Tweedehands iPhone : do's en don'ts?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Tweedehands iPhone : do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 18:58

Tja, de titel verwoordt het al een beetje :D

Ik ben momenteel in het bezit van een Samsung Galaxy Fame. Tot dusver heel erg tevreden mee, buiten het feit dat hij af en toe plots een eigen willetje heeft en apps afsluiten, maargoed ook niet echt dramatisch.
In mijn omgeving kom ik echter steeds meer mensen tegen die een iPhone aanschaffen en er heel erg tevreden van zijn, dat ze nooit meer anders willen, een wereld van verschil, etc... Ook hier op Bokt lees ik niets dan positiefs, dus nu begin ik er toch over na te denken om mezelf voor de leeuwen te gooien en na jarenlang Samsung toch m'n eerste Apple-product aan te schaffen :)

Ik ben echter maar een arm studentje. Zat even te kijken naar de prijzen en dat krijg ik in geen 100 jaar bij elkaar gespaard (tenzij ik m'n sociaal leven even onder 0 zet :') ). Ik ben dus even aan het rondkijken naar tweedehands iPhones, eventueel de 4S, en daar kom ik wel wat fijne prijzen tegen rond de €250 bijvoorbeeld.

Nu vraag ik me af of dat überhaupt een goed idee is om tweedehands zo'n aankoop te doen, en zo ja waar ik precies op moet letten. Het zou mijn eerste product van Apple zijn dus ik ben echt een leek wat dat besturingssysteem en dergelijke betreft.

Alvast bedankt :)

eilleen333

Re: Tweedehands iPhone : do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:00

Ga hem sowieso ophalen en probeer hem uit. Belt hij nog? Doet de WiFi het? Zit er een bon bij met evt garantie? Werken alle in en outputs (oordoppen en lader) Beschadigingen op het scherm ed.

Ik zou hem iig niet op laten sturen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:02

Check ook of je simkaart het doet;) hou er rekening mee dat er een microsim in gaat, dus je zal de jouwe misschien bij moeten knippen of een andere aanvragen (met nummerbehoud, dat kan).
Dan zijn er adapters zodat je een micro sim in een gewone telefoon kan doen, dus daar hoef je geen problemen mee te krijgen.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:08

Ik ben ook benieuwd, dus ik volg even mee :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:09

Ik heb een demo model gekocht van de 4s :) scheelde enorm in de prijs, en bij de winkel waar ik hem heb gekocht werd meteen de simkaart geïnstalleerd.
Een tweedehands iphone zou ik ook wel aandurven hoor :) wel bij jou in de buurt, gewoon ophalen, en dan eerst even testen of bv de camera werkt.. En dan gewoon terugzetten naar fabriekinstellingen.

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:10

Misschien ook handig om te vragen of de batterij nog goed werkt. Aan en uit knopje ook goed paar x testen en de home button. Heb ik zelf niet gedaan, en achteraf gedonder meegehad omdat de aan en uit knop het niet deed en de batterij steeds binnen half uur leeg was.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:16

En de 5c? Dacht dat die niet zo duur waren?

Edit: zie dat die nieuw nog steeds 600 euro zijn... Dacht dat ie goedkoper was...
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 07-03-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:16

sowieso vragen of de batterij nog goed werkt en alle andere dingen natuurlijk zoals camera touchscreen en de homeknop etc , dat je hem mag ophalen & komen bekijken. het liefst iemand meenemen die er verstand van heeft bijvoorbeeld je vader ofzo! want het kan zomaar een kloon zijn en daar ben je niet blij mee..

succes!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 19:19

Bedankt voor de reactie :D

Ik ben sowieso op zoek naar dingen in de buurt zodat ik even kan testen. Vrees alleen dat dat nog wat gedoe wordt omdat ik helemaal geen verstand heb van iPhone :') dus misschien dat ik een vriend/vriendin meevraag met een iPhone die even alles kan uitproberen!

Vraag me ook meteen af wat het verschil is tussen de 4 en 4S? Zie de 4 ook vaak voorbij komen voor een scherp prijsje. En hoeveel GB zou ik dan best nemen? Ik download op zich niet veel apps/spelletjes (Facebook, Twitter, Instagram, Foursquare en die dingen wel) maar ik houd wel al m'n muziek op m'n telefoon, ruim 300 liedjes zijn dat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:21

Ik had een 4 met 1000 nummers erop en 2000 foto's en toen was ie wel vol (en de apps die jij noemt stonden er ook op plus nog een hoop).
Er komen steeds software updates en ik heb me laten vertellen dat de 4 de volgende grote update niet aan zal kunnen maar de 4s wel. Maar pin me er niet op vast;) ik weet ook niet wanneer die update komt.
En evt kan je dan ook niet updaten. Op een gegeven moment werken bepaalde apps dan niet meer, omdat je die dan. Moet updaten om ze te gebruiken, maar dat kan dan dus niet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:21

Let op of er geen waterschade aan zit, zie je door in de speaker/onderkant te kijken en als er geen rode streepjes zichtbaar zijn is het oke. Probeer de aan/uit knop en de ronde op de voorkant ook eventjes.
En check de batterij ook!

4 heeft slechtere camera, is zwaarder en de batteirj van 4s is geupgrade, heeft siri, betere camera, en besturing is ook beter geloof ik. Ik moet een nieuwe tel want mijne is dus in het water gevallen maar ga weer voor de 4s ipv 4. Voor 50 euro meer heb je een net wat betere telefoon.

