eerste keer stufie? Eind april of eind maart?
Groetjes

Je had het beter al wat eerder kunnen aanvragen en in laten gaan vanaf maart :j het duurt inderdaad wel een week of 3 voor je bericht krijgt dus je eerste keer stufi zal eind april worden!

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:04

Als het goed is krijg je het wel met terugwerkende kracht vanaf dat je 18 ben geworden.
Zeker weten doe ik het alleen niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:08

^ Nee, dit is niet waar. Je eerste stufi begint vanaf eind april :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:16

Oke, prima! Bedankt voor de info :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:37

Okee, help, snap er niets meer van...
Ik ben nu ingelogd op duo omdat ik mijn stufi wou zien.
Bij betalingen staat dat ik 79,95 krijg elke maand.
Als ik bij gegevens kijk van mij, staat er: per 01-04-2014 basisbeurs + aanvullende beurs.
Volgens de rekenhulp heb ik ook recht op een aanvullende beurs, maar dit staat niet bij betalingen. Hoe zit dit? kKrijg ik hem dan wel of niet?

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:51

Grote kans dat ze je aanvullende beurs nog aan het berekenen zijn. Totdat die is vastgesteld staat er inderdaad het bedrag van de basisbeurs, als het goed is wordt dit aangevuld met de aanvullende beurs waar je recht op hebt zodra deze is berekend, daar gaat wat tijd over heen, vandaar waarschijnlijk ook de 3 weken die ze aangeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:53

Oww, okee! Ik schrok al. Bedankt! :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:53

Een aanvullende beurs is alleen beschikbaar als je ouders niet genoeg verdienen en dus niet kunnen meebetalen aan je studie. Dit houdt in dat je ouders beide op de minimumloongrens moeten zitten, of lager natuurlijk. De gegevens van het inkomen van je ouders moet nog nagevraagd worden, daarom zit hier nog geen aanvullende beurs bij. Als je hier recht op hebt, krijg je dit met terugwerkende kracht. Ik geloof dat de aanvullende beurs ongeveer 150 - 200 euro was. De aanvullende beurs wordt een gift zodra je binnen 10 jaar nadat je voor het eerst naar school bent gegaan, een diploma hebt gehaald. De eerste 5 maanden zijn altijd een gift.

Verder had je het inderdaad eerder moeten aanvragen, ik hoop voor je dat je het deze maand nog krijgt ;)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:03

@Cyella, aanvullende beurs is geen vaststaand bedrag. Hoeveel je aanvullend krijgt is afhankelijk van de inkomsten van je ouders en kan verschillen van enkele tientjes tot honderd(en) euro's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:06

Yup, weet dat ik het eerder had moeten aanvragen maar is door omstandigheden niet gelukt.
Ik weet bijna zeker dat ik er recht op heb, moeder werkt niet en vader heeft een uitkering.
Heb het toen berekend met die online rekenhulp, en kwam incl. basisbeurs op ong 400 per maand.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:09

Dat was inderdaad het enigste wat ik niet zeker meer wist, mijn ouders werken en wonen in het buitenland, dus ik heb hier totaal geen recht op. Bedankt voor de correctie!

De rekenhulp is vrij accuraat, dus als je alles goed ingevuld hebt kan je er vanuit gaan dat je dat bedrag ook gaat krijgen (: