De broer van mijn Ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

De broer van mijn Ex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:10

Hi bokt,

De titel omschrijft al zoon groot deel van het aankomende verhaal, ik loop er al maanden mee te struinen en krijg het maar niet recht in mijn hoofd... Ik open nooit zulke topics, puur omdat ik me liever niet open en bloot op internet gooi, maar vind het nu toch wel fijn om even alles flink en goed van me af te schrijven.

Heel heel veel succes met lezen!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Waar het allemaal begon:

Ik zat in mijn examenperiode en leerde via werk een aardige jongen kennen, omdat ik een herkansing moest halen voor wiskunde en ik had dit vermeld op FB en kreeg zo een berichtje van hem of ik eventueel hulp nodig had. We raakte aan de praat en het liep allemaal wel zo 'makkelijk'. We spraken af om wiskunde door te nemen en ik begreep er totaal niks van, zo goed als hij was legde hij het zo vaak ik wou zonder moeite uit.

Toen mijn herkansing aanbrak dacht ik het eindelijk te snappen en na een paar weken in zenuwen te hebben gezeten was ik dan ook geslaagd, enorm blij en trots dat ik was aangezien wiskunde totaal niet mijn sterke vak is (meer de talen). dit werd natuurlijk gevierd en ik en inmiddels mijn 'crush' spraken steeds vaker af, het klikte wel en hij was wel een aardige jongen.

Mijn gevoel werd sterker en besloot er is achteraan te jagen want had gehoord dat dit zijn 1e relatie zou zijn en ik nogal de 'broek' graag aan heb, het eerste stapje gezet.

En toen begon helaas alle ellende, Omdat het wel bijna officieel was dat het wat ging worden gingen we uit naar een Tentfeest hier in de buurt, hij, zijn broer, broertje, zusje en gehele vriendengroep gingen allemaal mee, reuze gezellig! alleen merkte ik aan mezelf al de avond niet 'happy' zou eindigen, ik ging er apart van de groep heen samen met een vriendin van mij wegens mijn gevoel. In het begin was er niks te merken tot dat mijn 'vriend' zich begon af te sluiten en stilletjes aan het praten was met een vriend waar hij alles aan kwijt kon werd mij gezegd. *slik*

Verder geen zorgen om gemaakt en gezegd hup gezellige avond, toen was de muziek afgelopen en besloten we een afterparty te houden bij hem thuis, goed, verzamelen allemaal check? nee... vriend mistte. Ik als een kip zonder kop gaan zoeken, eenmaal gevonden vroeg ik of hij mee ging en werd ik compleet afgesnauwd dat hij helemaal alleen wou zijn en dat niemand hem met rust liet. Oké beetje hard kwam het aan en ik was door de alcohol sneller over de rooie dan normaal.

Toen hij was bedaard en weer gepraat had met zijn vriend heeft hij verteld dat ik niet de enige was die hij leuk vond, althans hij vond mij wél leuker als het andere meisje, maar hij had ook gevoelens voor haar.. je kent het wel liefde maakt blind dus ik wou het maar niet geloven.

maar ik kon alleen maar huilen, rende het dorp uit en ging ergens tegen een boom zitten om alles een plekje te geven.. er werd achter me aan gerent maar die hielden me niet bij.. toen ik een warme hand op mijn schouder voelde wist ik dat er een lang verhaal aan kwam.. maar die kwam niet!

Het wetende dat jij date met iemand die ook nog een andere meid leuk vind maakt je ziek, beroerd en je wilt weg van hem en het liefste er niks van weten..
Met mijn 'domme' hersens ben ik maar als een kip zonder kop doorgegaan met van hem te houden, het niet opgeven en het volle vertrouwen erin dat hij wel voor mij zal kiezen..

