Wat mag mee in je koffer aan vloeistoffen in het vliegtuig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

astwice

Wat mag mee in je koffer aan vloeistoffen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 09:46

Hallo,

Aankomende zaterdag vertrek ik met de klas richting Oeganda. Hierbij vliegen we met Brussel Airlines, dit is voor mij de eerste keer vliegen dus zoek alles zo goed mogelijk op van wat wel en niet mee mag. Nu kon ik niet vinden of je shampoo's, scheerschuim en dergelijke mag meenemen in je koffer. De een zegt 100 ml de ander zegt dat het mag maar wel in aparte plastic zakjes. Op de site kan ik er niks over vinden.

Wie heeft er wel is gereisd met deze maatschappij en weet het antwoord?

Algemene site: http://www.brusselsairlines.com/nl_be/?gclid=CJe36Zyx%20LwCFQEXwwodYJgAcg
Link over de bagage: http://www.brusselsairlines.com/nl_be/my-travel/practical-information/Default.aspx?item=23735

leonie1988

Re: Wat mag mee in je koffer aan vloeistoffen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:47

In je ruimbagage mag je het gewoon meenemen. In je handbagage is er inderdaad een maximum en moet het in een gesealde zak zitten die je kan kopen op het vliegveld.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:47

In je koffer (ruimbagage) mag je het allemaal wel meenemen. (shampoo/scheerschuim etc)
In de handbagage mag het tot zoveel ml.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:49

Ik je handbagage tot 100 ml. Of dat per flacon of totaal is dat weet ik dan weer niet.
In de bagage die het ruim in verdwijnt inprinciepe onbeperkt. Maar 40 flessen wodka dat mag dan weer niet :+

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:50

Dit heb ik gevonden op dezelfde site die je aangeeft in je eerste bericht:

Regels
naar boven
De internationale veiligheidsregels zijn van toepassing op wat je mag vervoeren in je handbagage.

Het is toegestaan om kleine hoeveelheden vloeistoffen te vervoeren, onder de volgende voorwaarden :

in afzonderlijke flaçons met een maximale capaciteit van 100 milliliter
de flaçons moeten verpakt zijn in een transparante hersluitbare plastic zak, met maximum 1 liter capaciteit per passagier

Belangrijke informatie over de handbagage: vanwege instructies van de Russische Federale Luchtvaartautoriteiten zijn zijn alle vloeistoffen, gels en sprays, inclusief verzorgingsproducten, niet toegestaan in je handbagage op alle vluchten die vertrekken vanuit Moskou tot 21 maart 2014. We vragen je daarom om deze items te vervoeren in je ruimbagage.

Vloeistoffen
naar boven

Vloeistoffen (zelfs in verpakkingen van meer dan 100 ml) zijn wel toegestaan als ze 24 uur vóór je vlucht aangekocht zijn in de luchthavenwinkels voorbij de paspoortcontrole of instapkaart-checkpoints, samen met het ticket verpakt in een speciale verzegelde en transparante zak.

Het is echter niet toegestaan om deze zak te openen voor je de eindbestemming bereikt hebt, anders kan de inhoud van de zak in beslag genomen worden aan de security checkpoint.

Andere vloeistoffen en gels die aangekocht zijn in de tax-free winkels of andere luchthaven of aan boord van een EU-vlucht kan meegenomen worden in de cabine van het vliegtuig, zolang ze zich nog steeds in de afgesloten transparante zak bevinden.

Vloeistoffen aangekocht in de tax-free winkels van een niet-EU luchthaven of aan boord van een niet-EU vlucht zijn niet toegestaan in de cabine, zelfs als ze verpakt zijn in een afgesloten transparante zak.

Alle vloeistoffen en gels aangekocht in één van de bars en/of restaurants vóór de veiligheidscontrole zijn niet toegestaan in de cabine van het vliegtuig. Vloeistoffen en gels gekocht in één van de bars en/of restaurants nà de veiligheidscontrole zijn echter wel toegestaan in de cabine.

Worden als vloeistoffen beschouwd:

water en andere dranken, soepen, siropen
crèmes, lotions en oliën
parfums
spuitbussen
gels, inclusief haar- en douchegels
inhoud van drukrecipiënten, inclusief scheerschuim, andere schuimen en deodorants
pasta's, inclusief tandpasta
mengsels van vloeistoffen en vaste stoffen
mascara
alle andere substanties met een soortgelijke consistentie

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 09:50

leonie1988 schreef:
In je ruimbagage mag je het gewoon meenemen. In je handbagage is er inderdaad een maximum en moet het in een gesealde zak zitten die je kan kopen op het vliegveld.

gaat dat in het ruimbagage ook niet tot een bepaalde hoogte aan ml's?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:52

astwice schreef:
leonie1988 schreef:

gaat dat in het ruimbagage ook niet tot een bepaalde hoogte aan ml's?

