Gezocht: HBO Verpleegkunde studenten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Gezocht: HBO Verpleegkunde studenten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:20

Beste Bokkers,

Ik ben op zoek naar een aantal HBO-V studenten die een aantal vragen voor mij zouden willen beantwoorden. Het maakt mij niet uit in welk jaar je zit of welke richting je hierna wilt gaan doen, maar mensen die de gehandicapten zorg of psychiatrie in willen zijn zeker welkom. :)

Ik kwam net toevallig iets tegen over het verkortte programma voor studenten met een VWO-diploma. Je kunt dan in 3 jaar voltijd je studie afronden. Studenten die dit gedaan hebben of doen zijn ook welkom, ik ben ook erg benieuwd naar deze ervaringen.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 05-03-14 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:25

Ik ben derde jaars hbo-v. Ik wil wel wat vragen voor je beantwoorden

Eunomia

Re: Gezocht: HBO Verpleegkunde studenten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:28

Bedankt, dan stuur ik je even een PB. :)

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:30

Hoi ik ben ook derdejaars HBO-V. Ik wil ook wel je vragen beantwoorden. Is dit voor een onderzoek of gewoon eigen interesse? :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:32

Wij moeten ons voor school oriënteren op onze vervolgopleiding, dus ik ben een beetje gaan kijken wat mij aansprak. Ik wil zelf graag de gehandicaptenzorg in en ik ben daarom gaan kijken naar HBO-V en HBO SPH, alleen met verpleegkunde kan ik in mijn ogen meer "doen" en ben ik met SPH meer begeleider.

Ik zal jou ook even een PB sturen! :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:37

Ik ben ook 3e jaars, dus waarschijnlijk zijn je vragen wel beantwoord :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:39

Als je zin/tijd hebt mag je ze natuurlijk beantwoorden, het zijn een aantal vragen waar jullie dan allemaal hetzelfde antwoord op geven, maar het zijn ook vragen over de plus- en minpunten van de studie, dus die zijn voor iedereen dan weer verschillend. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:46

Oh stuur maar die pb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:31

Mag ik vragen waar je dat verkorte programma hebt gevonden? Hbo-v in 3 jaar met vwo op zak?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:33

Ik wil je graag de tip geven ook goed te kijken naar je baanmogelijkheden --> baankansen. :)

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 01:03

In noord Holland (in ieder geval waar ik woon) vragen ze vooral mbo verpleegkundigen in de gehandicaptenzorg. Vandaar dat ik mbo doe (werken en leren) in de gehandicaptenzorg. Ik weet niet hoe het met de baankansen van hbo'ers is in de gehandicaptenzorg in Utrecht? Misschien inderdaad verstandig ,zoals al is aangegeven, om naar de baankansen in je omgeving te kijken voor je een opleiding begint. Zou zonde zijn als jouw studie in jouw omgeving niet bruikbaar is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 15:08

Anoniem schreef:
Mag ik vragen waar je dat verkorte programma hebt gevonden? Hbo-v in 3 jaar met vwo op zak?

http://www.studiekeuze.hu.nl/opleidinge ... propedeuse

Hier vond ik het.

Ik zit nu pas in mijn vierde jaar van het VWO, dus om nu al naar de banenkansen te kijken vind ik nog niet helemaal nodig, maar tegen die tijd is dat wel een puntje ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:51

_Cowgirl schreef:
[naam] schreef:

http://www.studiekeuze.hu.nl/opleidinge ... propedeuse

Hier vond ik het.

Ik zit nu pas in mijn vierde jaar van het VWO, dus om nu al naar de banenkansen te kijken vind ik nog niet helemaal nodig, maar tegen die tijd is dat wel een puntje ja.

Top bedankt! Je kunt nooit te vroeg zijn met oriënteren op een studiekeuze! :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 16:29

Inderdaad, ik ben gewoon aan het kijken welke studie het best bij mijn beroepswensen past, dus suggesties zijn ook zeker welkom.

Ik wil dus gaan werken met gehandicapten, het maakt mij echter niet heel erg uit wat precies. Zo zou ik net zo lief als begeleider in een woongroep werken, als op een school voor kinderen met een handicap. Ik heb al naar vele opleidingen gekeken maar ik zag door de bomen het bos niet meer op een gegeven moment.

Ik heb nu de nodige informatie op de opleiding SPH, alleen zou je hier nogal breed mee opgeleid worden heb ik gehoord, Verpleegkunde zou dan een optie zijn en voor de rest ben ik nog druk aan het google-en.

Ik zit op het VWO en heb ook gekeken naar Geneeskunde en vervolgens door te leren voor arts voor mensen met een verstandelijke beperking, maar ik zie mij zelf liever een HBO opleiding doen dan nog zo'n 10 jaar studeren. O:)