Wat te doen tegen verveling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Wat te doen tegen verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 13:07

Ik heb nooit heel goed mezelf kunnen vermaken, ook als kind verveelde ik mij al vrij snel.
Maar het is de laatste tijd wel heel erg.

Ik ben in augustus afgestudeerd en heb helaas nog steeds geen baan.
Ik werk als oproepkracht in de kinderopvang en het verschilt wekelijks nogal hoeveel ik kan werken.
Ik heb weken waar ik 3 uur werk, maar ook weken waar ik 36 uur werk.

Ik ben dus erg veel thuis en ik weet niet meer hoe ik mijn tijd moet vullen.
Ik zit hele dagen op de bank te wachten tot t eindelijk weer bedtijd is -O-

Ik probeer zoveel mogelijk toch de deur uit te gaan door even een stukje te gaan wandelen/fietsen/skeeleren of wat dan ook. Ook ga ik paar keer per week naar de sportschool.
Maar dan zitten er nog zoveel meer uren in een dag.

Natuurlijk ben ik ook veel aan t solliciteren maar door t gebrek aan vacatures helaas ook geen dagtaak.

Ik heb inmiddels een hekel aan weekenden gekregen. Alles en iedereen is druk en zelfs op bokt is t altijd veel rustiger. Waar ik door de week nog lekker met mn huisgenootje kan kletsen en eten is die in t weekend of bij d'r vriend of hij is hier waardoor zij samen dingen gaan doen.

Nu is t stralend weer, dus me maar voorgenomen maar weer een rondje te gaan skeeleren zo meteen. Maar weer t zelfde rondje in mn eentje word ook zo saai.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:13

Misschien is het een idee om vrijwilligerswerk te doen? Daar hebben ze volgens mij altijd wel mensen bij nodig?
Of dat je een maatje van iemand wordt. Vaak hebben bijzondere kinderen/volwassenen een maatje nodig om zo wat leuke dingen te ondernemen?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:14

Ik hield me altijd bezig met the Sims. Eer ik mijn mannetjes naar mijn zin had gecreërd was ik al makkelijk 2 uur verder en dan moet het huis, tuin, inrichting nog :D Lekker buiten in het zonnetje gaan zitten.
Vrienden uitnodigen om s'avonds te komen eten dan kan je de hele dag bezig zijn met eten bereiden,.. Maar da's ook maar voor 1 keer.
Misschien nog een hobby erbij pakken?
Of een film marathon houden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:21

Heb je geen verzorgpaard/pony?
Of buren met een hond die je mag lenen om uit te laten?
Oude meubels in huis om op te knappen en te verkopen?

Eh... Je kunt gaan breien/haken/quilten/naaien?
Een schoonmaakadresje zoeken?
Een thuisstudie/cursus doen? Die heb je gratis via Coursera, maar bijvoorbeeld een taalcursus bij de NHA kan ook leuk zijn.
Een instrument leren spelen? Tweedehands simpel gitaartje kopen en gewoon aan de slag gaan met tutorials op youtube. :)

Voor het weekend, misschien scheidsrechter/grensrechter worden bij de kleintjes?
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 08-03-14 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Boetjewoor

Re: Wat te doen tegen verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:26

Het eerste waar ik aan denk is: je zit op een paardenforum, dus je hebt vast iets met paarden. Als je een (verzorg)paard hebt dan hoef je eigenlijk je nooit te vervelen, genoeg dingen te doen altijd bij de paarden!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:30

Je kunt ook van zoveel mogelijk (vreemde) sporten proeflessen gaan volgen, wie weet wie je leert kennen of waar je stiekem talent voor hebt :D

Een boktmeeting organiseren met bokkers uit de buurt die zich ook vervelen.
Gaan geocachen.
Een netflix-abonnement nemen en een serie (liefst een met heel veel seizoenen) gaan volgen.
Heel veel boeken lezen (ook hier, series!).
Heel veel leren over een bepaald onderwerp (misschien iets dat aan je studie gerelateerd is?).

