Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sandrina schreef:Dank voor al jullie antwoorden. Ik dacht al zoiets; zal het vriendin vertellen. Ze zei wel dat ik minder bananen moest eten; juist vanwege die fruitsuikers.
TIP: (voor als jullie die nog niet kennen)
Ik heb een app op mijn smartphone van voedingscentrum De EETMETER. Daarin kan je per dag kwijt wat je eet en hij telt de caloriën op. Ik ben er donderdag mee begonnen. Weet nog niet precies wat ik kwijt ben, maar heb me voorgenomen niet meer dan 1300 caloriën te nemen. Ik ben nog niet boven de 1300 uitgekomen. En ik smokkel niet! (heeft geen zin mezelf voor de gek te houden)
Ik doe mee met de Vasten; de periode tussen Aswoensdag en Pasen (=40 dagen) Daarna zal ik wel zien hoe ik verder ga.
Ik laat zeker de bananen staan; 99 calorie en een mandarijn 33!
Sandrina schreef:Dank voor al jullie antwoorden. Ik dacht al zoiets; zal het vriendin vertellen. Ze zei wel dat ik minder bananen moest eten; juist vanwege die fruitsuikers.
Ik heb een app op mijn smartphone van voedingscentrum De EETMETER. Daarin kan je per dag kwijt wat je eet en hij telt de caloriën op. Ik ben er donderdag mee begonnen. Weet nog niet precies wat ik kwijt ben, maar heb me voorgenomen niet meer dan 1300 caloriën te nemen. Ik ben nog niet boven de 1300 uitgekomen. En ik smokkel niet! (heeft geen zin mezelf voor de gek te houden)
Ik doe mee met de Vasten; de periode tussen Aswoensdag en Pasen (=40 dagen) Daarna zal ik wel zien hoe ik verder ga.
phormicola schreef:Sandrina schreef:Dank voor al jullie antwoorden. Ik dacht al zoiets; zal het vriendin vertellen. Ze zei wel dat ik minder bananen moest eten; juist vanwege die fruitsuikers.
1300kcal is veelste weinig en erg ongezond. Dat kan ik zonder naar je te kijken al zeggen.
Dat zou een hoop mensen helpen in het begrijpen van het hoe of wat van een voedingsadvies. Nu is het een star regeltje dat overduidelijk vraagtekens oproept, vandaar dit topic.
phormicola schreef:Dan moeten ze dat er misschien bij zeggenDat zou een hoop mensen helpen in het begrijpen van het hoe of wat van een voedingsadvies. Nu is het een star regeltje dat overduidelijk vraagtekens oproept, vandaar dit topic.
Ik heb een opleidinkje gedaan voor sportvoeding, geen volledige opleiding. Ik heb daar ook niets nieuws geleerd. Al jaren lees ik abstracten van wetenschappelijk onderzoek over voeding en het effect ervan op het menselijk lichaam. Daarna een periode veel methoden op mezelf uitgetest, daarna begonnen mensen mij te vragen hen te helpen met hun voeding, met goede resultaten. Dus, zodoende. Mijn klanten weten dat ik geen opleiding heb gevolgd trouwens
Zie het meer als een opstapje om een ongezond eetpatroon gezonder te maken en inzicht te bieden.
secricible schreef:Puur om je te waarschuwen, je bent op de hoogte dat je wettelijk gezien geen mensen die niet 100% gezond zijn mag behandelen zonder hbo-opleiding?
KozieZ schreef:Zelfs bij de meeste crash-diëten eet je rond de 1500 kcal en iedereen weet hoe ongezond die zijn. 1300 is echt heel erg weinig.
Nu weten we natuurlijk niet hoe oud je bent, hoe lang en hoe zwaar. Volgens je profiel ben je 55???
Volgens mij is het trouwens ook dat je energie behoefte naar beneden gaat als je ouder wordt.