Mobiel nummer in gebruik door twee personen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mobiel nummer in gebruik door twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:55

Misschien dat één van jullie het weet...

Sinds juli 2013 heb ik een nieuw abonnement afgesloten omdat mijn vorige telefoon + simkaart uiteraard waren gestolen. Tot op de dag van vandaag ontvang ik telefoontjes en sms'jes van totaal onbekende mensen. Telefoontjes in het Turks, telefoontjes over de aanvraag van intakegesprekken, sms'jes over betaalachterstanden, je kunt het zo gek niet bedenken of ik word ermee lastiggevallen. Waar mogelijk zeg ik dat ze verkeerde persoon aan de lijn hebben en ik krijg er verder ook geen problemen mee, maar ik vind het wel vervelend.

Is het mogelijk dat het nummer dat ik heb, door twee verschillende mensen in gebruik is? Het klinkt misschien stom, maar aangezien ik dit abonnement dus alweer een poosje heb en nog steeds wordt lastiggevallen, lijkt het mij stug dat dit nummer al een poos van de markt was voordat ze het aan mij verkochten (iets wat normaal gezien wel het geval is volgens mij, er gaat toch een bepaalde tijd overheen voor een nummer opnieuw de markt op gaat?).

Vliendertje

Re: Mobiel nummer in gebruik door twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:58

ik ben ook nog 3 jaar lang ' lastig gevallen' met telefoontjes voor iemand anders. Nu zelfs (7 jaar later) wordt ik heeeel af en toe nog gebeld.
Ik heb er niet veel op uit gedaan.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:59

Ga daar heen waar je je abonnement afgesloten hebt. Die moeten het kunnen nachecken.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:59

Ik heb ook een nummer van een vriendin, maar als ik haar bel of sms kom ik steeds uit bij iemand uit Frankrijk of zo. En we hebben al vaak het nummer dat in mijn gsm zit getest, maar het is echt het juiste nummer.... Dus daar lijkt mij ook dat twee mensen hetzelfde nummer gebruiken... Een foutje in de administratie of zo?

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:02

Oude nummers worden na verloop van tijd weer opnieuw uitgegeven.
De duur van uit omloop zijn is per provider verschillend.

Ik heb mijn huisnummer al 9 jaar maar ben de eerste 6 jaar met regelmaat nog gebeld voor de vorige eigenaar, dat was een of andere exclusieve brillenzaak. Dus met regelmaat hing hier het Hilton, Sheraton of oude welgestelde bejaarden aan de lijn. Vervelende is dat zelfs tot op de dag van vandaag als je zoekt het nummer op internet te vinden is als zijnde van de failliete brillenzaak.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:04

Je kunt je provider vragen om een ander nummer. Ik heb dit ook een keer gedaan omdat ik doodgegooid werd met rare berichten en telefoontjes voor een ander

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:07

Ik heb dat ook gehad.
Toen ik dit abonnement afsloot kreeg ik steeds voicemail berichtje en smsje voor dezelfde persoon .

was echt niet leuk meer en de maatschappij beweerde dat het niet kon .

Na maanden aandringen bleek dat die persoon een maand eerder zijn abonnement had opgezegd en dat het nummer alweer was vrijgegeven.

Op aandringen hebben ze mijn nummer gewijzigd en toen was t klaar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:09

Serieus? Dit heb ik dus ook! Krijg ik telefoontjes over afspraken, brood ophalen, Woningbouw etc.
Ik heb het sinds een halfjaar. En dan check ik het nummer en dan hebben hun hetzelfde. Zo vreemd. Eerst had ik het alleen bij die geldzoekers, maar mijn nummer stond bij Bel-me-niet geregistreerd. En nu dus ook echt gewoon serieuze zakelijke telefoontjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:16

Oh wat vervelend. Wij hebben een tijdje iets soortgelijks gehad, maar toen bleek dat het mobiele nr van mijn man heel erg leek op dat van een bedrijf, dat internationale contacten had. Dat bedrijf had het telefoon nummer met 0031 ..... op zijn site staan en toen werden wij heeeeeeeel vaak gebeld met allerlei vreemde telefoontjes.

Uiteindelijk hebben we het betreffende bedrijf weten te achterhalen en gevraagd of ze het nummer anders op hun site willen plaatsen en dat hebben ze gedaan. Daarna was het probleem opgelost. Weet natuurlijk niet of dit bij jouw nummer ook het geval is, maar bij ons heeft het best lang geduurd voordat we erachter waren waar het probleem zat.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:17

ik heb exact hetzelfde meegemaakt, inmiddels 4 jaar geleden sloot ik een abonnement af bij de hi met een nieuwe telefoonnummer. In het begin werd ik ook heel vaak gebeld en gesmst, rare voicemail berichten etc. het leek wel alsof een of andere crimineel mijn nummer ook had, vage berichten, enge smsjes over loodsen etc. Rare telefoongesprekken over mensen die op zoek zijn naar ene victor..

