Twitter vraagje :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Twitter vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 14:13

jaja, ben lekker actief op Twitter, alleen als ouwe sok snap ik 1 ding nog niet helemaal. hoe werkt die hashtag #?
Waar gebruik je hem voor en hoe.
Wil eerdaags een wereldwijd iets met paar vriendinnen plannen en 1tje zei dus: dan kunnen we de # gebruiken voor een open discussie. Omdat zij Engelstalig is, is dat een kleine barrière in het snappen wat ze bedoeld. (mijn Engels is goed, maar als het internettechnisch wordt niet haha) Kan iemand me de # uitleggen?

Zazoe_

Re: Twitter vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:21

Even proberen simpel uit te leggen, als je een hashtag gebruikt in je tweet dan kunnen andere twittergebruikers jou tweet via de zoekfunctie zien, als zij dus dezelfde hashtag zoeken. Dus ik tweet bv."lekker gaan rijden #paardrijden' , kunnen anderen via de zoekfunctie als ze op 'paardrijden' zoeken alle tweets vinden die getweet zijn met de hashtag paardrijden, maar omgekeerd kan jij ook alle tweets lezen met dezelfde hashtag, snapje? :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 14:23

Aha. En die zoekopdracht doe je gewoon in het zoekbalkje met de loupe dus! Super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:28

Soms worden er ook wel is acties opgericht (zoals Serious Request, #SR2014 werd!), dan kan het zijn dat je op de televisie je tweet voorbij ziet komen als dat is aangegeven :j

Mensen doen het ook wel is als een soort afsluitertje van de zin (In de zon gezeten vandaag, #lekkerhoor)