Geluidsoverlast terecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Geluidsoverlast terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:39

De eerste echt mooie dagen zijn er, en meneer 2 tuinen verderop is weer bezig met zijn boswerkzaamheden. Vorig jaar precies hetzelfde, hij zaagt met een elektrische zaag boomstammen in stukjes. Ik weet niet of het zijn werk is, maar ik weet wel dat dit hele dagen doorgaat. Van 'sochtends tot eind van de middag en het is alleen even stil als hij middag eet. Wij hebben een grote tuin en daar zit ik gewoon niet meer in want ik kan me er gewoon niet van afsluiten. Als ik binnen zit met ramen dicht, boven, dan hoor ik het nog als de radio niet aanstaat. Nu is het geluid dan niet erg hard meer als ik binnen zit, maar toch aanwezig. We hebben er vorig jaar wat van gezegd en toen was het ietsjes minder maar van hele korte duur. Ik vroeg me af of dit allemaal gewoon mag?

SAKKIA

Re: Geluidsoverlast terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:41

Volgens mij mag dit gewoon :j
Zolang hij volgens mij maar tussen 8 en 22.00 uur bezig is met zijn werkzaamheden. Maar dat zou je even in de regels van de gemeente na moeten kijken want dat weet ik niet zeker.

En hoelang is "hele dagen"? Als het maar een weekje duurt zou ik me er niet te druk om maken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:42

nee de hele zomer gaat dat door. Zoiets dacht ik al inderdaad.
Maar dat kan ik voor de zekerheid nog wel even gaan vragen bij hem, maar wil gewoon weten of je überhaupt rechten hebt.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 05-03-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:42

ja dit mag. Net zoals dat het mag dat een stelletje lozers in mijn wijk, paar straten verderop hun poedersuiker om half 8 sochtends (elke dag! ook zondagen!) naar buiten tieven en dat poedersuiker de hele tijd zit te blaffen. Maar dit gaat zo al zeker een jaar door en er is niks aan gedaan. Nagaan dat wij dus niet de directe buren zijn := Denk dat jij het nog goed getroffen hebt met je maaibuurman :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:42

volgens mij mag dit gewoon aangezien het niet in de nacht uren is,
wat versta je onder heel vroeg.
na mij weten mag er tussen 8;00 en 21;00 herrie aan zijn, in vorm van muziek en werkzaam heden.
bij muziek zeg ik ja kan rekening mee gehouden worden maar kwa tuin onderhoud en klussen tja zal toch moeten gebeuren

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:44

Zeker na 8.00 uur. Vroeger sowieso niet...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:44

hanny_jelke schreef:
volgens mij mag dit gewoon aangezien het niet in de nacht uren is,
wat versta je onder heel vroeg.
na mij weten mag er tussen 8;00 en 21;00 herrie aan zijn, in vorm van muziek en werkzaam heden.
bij muziek zeg ik ja kan rekening mee gehouden worden maar kwa tuin onderhoud en klussen tja zal toch moeten gebeuren

Ja maar het is niet gewoon werkzaamheden voro zichzelf dit is volgens mij gewoon een bedrijf.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:45

ja die man zal ook zijn brood moeten verdien toch?
dan snap ik dat het voor jullie lastig is hoor, maar je kunt er weinig mee

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:46

Er zijn genoeg mensen hier die idd af en toe apparaten gebruiken voor hun tuin, daar zul je mij niet over horen, maar wat hij doet is extreem veel en lang. Ik zal er eens op letten of ie het ook in het weekend doet aangezien ie er net sinds een paar dagen weer mee begonnen is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:46

Ik zou zeggen, ga naar hem toe en vraag eens hoe het precies zit? Als het voor en bedrijf is kan het misschien ook wel ergens anders geregeld worden i.p.v. in een woonwijk. Maar dat weet je pas als je het zelf gaat vragen. Vriendelijk natuurlijk, want officieel staat hij gewoon in zijn recht.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:47

hanny_jelke schreef:
ja die man zal ook zijn brood moeten verdien toch?
dan snap ik dat het voor jullie lastig is hoor, maar je kunt er weinig mee

Duidelijk.
Het is gewoon jammer omdat we vlak bij het bos wonen en echt een vrijstaand huis en een grote tuin hebben voor de rust maar dat gaat 'm niet worden zo.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:47

Volgens mij mag dit gewoon. Vanaf 7 uur tot aan een uur of 10.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:48

Als het bedrijfsmatig is dan zou je op die basis een verzoek tot handhaving kunnen doen bij je gemeente. Dan moeten ze controleren.

Kun je geen bewijs hiervan op internet vinden ?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:49

Ik heb wel wat gegoogled maar kon zo niks vinden, ik kan me er nog wel wat meer in verdiepen, maar ik dacht ik vraag het eerst eens hier.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:51

Vervelend, maar hij mag dit gewoon doen tussen 08:00 en 22:00 uur. Als het hiervoor of hierna is dan kun je er iets tegen doen. Maar ik vraag me af of hij dan zo'n grote tuin heeft waar een heel bos in staat? Omdat hij zo veel te zagen heeft? Uiteindelijk ben je ook wel uitgezaagd lijkt me.. Anders kun je het altijd eens vragen. 'Goh meneer ik hoor dat u vaak in de weer bent met uw zaag. Wat bent u allemaal aan het doen? Nu ben ik wel nieuwsgierig! :D '

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:53

NM > LZP

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:56

Gewoon eens aankaarten dat je het wel storend vind. Wijhadden ook zo'n iemand op de buurt wonen die naast zijn bijstand gekloofd hout verkocht en de hele dag aan het zagen was. Later ging hij dat bij iemand anders op een boerenerf doen toen waar hij een loods huurde en er meer klachten kwamen qua geluid.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:57

er zit niks anders op dan een goed gesprek met je buurman

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:02

Nee dit mag niet. Ook overdag mag je geen overlast veroorzaken. Dan ligt het aantal decibel wat je mag produceren wel hoger maar niet oneindig.

Buiten het feit of het wel of niet mag inderdaad eerst eens praten met de buurman.