Zet ik net nietsvermoedend mijn laptop aan om wat te bokken en te facebooken,
krijg ik een berichtje van een soort notaris (denk ik?) via facebook!
Het mailtje stond wel in de "andere" inbox, voor berichten van afzenders
waarvan facebook niet met zekerheid kan zeggen dat ik die persoon ken,
maar dat is natuurlijk normaal, aangezien deze notaris in Amerika woont.
Nou ik heb dus een familielid, ( het is ECHT familie, want hij heeft mijn achternaam! ) die
heel triest
is ongekomen in een motorongeluk. ( ik denk dat ik toch maar even eenkaartje naar zijn NAASTE familieleden moet sturen..) Maar deze oom? heeft mij dus SUPERVEEL
geld nagelaten! Echt niet normaal! Ik hoef nooit te werken, en ga ook maar meteen
stoppen met school denk ik!
De notaris vroeg of ik hem wilde mailen, zodat hij het geld meteen kan overmaken
op mijn bankrekening! Dit heb ik natuurlijk METEEN gedaan! Ik ben ook maar gaan bellen,
want stel dat hij vergeet te kijken in zijn mail, maar hij heeft zijn telefoon uit staan.. ( tijdsverschil?)
Ik het mailtje heb ik gezegd dat ik helemaal verdrietig was omdat ome Appie ( zo noemden we hem)
echt mijn favoriete oom was, en dat ik hem altijd zo mistte. Ik denk dat het geld naar mij
gaat omdat ik ooit heb aangeboden te verhuizen als het slechter met hem gaat, helaas kan ik dit niet meer doen. Ik heb mijn bankrekening nummer gestuurd, telefoonnummer, adres, gegevens van mijn werk (om betrouwbaar over te komen) en een kopie van mijn id-kaart en paspoort, zodat hij heel zeker week dat ik het echt ben!!
Dusja, ik natuurlijk meteen al mijn vrienden, collega's en klasgenoten op de hoogte
gesteld van dit geluk, ( ohnee.. verlies
). En iedereen is heel blij voor me!ps. Ik zoek nog een zwart goed bereden dressuurpaard! een 4jarige Gibraldi , Totilas of Jazz.
Ja , ik heb mijn hersens terug-gevonden. Oplichting over het hoofd van overleden familieleden: Van de Zotten!! Zou het werken? Zouden er mensen zijn die zo reageren als ik hierboven? Pff...
MENSEN ?!?!?!
het bericht:
Dear Mijn achternaam,
I am contacting you for the claim of my late client funds that was
deposited with the bank here in Lome-Togo. Mr.B. A. mijn achternaam, who was
involved in a ghastly motor accident along Novice express Road with
his family. I decided to contact you as a matter of urgency regarding
this issue. I want to present you to the bank as the living next of
kin so that the fund worth $ 17.5 million used, (Seventeen Million
Five Hundred Thousand United States Dollars).will be release to you.
Please contact me through this email address (davidadile2@gmail.com)
for more details of this transaction.
Thanks
Yours faithfully,
Barrister David John Adile.
Daar ben je dan mooi mee! Uiteraard gecondoleerd

,
)