Een week later ging men op vakantie, ik bleef thuis alleen achter. Tijd voor mezelf wat ik nodig had eigenlijk.. Hij vertelde zijn broertje dat hij mij ontzettend miste, maar telkens als zijn broertje/broer hem spotte in de wifi zone met een gesprek open van het andere meisje wisten hun het eigenlijk wel zeker dat het voor mij een valse zone was.

Toen ik het eenmaal hoorde wilde ik het niet geloven, liefde maakt blind en ja.. wederom.
Na de vakantie brak de verjaardag van hem en zijn tweelingbroer aan, zeer gezellig en op die dag kreeg ik te horen dat hij afstand zou nemen van het meisje waar hij zo 'gek' op was, wat dus betekende dat hij met mij wel verder wou gaan.

Tot ik op een avond mee las met het gesprek dat hij haar de volgende dag zou zien, terwijl hij toch echt mij had verteld een filmavond te hebben met vrienden? Ik durfde niet meteen in te schakelen, hartstikke dom van me, maar ben de volgende dag naar zijn moeder gegaan waar ik uiterst goed mee kan opschieten. Die heeft voor mij een risico blok gezet tegen hem.

Waaruit dus bleek dat hij inderdaad bij dat meisje is wezen slapen. Ik was er klaar mee..
Heb een enorme hekel aan liegen en dit was de druppel. Ik was boos, walgde van hem, ik ben altijd trouw aan een persoon geweest en hij heeft telkens aan 2 walletjes lopen vreten.

Omdat ieder mens zo zijn kansen verdient had ik hem er nog maar een gegeven, na de zoveelste..... kort daarna kregen we ruzie, ik zat in Barneveld en had goed nagedacht over wat ik eigenlijk wel wou(had ik allemaal veel eerder moeten doen) daarna heb ik hem opgebeld of ik hem direct als ik terug was in mijn woonplaats hem te kunnen spreken. Daarbij heb ik het uitgemaakt..

Maar nu zijn broer heeft meerdere keren altijd achter mijn keuzes gestaan, ook al vond hij ze dom wat hij ook wel meldde. Toen het uit ging heeft hij mij volledig opgevangen en is hij er altijd voor me geweest, we praten bijna elke dag en gaan nog regelmatig met de hele groep uit.

Voor mij is het inmiddels dood normaal om me Ex te zien en om met hem om te gaan, voor sommige is het echt een not done, maar helaas het kan allemaal nog veel erger dan je Ex bijna wekelijks zien..

Ik vind namelijk zijn Broer leuk, (tweëiige tweeling), Hij is totaal anders in zijn doen en laten. veel directer en veel eerlijker, veel leuker aan de binnenkant maar ook buitenkant.

Nu laat ik dat volgens mij wel flink merken, ben altijd veel vrolijker als hij in de buurt is en als hij in mijn omgeving is krijg ik een goed gevoel.
Alleen weet ik totaal niet hoe zijn gedachtes hierbij zijn, Ik heb liever het ouderwetse 'jongens zetten de eerste stap' maar volgens mij kan ik nog wel jaaaren wachten.

Om het allemaal nog een stukje erger te maken, ik houd niet van verre afstandsrelaties, niet van relaties dichtbij of in mijn directe leefomgeving wat ik dus wel zou krijgen (werk) en binnenkort ook nog school.

HELP!
Ik ben namelijk radeloos.. want ik ben bang voor het feit dat onze nu dikke vriendschap naar de malle moeren gaat en ik dus helemaal geen goede contacten meer over houd.
maar ik wil en kan hem niet laten gaan??!!!

Oke ik ben nog maar 17 nog een heel lang leventje voor mij, en er zwemmen meer vissen in de zee.. ik weet het, maar ik wou puur even mijn EI kwijt en als jullie tips hebben wat te doen dan hoor ik het heel graag _/-\o_

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:19

Pfoe, wat een situatie!
Het is wel goed dat je nog ''goed bevriend'' bent met je Ex, maar het zal wel wat lastiger worden als je met zijn broer gaat denk ik. Kan je niet eens pijlen bij vrienden wat de broer van jou vind?
Maar één voordeel, dit is geen verre afstandsrelatie maar ook geen relatie om de hoek (uur en kwartier met de bus) :)

TheJokerr

Re: De broer van mijn Ex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:41

Nouja als ik bij mijn ouders ben is het enkel een kwartier fietsen, ook werken we in hetzelfde filliaal..

