Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Geduld, als ik stress heb kan ik ook niet slapen, dan blijf ik gewoon met de laptop zitten, zet ik muziek op, zet ik die naast me en dan val ik wel in slaap.![]()
Bij mij gaat dat na een tijdje over.
Beste is natuurlijk aan het probleem werken!
Pauline schreef:Als je echt iets heftigs hebt meegemaakt zou ik iemand zoeken om mee te praten, slaxhtofferhulp maar voor midden in de nacht bv Sensoor, dat zijn vrijwilligers waar je je verhaal kwijt kunt. Of hulp zoeken bij een psych, emdr kan hee goed helpen om het trauma te verwerken. Sterkte er mee.
Vaak is het halve paard maar gepoetst voor ik in slaap lig 

Solleke_Noah schreef:Wat kan helpen om je piekergedachten aan de kant te zetten, is je concentreren op iets anders. Ik had na het overlijden van mijn mama ook dat ik niet kon stoppen met nadenken en moeilijk in slaap geraakte. Wat bij mij helpt is mij mijn paard voorstellen, dat ik uitgebreid ga borstelen. Ga alle acties in mijn hoofd na (roskam, harde borstel, zachte borstel, beetje antiklit, manen uitborstelen,...) Klinkt een beetje dom, maar het is iets zo vertrouwd dat ik daar mijn gedachten helemaal op kan concentreren en dus in slaap kan vallenVaak is het halve paard maar gepoetst voor ik in slaap lig
Met iemand gaan praten als je het moeilijk kan verwerken is sowieso een goede tip
Odatje schreef:xSlvna schreef:Geduld, als ik stress heb kan ik ook niet slapen, dan blijf ik gewoon met de laptop zitten, zet ik muziek op, zet ik die naast me en dan val ik wel in slaap.![]()
Bij mij gaat dat na een tijdje over.
Beste is natuurlijk aan het probleem werken!
Ja dat is bij mij dus ook, als ik een film opzet val ik na een lange tijd wel in slaap.
Helaas is het probleem niet door mij of mijn vriend op te lossen, en zijn hier andere instanties mee bezig dus alles wat we kunnen is afwachten