Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 20:22

Hallo,

Op dit moment woon ik al op kamers, maar zit ik in een kraakpand. Daarom heb ik nu een best wel grote kamer (+- 35 m2). Deze kamer heb ik maar tot april en daarna (of pas na de zomervakantie) ga ik weer op kamers, maar dit wordt waarschijnlijk een heel stuk kleiner, omdat ik nu gewoon geluk heb gehad met een kraakpand wat heel goedkoop is.

Daarom zoek ik tips om kleine kamers in te delen en zou het leuk vinden om foto's te zoen van hoe jullie kamers eruitzien :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foutje in titel aangepast.

JudithO

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:25

Een hoogslaper is ideaal, daar kun je een bank of bureau onder zetten. Bespaart enorm veel ruimte! Persoonlijk vind ik een tweepersoons hoogslaper dan weer niks, omdat die zo breed zijn lijkt je kamer veel kleiner.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:28

Oh leuk ik volg :) Ga eind van de zomer op kamers in Utrecht, maar de ruimte is daar vaak zó beperkt dat ik benieuwd ben hoe anderen hun kamer inrichten!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:29

Ik zou eens langs gaan bij Ikea, je hoeft er niet je hele inrichting te kopen maar al die kleine leuk ingerichte 'hokjes' geven wel inspiratie :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:32

Ik lees ook mee, ik ga waarschijnlijk volgend schooljaar ook op kamers. :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:42

Ligt er een beetje aan hoe groot je kamer is en of je een gemeenschappelijke woonkamer hebt. Mijn kamer is ongeveer 18 m2 en daar staan een twee persoonsbed, een bureau, een kledingkast, een boekenkast en een schoenenkastje in. In mijn huis is ook een grote gemeenschappelijke woonkamer met eettafel, dus eten doe ik sowieso nooit in m'n slaapkamer.

Als je geen gemeenschappelijke ruimte hebt dan moet je sowieso wel een goede tafel hebben om aan te kunnen eten. Een hoogslaper is idd handig en als je geen ruimte hebt voor een kledingkast kan je een kledingrek kopen of je kleren aan de muur hangen :P En planken aan de muren scheelt ook, dan hoef je geen boekenkast te kopen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:45

Kijk op pinterest, daar vindt je echt de leukste tips voor kleine kamertjes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:46

Ik heb geen hoogslaper, maar heb een (kleding)lade onder mijn bed, daar zit gewoon al mn kleding in, perfect! En bespaart dus ruimte :j

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:48

Maartje1990 schreef:
Ik heb geen hoogslaper, maar heb een (kleding)lade onder mijn bed, daar zit gewoon al mn kleding in, perfect! En bespaart dus ruimte :j

Das ook handig ja!

Ik had er vroeger een flink konijnenhok met verdieping onder. Die past niet onder een gewoon bed ;)
Nu geen konijnen meer, en ruimte van het konijnenhok is opgevuld met een slaapbank.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:48

Ik heb nu ook een kleine slaapkamer en ik heb van die kisten op wieletjes onder mijn bed zodat mijn sokken en pyjama's daar onder kunnen.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 20:49

JudithO schreef:
Een hoogslaper is ideaal, daar kun je een bank of bureau onder zetten. Bespaart enorm veel ruimte! Persoonlijk vind ik een tweepersoons hoogslaper dan weer niks, omdat die zo breed zijn lijkt je kamer veel kleiner.

Is inderdaad leuk! Je hebt ook van die twijfelaar hoogslapers die zijn weer iets kleiner :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 20:50

Ik heb wel al een lade kast en kledingrek (staat op mijn kamer nu)

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:50

Ik heb toevallig net wat foto's op de PC gezet van mijn kamer. Ik heb de 18e de sleutel gekregen en zit er pas 1,5 week in dus het is nog wat kaal.
Mijn woongedeelte is 17m2 en dan heb ik nog een eigen "badkamer" met douche en toilet. Ik woon in Wageningen in een studentenflat :)

Afbeelding

Afbeelding
Naast de bank staat mijn bureau en naast het keukenblok heb ik nu een kastje waar mijn waterkoker opstaat en extra boodschappen inkunnen

Afbeelding
Onder de wasbak heb ik nu een kastje waar mijn handdoeken en overige make up in kan.

Ik mis alleen nog een klein eettafeltje en de gezellige accessoires maar verder is het behoorlijk af.
In eerste instantie toen er geen meubels instonden en de muren nog knalgroen _O- en de vloer nog tapijttegels bevatte leek het echt ini mini maar met een andere vloer en andere kleuren kun je zoveel doen en als je een kamer van rond deze grote kan bemachtigen heb je echt plek zat!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:51

Die van mij is ingekort door de vorige eigenaar, dus ik lig ook niet meer tegen het dak :P Hij is nu nog zo'n 1.60-1.70m hoog.

@norally, jij woont bij mij in de flat zo te zien ;)

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:53

JudithO schreef:
Die van mij is ingekort door de vorige eigenaar, dus ik lig ook niet meer tegen het dak :P Hij is nu nog zo'n 1.60-1.70m hoog.

@norally, jij woont bij mij in de flat zo te zien ;)

Marijkeweg 28 (3D9), waar zit jij?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:59

Oh leuke kamer :j Wel groot voor een studentenkamer, ik zit voor mijn budget steeds rond de 8 m² en kleiner :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:03

Wat een leuke kamer!!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:00

Ik volg ook even mee, volgend schooljaar ga ik waarschijnlijk ook op kamers, dus kan ik hier mooi inspiratie opdoen! :D

Vriendin van me zit in nijmegen op kamers, en die heeft inderdaad een hoogslaper met een bureau eronder, daarnaast een gezellig hoekje met bank, tafeltje en tv, en in zo'n inhammetje in de muur heeft ze een kledingkast gemaakt.

Leuke kamer hierboven! Oogt heel ruim, lekker hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:06

Ik heb een hoogslaper met een bank eronder, ook heel fijn :j

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:20

Hoogslapers met bank/bureau eronder zijn wel ideaal voor kleine kamers!
Ik woon zelf in een tijdelijke woning met een huisgenootje, en mijn kamer is ongeveer 17 m2. Niet heel klein dus, maar wellicht om ideeën op te doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:10

ik had toen ik net ging studeren een kamer van 12m2 (vierkant) en daar had ik een hoogslaper met een bank eronder. Daarnaast nog een kledingkast, boekenkast, tv op een kastje en een bureau.
Ik ben nu net verhuisd en heb nu 17m2 in een rechthoek, heerlijk groot. heb geen hoogslaper meer maar een tweepersoonsbed en verder alles wat ik eerst ook had en nog veel ruimte over.
De vorm van de kamer is zo belangrijk of je veel kwijt gaat kunnen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:22

LZP > HTT

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:31

BaileyMix schreef:
Oh leuke kamer :j Wel groot voor een studentenkamer, ik zit voor mijn budget steeds rond de 8 m² en kleiner :')

Mag ik vragen waar je dan zoekt? Kamernet? Want daar zijn de kamers in Utrecht echt niet te betalen. Als je particulier wilt huren, dan moet je dat echt via via voor elkaar krijgen.
Bij SSH krijg je veel meer kamer voor je geld. Je moet je daar wel alleen ruim op tijd inschrijven. Zou het je zéker aanraden! (http://www.sshxl.nl)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:37

xSwanHeart: ik huur idd tijdelijke woning met een vriendin via de SSH. Ja zeker aan te raden, TS!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:39

Ik lees mee! Waarschijnlijk dat ik volgend schooljaar op kamers ga!