Mijn ex is jaloers maar heeft een nieuwe vriendin.
Hij heeft gezegt tegen mijn "crush" dat als hij mij leuk vindt er voor moet gaan. Maar tegen zijn broertje zei hij dat er niks gegunt werd.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:43

Ik zou gewoon de gok wagen. BAM, je ziet wel wat je ervoor terug krijgt
Of net zoals op tv, friendzone, haha :)

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:48

Friendzone, jaa soms krijg ik wel het gevoel dat IK daarin word gezet.. maar tegelijkertijd flirt hij dan wel weer..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:30

Sja, ik ken meerdere succesverhalen van mensen om me heen die eerst met broer 1 gingen en uiteindelijk al lange poos en zelfs getrouwd zijn met broer 2...
Alleen zijn dat dan geen tweelingen..

Ik zou gewoon eens een gesprek aangaan :).

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:56

Dit is een keuze die zijn broer moet maken en niet jij. Aangezien hij jou aardig wat geflikt heeft vind ik niet dat jij verantwoording aan hem af moet leggen, maar wellicht zijn broer wel. Praat er met hem (je 'crush' over! (Al is het natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan om toe te geven dat je iemand leuk vindt :') )

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 23:23

Ohh hij weet het wel.... althans
Ik zei vandaag dat ik altijd vrolijk was, hij reageerde erop van ja toen niet. Ik zo jij was er niet.
Daarna zei hij maar ik heb mijn bronnen waar ik vervolgens op zei dat hij het verkeerd las en nu wel begreep :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:33

Er is een bokker geweest die in hetzelfde schuitje heeft gezeten, heb dat verhaal toen ook zo ongeveer gevolgd. Ik weet toen nog dat het wel lastig was, vooral in het begin maar later ging dat beter. Zal eens kijken of ik t terug kan vinden.

Edit dat was dreamy, ik kan t topic niet meer vinden maar zie wel dat ze uiteindelijk nooit wat zijn geworden omdat ze t niet aandurfde.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 10:03

Aan de ene kant wil ik het zo graag, maar aan de andere kant dus niet ook omdat als het fout gaat hij alsnog in mijn directe omgeving blijft en dan blijft de confrontatie groot, wat ik dus ook nog wel bij mijn Ex heb maar vele malen minder omdat mijn gevoel zo sterk is voor zijn broer..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:45

wat gebeurt er als je het niet tegen hem zegt?
Als je gewoon de vriendschap laat doorbestaan en niets verteld over je crush op hem.
Je zegt dat je het zo graag wilt, kun je je dan voorstellen wat er gebeurt als hij een vriendin krijgt?
Ik denk dat je vriendschap met hem dan direct een flinke klap krijgt niet??
Ik denk persoonlijk dat je beter zelf eerlijk kunt zijn dat je meer voor hem voelt anders zul je je misschien nog jaren afvragen: wat als ik het wel gezegd had? dan was ie nu misschien met mij samen ipv met zijn vriendin.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:59

Ik zou zeggen, Wie niet waagt, die weet ook niet.
Zorg er maar voor dat je gewoon geen spijt gaat krijgen achteraf dat je het niet heb geprobeerd, want dat is meestal het ergste.
En moest het nu mislopen, je vriendenkring zou geen goede zijn moesten ze jou daarom in de steek laten.
Ik ga niet zeggen dat het makkelijk is en dat er ook een risico aan vasthangt zeg maar, maar... is er dat niet altijd?
Als je echt wilt, en je voelt dat het goed zit? Ik zou zeggen ga ervoor :)
Want je weet niet hoe het lopen gaat... Wie weet gaat het slecht, wie weet gaat het goed. En confrontaties zullen er altijd wel zijn. Maar hee :+ die zijn er om te overwinnen zeker? :P