Edit: En check of hij niet gejailbreakt is.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:22

Ik zou Beatsnew in de gaten houden! Hier worden vaak tweedehands telefoons aangeboden, waaronder ook iPhones :) Deze telefoons zijn geheel gerepareerd en als hij je niet bevalt kan je hem terugsturen.

Mijn broer heeft daar zijn iphone 5 besteld en hij deed het nog perfect, zat ook geen een krasje etc op. Ik heb mijn mobiel er ook besteld. Erg fijne service!

https://www.beatsnew.nl/

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:28

Ik heb een tijd geleden een iphone 4 tweedehands gekocht. Heb snel even alles getest. Dus inderdaad goed testen. Ik zou echt geen 8 gb nemen in jou geval. Ik heb 16 gb en dat is voor mij genoeg. Denk voor jou ook maar meer kan natuurlijk geen kwaad.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:15

http://Www.gsmeasy.nl bieden ook 2de hands iphone aan, meer zekerheid en betrouwbaarder als op marktplaats. En maakt in prijs niets uit met marktplaats en bieden ook nog eens 3 maanden garantie en de covers zijn vervangen voor nieuwe, en gegarandeerd simlock vrij!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:18

Ik heb mijn iPhone ook 2e hans gekocht. 220 euro was ik kwijt, Iphone 4S 16 GB. Heb 'm wel van een vriend kunnen over kopen, dus dat zat wel goed.

Je kan ook bij Leapp kijken. Deze verkopen 2e hands Apple spul.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:25

Ik zou inderdaad langsgaan om de iPhone te testen, en kijk ook goed of het dock (waar je je oplader instopt) stofvrij is, en als het kan kijk dan ook binnen in het gaatje waar je je oordopjes in doet, kijk goed met een lampje of de strip binnenin nog geel is, zo niet dan heeft de iPhone waterschade en kan je 'm beter laten liggen.

Een iPhone lijkt op het eerste oog goed, maar vaak krijg je problemen als je 'm intensief gebruikt. Hij kan bijv kort uitvallen, vast lopen, of als je met oordopjes muziek luistert haperen. Dat heb ik nu ook, ook waterschade.

Heb je een abbo? Is het geen optie om een nieuw toestel te krijgen bij een abbo?
Laatst bijgewerkt door Leslie90 op 07-03-14 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:25

Ik heb een jaar geleden een iphone 4 tweedehands overgekocht, 16 gb. Ben er heel blij mee en heb ook alles getest, gaat nog steeds mee! Zou geen 8 gb nemen, is vaak te weinig terwijl je maar heel weinig apps hebt, 300 nummers zullen er niet op passen met apps denk ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:38

noaxhorses schreef:
Ik heb een jaar geleden een iphone 4 tweedehands overgekocht, 16 gb. Ben er heel blij mee en heb ook alles getest, gaat nog steeds mee! Zou geen 8 gb nemen, is vaak te weinig terwijl je maar heel weinig apps hebt, 300 nummers zullen er niet op passen met apps denk ik.

Ik heb een 4S 8gb, heb +/- 250 nummer, en 40+ apps erop, 100+ foto's en ik heb nog 4,5 gig over.
Foto's zet ik regelmatig in de cloud en haal ik binnen op mijn laptop.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:41

Voorheen ook een IPhone 3 voor een leuk prijsje op marktplaats gekocht. Even uit mogen proberen met de verkoper zijn sim-kaart, deed het prima. Betaald en meegenomen. Dit is inmiddels 3 jaar geleden en het toestel doet het nog prima!! (Zelf verder verkocht aan bekende)

4s moet te vinden zijn voor een goede prijs en goedwerkend!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:41

Ik heb 2 keer een iphone gehad. Eerst de 3gs, nu heb ik de 4. Beide via marktplaats gekocht en beide keren súper bevallen! :D
Gewoon een beetje opletten op het soort mensen. Kijk ik heb em steeds bij mensen gekocht die een abo hadden en die liep af waardoor ze een nieuw abo met toestel namen. Waren er altijd heel zuinig mee geweest.
Als ik daar was deed ik mn simkaart erin, belde en keek of de homeknop en de geluidsknop het deed en dat was het al. Het blijft natuurlijk een risico maar als je gewoon goed oplettend bent en ophaalt en op de bovengenoemde dingen let gaat het meestal gewoon goed :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:49

Misschien handig om even naar Quad te mailen hier op bokt. Kent er veel van en kan je zeker vooruit helpen!

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:52

Ik heb de mijne ook tweedehands, en een tijdje geleden heeft mijn zusje ook een tweedehands aangeschaft. Nog geen seconde spijt van gehad :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 20:55

Bedankt voor de massale reacties :D heb ik echt wat aan!

Ik heb momenteel een abbonement, wel hier in België. Heb even rondgekeken voor abbo's hier maar niet echt wat waar je een iPhone bij krijgt of korting hebt helaas... Maar ik hou het wel in de gaten. Heb hier wel een dorp vandaan iemand gevonden met een iPhone te koop, 4S. Die ga ik maar eens mailen :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:56

Via de officiële site van Apple kun je toch ook tweedehandsjes kopen met garantie?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:40

iPhone bij een abonnement moet je hier in België echt niet doen. Dan betaal je uiteindelijk veel meer aan je iPhone dan wanneer je hem los koopt. Dan kan je hem beter tweedehands overkopen en er een goedkoop abonnement bij nemen, ik zit bv. bij Mobile Vikings en voor €15/maand heb ik 2GB en 2000 gratis smsjes.