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 16:48

Bedankt voor jullie reacties!

Vrijwilligerswerk is een heel goed idee,
Maar is t dan niet zo dat ze verwachten dat je op een bepaalde dag kom?
Ik word regelmatig s morgens pas mijn bed uit gebeld dat ik moet werken namelijk.

Haha Sims is leuk!
Die zou ik dan bij mijn vader weer eens op moeten halen.
Ben alleen bang dat m'n krakkemikkige laptopje dat niet meer aan kan. Maar t proberen waard :D

Een verzorgpaard zou ik heel graag willen maar die zijn hier in de omgeving heel schaars en iedereen vraagt behoorlijk wat geld wat ik helaas niet heb.
Wil als ik weer een baan heb wel weer heel graag op een manege gaan rijden ofzo.
Alleen weeg ik rond de 95 kilo, dus een geschikt paard vinden is doorboor heel lastig -O-

Ga regelmatig met een vriendin mee naar haar pony's lekker knuffelen.
Maar zij is vrij op donderdag en dan heb ik meestal net wel werk :')

En boktmeeting heb ik toevallig morgen :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:12

weet niet of je een manege oid in de buurt hebt, maar ga daar eens langs en vraag of je af en toe eens mag komen poetsen. :)

Of vraag bij het plaatselijke asiel of je daar de honden mag uitlaten oid, ben je in beweging maar niet alleen je saaie rondjes. ;)
Als je goed contact hebt met je buurtbewoners zou je evt aan hen ook kunnen vragen of ze een hond hebben die mee uit wandelen mag, of je vraagt of je af en toe met hen mee mag wandelen bij de grote ronde ofzo. :)

Ben je een beetje creatief of hou je van koken/bakken?
Kijk eens op http://www.welke.nl voor inspiratie, kan zeer low budget en je bent weer even bezig.
Ikzelf ben soms uuuuuren bezig met recepten verzamelen daar, vervolgens er 1 uitzoeken, boodschappen doen en dan nog het gerecht maken.

Spelletjes zijn ook leuk om te doen idd, ken je hidden object games?
Ben je vaak ook wel een aantal uur zoet mee. :)
Of gewoon op een spellensite kijken of http://www.jigzone.com om te puzzelen, http://www.histoire-en-ligne.com/spip.php?rubrique57 heeft ook mooie puzzels (en andere spellen).

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:26

Maakt het uit wat het is? Ik kan wel even opsommen wat ervoor zorgt dat ik naast school nooit tijd heb voor andere dingen:

-Skeeleren met mijn hond
-Gamen, en dan vooral spellen als Skyrim en World of Warcraft (die dus eigenlijk niet uit te spelen zijn)
-Schrijven voor fanfiction.net , mijn nieuwe hobby :)
-Tekenen, van paarden tot mensen en landschappen, het liefst historisch & fantasy
-Muziek luisteren, maar dat doe ik vaak door van alles heen
-Mensen volgen op YouTube, vooral Game kanalen uploaden super veel :+
-Naar m'n verzorgpaard gaan 2x per week
-De tijd die overblijft gebruiken om naar m'n 6 verzorg Shets te gaan
-Websites met adoptables bezoeken, 'tis bijna de grootste tijdslurper :+
-Op fanfiction.net verhalen lezen
-En natuurlijk boeken lezen
-Series steeds opnieuw kijken. Nu ben ik continu bezig met Hell's Kitchen, Game of Thrones, the Tudors, en ik zou eigenlijk moeten beginnen aan Reign, maar in plaats daarvan heb ik Friends. (Moet ook nodig the Big Bang Theory gaan kijken nu ik het er zo over heb..)

