'Contactloos' Betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

'Contactloos' Betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 00:44

Tjah ik logde net in op mn internetbankieren, en kreeg in ene een melding over d'e nieuwe manier van betalen..
Even vanaf de ING site geplukt;
Citaat:
Wat is contactloos betalen?
U rekent razendsnel en gemakkelijk kleine bedragen af, tot en met € 25. U hoeft geen pincode in te toetsen. Even uw Betaalpas tegen de betaalautomaat aan houden en de betaling is voldaan. Handig bij het afrekenen van een kopje koffie, de krant of de dagelijkse boodschappen. Nieuwsgierig? Contactloos betalen is mogelijk vanaf 15 april 2014.

Zo werkt het
U houdt uw Betaalpas kort tegen de betaalautomaat aan
Op het scherm van de automaat ziet u of de betaling is geslaagd
De betaling is direct zichtbaar in Mijn ING en de Mobiel Bankieren App
Maximaal bedrag: € 50
U kunt contactloos betalen zo vaak als u dat wilt. Goed om te weten: er geldt een maximaal bedrag van € 50 dat u achtereenvolgens contactloos kunt betalen. Als dit totaalbedrag wordt bereikt dan wordt er op de betaalautomaat om uw pincode gevraagd.
Voorbeeld
U bent in de supermarkt en doet een paar kleine boodschappen voor € 12. U betaalt zonder pincode. Vervolgens koopt u een sjaal van € 24, ook zonder pincode. De volgende dag koopt u kaartjes voor de film voor € 16. Als u de Betaalpas dan tegen de betaalautomaat houdt, wordt om uw pincode gevraagd. De uitgaven van € 12, € 24 en € 16 bedragen samen € 52 en overschrijden zo het maximum van € 50.

Contactloos betalen: waar?
U kunt op steeds meer plekken in binnen- en buitenland afrekenen met contactloos betalen van de ING. Twijfelt u? Controleer dan even of het logo (verticaal wifi-logo) op de betaalautomaat staat.
Contactloos betalen: is het veilig?
Ja, het is snel, gemakkelijk én veilig. Contactloos betalen wordt op dezelfde veilige manier verwerkt als uw pinbetalingen. Het maximale bedrag dat achtereenvolgens zonder pincode contactloos kan worden betaald is € 50. En bij bedragen boven € 25 wordt om uw pincode gevraagd. Is uw pas na verlies of diefstal gebruikt voor contactloos betalen (zonder pincode)? Dan vergoeden wij u het bedrag dat is afgeboekt. Hiervoor heeft u geen eigen risico. Alleen in bijzondere gevallen vergoeden wij niet. Bijvoorbeeld als u weet dat u uw Betaalpas kwijt bent, maar deze niet direct laat blokkeren.

Ik vroeg me toch af wat bokkers ervan vinden. Tuurlijk als je haast hebt.. Maar aan de andere kant, gaat het niet een beetje ver ?

CastaMickey

Re: 'Contactloos' Betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:45

Ik ben er geen fan van, zo veel moeite is het toch niet om even je pincode in te toetsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:48

Het kost ook zoveel tijd, je pincode intoetsen...

:')

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:48

Dat is ideaal voor mij! Ik vergeet altijd mijn pincode en dan kan ik nooit is even snel wat te eten halen op het station -O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:51

Nou, dat weet ik niet hoor... Denk dat hier heel veel gedonder mee komt. :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 00:53

Ik heb t blijkbaar ook op mn pas staan... -O-
Achjaa functie kam ook uitgezet worden*\o/*

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:53

Je hebt wel minder kans op mee kijkers..

Ergens lijkt het mij wel handig! Maar volgens mij zot je ook al snel aan die limiet en moet je je pincode gaan gebruiken met die bedragen van tegenwoordig. :+

Voor even een broodje op het station of een koffie in de stad is het wel handig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:55

Ryomieko schreef:
Dat is ideaal voor mij! Ik vergeet altijd mijn pincode en dan kan ik nooit is even snel wat te eten halen op het station -O-

:? 'T zijn vier cijfers... Neem je toch een datum ofzo ?

Hoop dat dit niet in Belgie komt. Kan alleen maar mislopen.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:56

Ayasha schreef:
Ryomieko schreef:

Voor zover ik weet kan je je eigen pincode niet kiezen? Heb iedergeval nooit een eigen pincode moeten kiezen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:56

Als persoon vind ik het niks, idd, pincode is een kleine moeite.