Ik heb toen contact gezocht met de hi en zij vertelde mij dat als een nummer een aantal maanden niet gebruikt wordt door de eigenaar dat het nummer dan geblokkeerd wordt en dat het nummer dan naar een andere eigenaar kan gaan. ik moest een lijst bijhouden met hoe vaak ik zulke berichten/telefoontjes kreeg en dan pas kwam ik in aanmerking voor een nieuw nummer.. Aangezien iedereen net mijn nieuwe nummer had heb ik ervoor gekozen om het maar zo te laten, inmiddels is het 4 jaar geleden en ik kan je zeggen dat ik iedere maand nog wel 3 keer wordt gebed, gewhatsappt , gesmst met mensen die opzoek zijn naar die victor. Ik heb het maar geaccepteerd, maar vraag me toch af wie die vage meneer dan wel niet mag zijn... haha heb hem al eens gegoogled maar kwam niet ver helaas -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:22

Bij welke provider zit je? Ik zou even bellen daarheen om het uit te leggen. :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:04

LZP -> HTT

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:27

nnicolex schreef:
ik heb exact hetzelfde meegemaakt, inmiddels 4 jaar geleden sloot ik een abonnement af bij de hi met een nieuwe telefoonnummer. In het begin werd ik ook heel vaak gebeld en gesmst, rare voicemail berichten etc. het leek wel alsof een of andere crimineel mijn nummer ook had, vage berichten, enge smsjes over loodsen etc. Rare telefoongesprekken over mensen die op zoek zijn naar ene victor..

Ik heb toen contact gezocht met de hi en zij vertelde mij dat als een nummer een aantal maanden niet gebruikt wordt door de eigenaar dat het nummer dan geblokkeerd wordt en dat het nummer dan naar een andere eigenaar kan gaan. ik moest een lijst bijhouden met hoe vaak ik zulke berichten/telefoontjes kreeg en dan pas kwam ik in aanmerking voor een nieuw nummer.. Aangezien iedereen net mijn nieuwe nummer had heb ik ervoor gekozen om het maar zo te laten, inmiddels is het 4 jaar geleden en ik kan je zeggen dat ik iedere maand nog wel 3 keer wordt gebed, gewhatsappt , gesmst met mensen die opzoek zijn naar die victor. Ik heb het maar geaccepteerd, maar vraag me toch af wie die vage meneer dan wel niet mag zijn... haha heb hem al eens gegoogled maar kwam niet ver helaas -O-

Ik zit ook bij Hi en ik heb dit ook, mijn telefoonnummer is geweest van ene Richard :+ maar ik krijg alleen maar apps met gelukkig nieuwjaar en of ik office 2010 kan meenemen voor iemand zijn pc :d haha

geen mega gekke dingen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:37

Oude telefoonnummers die niet meer gebruikt worden (bv mensen die een nieuw nummer nemen, of niet meer gebruikte prepaidnummers) gaan "in de koelkast" bij de OPTA.
Deze geven dit nummer na enige tijd weer opnieuw uit aan de betreffende providers.

Zo'n nummer wordt na 6 maanden weer vrijgegeven.
Het hoeft dan niet te zijn dat deze gelijk wordt gebruikt, maar komt wel weer tussen de beschikbare nummers.
Als je geluk hebt is zo'n nummer 2 jaar oud, maar het kan dus ook 6 maanden zijn.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:33

Kayleigh_ schreef:
Misschien dat één van jullie het weet...

Sinds juli 2013 heb ik een nieuw abonnement afgesloten omdat mijn vorige telefoon + simkaart uiteraard waren gestolen. Tot op de dag van vandaag ontvang ik telefoontjes en sms'jes van totaal onbekende mensen. Telefoontjes in het Turks, telefoontjes over de aanvraag van intakegesprekken, sms'jes over betaalachterstanden, je kunt het zo gek niet bedenken of ik word ermee lastiggevallen. Waar mogelijk zeg ik dat ze verkeerde persoon aan de lijn hebben en ik krijg er verder ook geen problemen mee, maar ik vind het wel vervelend.

Is het mogelijk dat het nummer dat ik heb, door twee verschillende mensen in gebruik is? Het klinkt misschien stom, maar aangezien ik dit abonnement dus alweer een poosje heb en nog steeds wordt lastiggevallen, lijkt het mij stug dat dit nummer al een poos van de markt was voordat ze het aan mij verkochten (iets wat normaal gezien wel het geval is volgens mij, er gaat toch een bepaalde tijd overheen voor een nummer opnieuw de markt op gaat?).

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb in januari 2011 een nieuw nummer gekregen en toen begon het gedonder. Ik kreeg ook weleens smsjes van mijn eigen nummer, turkse nummers en UK nummers.
Nooit op gereageerd en het gebeurd nu nog sporadisch.

De smsjes van mijn eigen nummer heb ik laten uitzoeken door Vodafone, maar ze konden er geen zinnig antwoord op geven.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:00

Mijn broer had het zelfde. De ene keer kregen we mijn broer en de andere keer een vrouw.
Zij hebben beiden contact opgenomen met hun provider (kpn en T-mobile) en bleek het nummer inderdaad 2x uitgegeven.
De vrouw heeft een nieuw nummer gekregen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:07