Huiswerk staat niet in het rijtje. Ik ben zo slecht af en toe :+
Laatst bijgewerkt door Maanoogje op 08-03-14 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:27

Misschien is coursera.org wat voor je. Kun je cursussen volledig gratis volgen, ook van gerennomeerde universiteiten etc. Een thuisstudie zal financieel niet lukken kan in me zo voorstellen, dus wellicht is dit een leuke vervanging. Vrijwilligerswerk/maatje lijkt me lastig inderdaad, ik weet hoe dat gaat met opgeroepen worden. Plus dat je vooral bij een maatje vrij lange tijd beschikbaar moet zijn, stel ik me zo voor, en mocht je dan toch langere tijd kunnen invallen of een eigen klas krijgen, wordt dat natuurlijk lastig.

Ik zie ook dat hierboven welke.nl wordt aangeraden, als je engels oké is zou ik zeker voor pinterest gaan. Welke is de nederlandse kopie van Pinterest, en inderdaad, je kunt je er uren vermaken met recepten, huisideeën, knutseldingen en veel meer :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 17:44

lor1_1984 schreef:
weet niet of je een manege oid in de buurt hebt, maar ga daar eens langs en vraag of je af en toe eens mag komen poetsen. :)

Of vraag bij het plaatselijke asiel of je daar de honden mag uitlaten oid, ben je in beweging maar niet alleen je saaie rondjes. ;)
Als je goed contact hebt met je buurtbewoners zou je evt aan hen ook kunnen vragen of ze een hond hebben die mee uit wandelen mag, of je vraagt of je af en toe met hen mee mag wandelen bij de grote ronde ofzo. :)

Kijk eens op http://www.welke.nl voor inspiratie, kan zeer low budget en je bent weer even bezig.
Ikzelf ben soms uuuuuren bezig met recepten verzamelen daar, vervolgens er 1 uitzoeken, boodschappen doen en dan nog het gerecht maken.

Of gewoon op een spellensite kijken of http://www.jigzone.com om te puzzelen, http://www.histoire-en-ligne.com/spip.php?rubrique57 heeft ook mooie puzzels (en andere spellen).

Dan wil ik alleen terug naar de Belvedere waar ik behoorlijk wat jaren bij t meubilair gehoord heb hihi.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:47

Volg eerst knappe grappige youtubers* en ga er daarna fanfictions over lezen op Wattpad (in het engels ;) )

*Marcus Butler, ThatcherJoe (Joe Sugg), Joey Graceffa, OurSecondsLife (JC, Kian, Connor, Ricky, Sam, Trevor), Tyler Oakley, Troye Sivan, ... :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:09

x_Anne_x schreef:
lor1_1984 schreef:

Dan wil ik alleen terug naar de Belvedere waar ik behoorlijk wat jaren bij t meubilair gehoord heb hihi.

Ah, een Nunspeetse. :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 18:20

Elburger ;)

Maar Petra vroeg pas al of ik weer kwam rijden. Dus als ik een baan heb (en dus geld/auto) kom ik weer in mijn oude vertrouwde vrijdagavond les rijden, heb daar zo'n 12 jaar in gereden.

Maar dat is dus helaas voorlopig nog niet te doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:29

Ik heb op het moment ook geen opleiding en helaas ook nog geen baan.
Wat ik de hele dag doe:

- huishouden voor m'n mamsie
- naar verzorgpony: lekker poetsen, tutten, buiten zetten en ik mag 2x per week rijden
- Don't Starve: een heel frustrerend spel, eer je dat zat bent ben je wel een paar uur verder (http://www.dontstarvegame.com)
- een muts breien
- boodschappen doen
- rondje skaten, of naar de sportschool maar dat doe je al :+
- tekenen of schilderen
- inderdaad de Sims haha

Maar ik verveel me niet zo snel, als ik iets zat ben bedenk ik wel weer wat anders :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:50

x_Anne_x schreef:
Elburger ;)

Maar Petra vroeg pas al of ik weer kwam rijden. Dus als ik een baan heb (en dus geld/auto) kom ik weer in mijn oude vertrouwde vrijdagavond les rijden, heb daar zo'n 12 jaar in gereden.