Nee, daar heb ik zelf nooit wat over gelezen op de sites van verschillende maatschappijen.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 09:53

leonie1988 schreef:

Regels
naar boven
De internationale veiligheidsregels zijn van toepassing op wat je mag vervoeren in je handbagage.

Het is toegestaan om kleine hoeveelheden vloeistoffen te vervoeren, onder de volgende voorwaarden :

*knip*

Maar dit gaat over handbagage?, ik doe alles in mijn koffer namelijk.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:54

astwice schreef:
leonie1988 schreef:

Regels
naar boven

*knip*

Maar dit gaat over handbagage, ik doe alles in mijn koffer?

Klopt, er zijn aparte regels wat betreft handbagage en ruimbagage. Bij ruimbagage mag je gewoon shampoo en alles meenemen, dat hoeft niet apart ingepakt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:57

In je ruim bagage mag je zoveel vloeistoffen meenemen als je zelf wilt. Ook die 20 flessen wodka, alleen dien je die aan te geven. Maar vervang de wodka door cola en er is niks aan de hand. Hoewel ik me voor zou kunnen stellen dat als iemand alleen maar frisdrank meeneemt en verder niks, er misschien wat mee aan de hand is en je wat lastige vragen kan krijgen :=

Maar in principe mag je gewoon de vloeistoffen meenemen in je ruimbagage. Daar kan je immers toch niet bij tijdens de vlucht en dáár gaan de regels voor handbagage om.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 09:57

Ahaaa, ik snap het. Dankjewel allemaal :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:36

Lalidan schreef:
In je ruim bagage mag je zoveel vloeistoffen meenemen als je zelf wilt. Ook die 20 flessen wodka, alleen dien je die aan te geven. Maar vervang de wodka door cola en er is niks aan de hand. Hoewel ik me voor zou kunnen stellen dat als iemand alleen maar frisdrank meeneemt en verder niks, er misschien wat mee aan de hand is en je wat lastige vragen kan krijgen :=

Hahaha, ik denk dat ze inderdaad heel je koffer doorzoeken als je alleen 20 flessen cola meeneemt.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:21

in je ruimbagage mag je idd alle vloeistoffen meenemen die wilt daar zit gen limiet aan (wel aan gewicht) en in je handbagage mag je vloeistoffen tot 100 ml meenemen in een plastic zakje van een liter het hoeft niet per see een hersluitbaar zakje te zijn als het maar een zakje is met de inhoud van een liter

maar over het algemeen doen we daar niet moeilijk over ( werk op schiphol bij de gate check) zolang je hele tas mar niet vol zit met flesjes van 100 ml en er daar een stuk of 30 van hebt :') dan gaan we wel zeuren ja haha

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:37

Nog een vraag: Moet je alle flacons in je koffer in apart plastic verpakken?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:40

Nee dat hoeft niet.

Vloeistoffen is eigenlijk heel makkelijk:
In je ruimbagage mag je onbeperkt meenemen en hoeft het nergens aan te voldoen
(muv alcohol ed natuurlijk)

In je handbagage moet het in een sealzak. Max 10x 100 ml wat je mee mag nemen. Meer dan 100 ml per verpakking wordt geweigerd.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:41

Dat is niet nodig, maar kan wel handig zijn in verband met openspringen van een fles

Ik had de laatste vlucht mijn shampoo ed apart in een plastic zak in mijn koffer gegaan. Is de shampoo opengesprongen in die zak leeg gelopen. Gelukkig had ik een zak eromheen, anders moest ik al mijn kleding bij aankomst wassen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:43

In je ruimbagage mag je zo veel vloeistof meenemen als je wilt. Het enige wat ik nooit meeneem is nagellak remover, omdat dat ontvlambaar is (geldt ook voor deo bijvoorbeeld) en dat koop ik dus liever op mijn bestemming. In je handbagage mag je per verpakking 100 ml meenemen. Dus een flesje lenzenvloeistof van 100 ml mag, maar geen 120 ml. Het wordt er echt uitgehaald en weggegooid, dus je bent het dan gewoon kwijt. Flesjes water enzo mag je uiteraard ook niet meenemen. In een dicht tasje meenemen is wel zo handig, voor als het gaat lekken oid.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:27

MarliesV schreef:
Nee dat hoeft niet.

Vloeistoffen is eigenlijk heel makkelijk:
In je ruimbagage mag je onbeperkt meenemen en hoeft het nergens aan te voldoen
(muv alcohol ed natuurlijk)

In je handbagage moet het in een sealzak. Max 10x 100 ml wat je mee mag nemen. Meer dan 100 ml per verpakking wordt geweigerd.

Dit klopt helemaal :)
Een sealzakje kun je ook bij de check zelf krijgen.
(Ik werk er als agent)