40 dagen zonder Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Gerdien_

40 dagen zonder Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:19

Hé Bokkers

Morgen begint de 40 dagentijd.
Ik zit alle dagen op bokt te neuzen. Vaak tot ergernis van mijn man. Ik luister maar half naar wat hij vertelt als ik een ontzettend gave bok tegenkom! :o

Voor mij tot Pasen geen Bokt. Om meer aandacht te hebben voor andere dingen.

"In de 40dagentijd bereiden we ons voor op het paasfeest. Het is een tijd van bezinning en versobering, een tijd om de stilte te zoeken terug te keren naar God. Om van daaruit in beweging te komen voor de ander."

Het onderwerp zal niet iedereen aanspreken, maar ik ben benieuwd of er andere Bokkers zijn met plannen voor de tijd tot Pasen

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:20

Succes, je kan het. *\o/*

PrimaDonna_

Re: 40 dagen zonder Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:23

Ik wens je veel succes! Zal zelf niet mee gaan doen haha, daar is Bokt veel te leuk voor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:23

[NM] > [LZP]

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:24

Het bokt-vasten. Heb je dan wel lekker extra gebokt? Anders is het natuurlijk extra zwaar :(:) Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben. Alleen jammer dat ik dan de Shire-dames moet missen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:25

Wat houdt het precies in? Ben wel benieuwd :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:26

Achteraf is er weer genoeg leesvoer!
Zal wel echt wat anders moeten zoeken om de nachtdiensten door te komen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:29

Is het dan zo moeilijk voor je om niet op bokt te komen? Ik zou me daar toch een heel klein beetje zorgen om maken. := Gelukkig zijn er zowel op bokt als op internet applicaties te verkrijgen die de site kunnen blokkeren, dan kan helpen wellicht.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:31

Lizzyy schreef:
Wat houdt het precies in? Ben wel benieuwd :)

Als we het goed hebben, zijn we vaak minder geneigd God te zoeken in ons leven.
We hebben een soort van ontbering nodig voor geestelijke groei. Dagelijkse verplichtingen en verleidingen zorgen ervoor dat er meer aandacht is voor andere dingen.

De 40dagentijd is een soort bezinningstijd. De dagelijkse sleur doorbreken om aandacht te hebben voor belangrijke zaken, zoals de mensen om mij heen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:32

Lizzzy: de 40-dagentijd is de tijd vanaf de woensdag na carnaval (aswoensdag) tot aan paaszondag. Het wordt ook wel de Lijdenstijd genoemd, en veel mensen maken er een tijd van bezinning en onthouding van, door bijvoorbeeld bepaalde dingen op te geven (40 dagen niet roken, geen alcohol, of zoals TS dus, geen Bokt). Het idee erachter is dus dat je even weer stilgezet wordt als het ware, christenen bij het lijden van Jezus, maar ook nietchristenen kunnen er veel aan hebben. Je wordt even uit je oude gemakkelijke routine gehaald door de dingen die je altijd deed nu opeens te laten, en dat kan heel verfrissend werken.

Top van je trouwens, TS, dat je dit gaat proberen! Ik wil zelf ook mijn passieve internetgebruik gaan stoppen, dus niet meer zonder reden achter Bokt/FB/9gag en dat soort troep. Internet alleen even functioneel gebruiken, en de tijd die daardoor vrijkomt gebruiken voor nuttige dingen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:33

Lara_Silver schreef:
Is het dan zo moeilijk voor je om niet op bokt te komen? Ik zou me daar toch een heel klein beetje zorgen om maken. := Gelukkig zijn er zowel op bokt als op internet applicaties te verkrijgen die de site kunnen blokkeren, dan kan helpen wellicht.

Zo denk ik dus ook een beetje :=

Kan je dan niet beter gewoon helemaal niet meer gaan computeren? Alleen stoppen met Bokt is denk ik niet heel zinvol?
Ik ga denk ik ook wat leuks bedenken :j niet computeren wordt een beetje lastig ivm school en huiswerk, maar ik ik vind het wel een leuk idee :j
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 04-03-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:33

Lara_Silver schreef:

Ik denk niet dat het moeilijk is. Maar als ik savonds niet op bokt zit te neuzen, zal ik meer aandacht hebben voor mijn man bijvoorbeeld.
Hij ergert zich eraan.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:34

Als bokt zo je leven beheerst is het misschien wel een goed idee om af te kicken :P
Ik wens je veel sterkte met de afkickverschijnselen.

Succes de komende 40 dagen.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:35

Foaly schreef:
Lizzzy:

Top van je trouwens, TS, dat je dit gaat proberen! Ik wil zelf ook mijn passieve internetgebruik gaan stoppen, dus niet meer zonder reden achter Bokt/FB/9gag en dat soort troep. Internet alleen even functioneel gebruiken, en de tijd die daardoor vrijkomt gebruiken voor nuttige dingen.

Leuk, succes!
Misschien ervaren we wel dat het meer lucht en tijd opbrengt voor leukere dingen!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:36

_Gerdien_ schreef:
Ik denk niet dat het moeilijk is. Maar als ik savonds niet op bokt zit te neuzen, zal ik meer aandacht hebben voor mijn man bijvoorbeeld.
Hij ergert zich eraan.

Ik vind het knap van je dat je de komende 40 dagen met bokt stopt om je te richten op andere dingen, maar is het niet verstandig om na die tijd ook te minderen, als je weet dat het je man zo ergert? :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:39

Bijvoorbeeld. Het is leuk om in deze tijd te beginnen. K hoop natuurlijk dat ik er na die tijd ook wat aan heb

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:39

en het is dan tot 21 april, als ik zo even op internet lees?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:40

Ja klopt.
Als je christelijk bent, dan is er ook een leuke app met elke dag een tekst/ afbeelding oid
Veertigdagentijd.nl

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:42

Ik zou een paar dagen wel zonder kunnen maar denk dat ik langer niet zonder kan om toch stiekem even te neuzen. Succes in ieder geval!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:46

Wat een goed idee. Op bokt zit ik niet heel veel, maar FB is wel een soort verslaving. Misschien ga ik het proberen bij FB. Veel succes in elk geval.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:47

Lara_Silver schreef:

Inderdaad. Vind het een beetje triest als je jezelf moet bewijzen door het 40 dagen niet te mogen.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:49

Als ik het goed begrijp wel TS zichzelf niks bewijzen, maar is dit een manier om tijd te maken om meer met het geloof en haar man bezig te zijn? :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:50

Ik ben bang dat je het idee achter de 40dagentijd niet goed begrijpt, Nies_
of ik heb het onduidelijk uitgelegd.
Het heeft niks met bewijzen te maken. Meer met de aandacht naar andere (belangrijkere) dingen leggen.
Voor mij betekent het ook dat er sowieso minder paardenpraat in huis is. Het is niet Bokt wat tijd- en aandacht rovend is, maar het hele paardengebeuren.
Laatst bijgewerkt door _Gerdien_ op 04-03-14 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:51

Ik snap het idee heel goed. Dat ik het triest vind wil niet zeggen dat ik niet weet wat het is :')

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:52

Heel veel succes TS, je kan het! +:)+
Gaat vast goed komen :D