Maar dat is dus helaas voorlopig nog niet te doen.

Oeps, mijn fout. :o
Maar moet je zeker doen zodra je kan. :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 14:07

Heb nu sims op mn ipad ontdekt.
ook erg vermakelijk.

Ben toevallig vrijdag bij mn vader dus ga ik mooi de echte sims halen :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:10

Kan je meteen beestenbende ( of hoe ie noemt ) uitbreidingspakket nemen daar heb je paarden in die je kan rijden enz!

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:18

Al eerder is gezegt: je zit op bokt, dus waarschijnlijk heb je wat met paarden. Dus meteen dacht ik aan een paard/pony! Je kunt er eentje zoeken om te verzorgen, maar als je genoeg geld hebt is een eigen paard waanzinnig, geweldig, super! Je kan er eentje zoeken voor een niet al te groot prijsje. (Bij voorbaat even voor aankoop komen kijken naar het beestje) je kunt er eentje zoeken die niet vaak in een stal hoeft (ijslander?) -> heel betrouwbaar, en lief. Mijn tante heeft er 2 en het zijn echt schatjes :P .
Verder heb ik een kwpn pony. (1.56,5) maar dat is misschien niet echt iets voor jou. Als je er graag bij wil werken (is misschien ook wel nodig als je er een neemt)
Ik denk dat een ijslander een perfect maatje voor je is. Ik zit hier nu wel wat te azen op een eigen pony. Maar ik zeg het echt alleen om je te helpen! Je moet het nog altijd zelf bepalen. Ik zal is kijken of ik een fotootje heb van de 2 ijslanders van mijn tante. (Tante is in de 30-40) Ze rijd er wekelijks op. Niet heel vaak dus, maar die twee hebben elkaar. Dus ik denkd at je er wel wat tijd aan kwijt bent, maar dat is toch ook wel een beetje de bedoeling he :j

Heel veel succes!!

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:22

Wat ook heel leuk is: een hond! Hoeft niet eens groot te zijn. (Die kan je heel de dag vertroetelen!) moet je wel een leuk rasje uitzoeken!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:25

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:47

Ik zou zeker (ook) vrijwilligerswerk gaan zoeken. Er is zoveel: in de zorg, wandelen met iemand die dat niet alleen kan, met kinderen (bv natuureducatie, overblijven), speeltuin, asiel, manege, klein winkeltje... Dan ben je lekker bezig (gezond, weg van huis). Je helpt er andere mensen of dieren mee. En het is een waardevolle extra op je CV!
Je legt gewoon uit wat jouw situatie is en dat je soms pas kort van te voren weet dat je moet werken, en dat dat dan voor gaat. Dat zal vrijwel nooit een probleem zijn. Je kunt ergens vragen wat je leuk lijkt, of je kijkt bij een vrijwilligerscentrale of op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 05:32

Zeg ik nou iets heel geks als ik zeg: beter zoeken naar een baan? Ik weet het hoor, hoe lastig het is. Maar mij lijkt dat eigenlijk het beste tijdverdrijf. Misschien kun je bijvoorbeeld tijdelijk ergens stage lopen in de hoop dat je daar uiteindelijk zou kunnen werken. Of een tijdelijk baantje dat helemaal niet aansluit bij je opleiding maar wel twee problemen wegneemt die ik hier lees: verveling en geld gebrek.

En voor de rest zou ik ook zeggen: series kijken, films kijken, lekker naar buiten en vooral niet balen dat de mensen om je heen het wel druk lijken te hebben. Zoveel dingen die je graag zou willen doen met die mensen die nu geen tijd hebben kan je waarschijnlijk net zo goed alleen doen. :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 06:04

Neem een simpele avond of weekend baan er bij. Er is altijd wel wat bij bv de Mac of in de tuinbouw.
Als je 26 bent kan je toch wel iets bedenken? Niet wachten tot je mag komen werken maar wat ondernemen!