Ik wens je heel veel succes. En wat er uiteindelijk ook gebeurd, ik hoop dat je je er dan goed bij voelt en geen spijt krijgt.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:09

komt wel goed sanne! Y;(

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 12:25

Uiteindelijk vind het zijn weg wel denk ik :j

Ik ben dan wel zoon ouderwetse miep dat HIJ eigenlijk de eerste stap zou moeten zetten :P
aan de ene kant heb ik het gevoel dat dat niet lang zal duren, afwachten??

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:16

Dat kun je :j Maar natuurlijk ook wel niet te lang wachten misschien? :)
Ik ben ook wel zo iemand hoor :')
jongen moet maar eerste stap zetten :o haha

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:39

Kan je niet een beetje laten merken dat je hem leuk vindt? Om een keer gewoon samen iets leuks te gaan doen (gewoon als vrienden).
En als er dan een goed moment komt kan je misschien wat laten vallen over dat je het zo goed met hem kan vinden? Of iets in die richting.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:20

Maar bij je ex had je toch wel zelf de eerste stap gezet? Nu ja, je moet zelf kiezen wat je doet he, maar dat zegt mij toch dat je't best kan/durft.

Vind de suggestie van xMarloes hierboven wel een goeie!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 22:18

Klopt, maar ik vind wel dat een jongen de eerste stap moet zetten. Ik wil er zeker moeite voor doen maar ben dus bang dat het dus de verkeerde kant op gaat.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:24

Bekijk het positief, als je wat met zijn broer pakt en het gaat mis, heb je maar 'problemen' met één familie. :')

Laat het hem wel merken, hij zal niet zelf de eerste stap zetten gok ik zo, uit respect voor zijn broer.

Ken het probleem trouwens wel, broertje van mijn ex is vele malen mooier, leuker, intelligenter, waarom had ik die nu niet eerder leren kennen.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:53

Oh wat een lastige situatie TS. En nu wil ik niet heel vervelend doen, maar dit kan ook totaal de andere kant op gaan. Met als voorbeeld mijn neven.. Daar ging ook het meisje van de ene, naar zijn broertje. Danwel geen tweeling, maar zij konden het altijd super goed met elkaar vinden. Helaas is dat nu niet meer zo, ze doen niet vervelend tegen elkaar, maar zoeken elkaar niet vrijwillig op.. Neef 1 kan zijn broertje niet meer normaal aankijken.

Ik zou persoonlijk dit aan jouw crush overlaten, laat hem het oplossen. Als hij het echt wil dan zal hij de risico's ook moeten aannemen/accepteren.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 23:55

Crush heeft al niks met zijn broer vanwege zijn keuzes naar mij toe die hij echt anders zou hebben gedaan.

Morgen komt hij hier op school kijken dus wie weet :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:31

Ik ben benieuwd. En zaterdag op school? :=

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 16:56

Opendag haha!
Heel even gezien en was zo weer weg jammer jammerr

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 07:36

ik zou ervoor gaan :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:49

Ik had mijn ex ook liever geruild voor zijn 1eiïge tweelingbroer :') (maar dat had mijn lieve exschoonzusje denk ik niet leuk gevonden :p) (Heel flauw, sorry)

Als het wel leuk klinkt en alles... tjah... Het is niet zo dat het bij jullie met een gigantisch drama en ruzie uit is gegaan of wat dan ook....

(Nouja, aan mij moet je het sowieso niet vragen, ik krijg het voor elkaar om met beste vrienden te daten, exen van exen en mjah...) Maar boeiend, waarom zou je het niet proberen? Het is niet jouw schuld dat het niet werkte, jij hebt het geprobeerd... Waarom een leuk iemand laten lopen omdat toevallig zijn broer je ex is?