Maar, ik werk in de fastfood en wij kunnen dus sinds het nieuwe pinnen serieus minder snel werken omdat het pinnen langer duurt :') Dus laat maar komen! Dat hard werken en recordjes breken :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:57

Hmm opzich wel handig, denk ik.
Mijn moeder vraagt vaak of ik even snel wat boodschappen wil halen, dan is het best handig. Zelfde geldt voor mijn oma, daar doe ik ook wel eens wat kleine boodschappen voor als ik bij haar ben.

En je pincode kan niet afgekeken worden :Y) of nouja. Die paar keer dat je 'm wel in moet toetsen wel natuurlijk.

In Leiden zie ik veel betaalautomaten met dat icoontje, dus ben benieuwd. Ik zit bij ING en wil het wel proberen tegen die tijd :j

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:58

Hehe Nederland gaat ook eens mee met de tijd... Heerlijk dat swipen! Hier is het tot 100$ zonder pincode, vond het een ramp toen ik hier op vakantie was en je niet kon swipen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:59

Je kan 50 euro zo betalen per.... (2 dagen, week??)

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Jan en alleman kan zo met je pinpas betalen. Makkelijk voor zakkenrollers. Al is het maar 50,-

[edit] lees net dat er geen risico is. Maar bewijs maar eens dat jij die betaling niet hebt gedaan..
Laatst bijgewerkt door zap op 04-03-14 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:01

Ryomieko schreef:
Ayasha schreef:

Voor zover ik weet kan je je eigen pincode niet kiezen? Heb iedergeval nooit een eigen pincode moeten kiezen.

Die kan je hier gewoon wijzigen, lijkt me sterk dat dat in Nederland niet kan...

Je kan de pin niet af kijken maar je hebt 'm ook niet meer nodig zo...

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:07

zap schreef:
Je kan 50 euro zo betalen per.... (2 dagen, week??)

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Jan en alleman kan zo met je pinpas betalen. Makkelijk voor zakkenrollers. Al is het maar 50,-

[edit] lees net dat er geen risico is. Maar bewijs maar eens dat jij die betaling niet hebt gedaan..

Als ik het goed begrijp kan een contactloze betaling gebruikt worden voor een bedrag tm 25 euro. Als je meerdere malen een bedrag op deze manier betaalt dan wordt er gekeken naar het totaal dat deze bedragen vormen. Overschrijdt dit bedrag de 50 euro, dan moet je je pin invoeren. Als ik snap wat ik denk dat ze bedoelen is dat je na het invoeren van je pin weer verder kan met contactloos betalen, totdat opnieuw een bedrag van 50 euro is bereikt.
Op deze manier zou het relatief veilig moeten zijn omdat iemand die niet over je pincode bezit dus max. 50 euro zou uit kunnen geven.

Maar dit is hoe ik de tekst interpreteer,,,

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:08

Bij de ING kun je iig niet een eigen code kiezen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:11

Bij de Rabobank ook niet :n

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:13

Chippen kon ook zonder pincode. Na opladen dan

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:16

Dat gebeurt hier in Leiden al een paar maanden, volgens mij waren wij teststad ofzo :P
Met mijn pasje kan het niet, geen idee waarom niet trouwens want het is wel een nieuwe.

Maar ik werk in de Spar en wij hebben dus van die nieuwe pinautomaten. Het scheelt wel iets in tijd maar het is echt nihil. Het zal de eerste paar weken/maanden alleen maar langer duren trouwens, maar alles went! Heb nog niemand horen klagen over veiligheid trouwens :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:20

hm apart. het lijkt me eigenlijk ook wel handig, maar aan andere kant. 4 cijfers intoetsenkost je hooguit een minuut :+ ik denk dat de meeste mensen niet zó veel haast hebben dan.
ik kan trouwens wel gewoon een andere pincode kiezen, ik heb abn amro, mijn vriend ook, die heeft ing. kan gewoon op de pin-automaat.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:24

Als mensen snappen hoe het werkt is het sneller, maar ik heb zooo vaak dat ik alle boodschappen heb gescand en dan houden ze snel hun pasje ernaast, terwijl ik dan nog op 'pinnen' moet drukken. Vervolgens zeg ik dat ze het pasje er nog een keer tegenaan moeten houden en dan doen ze het weer te lang, dan doet ie het ook niet :+ en dan gaan ze soms maar normaal pinnen _O-

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:28

Ik vind het niet echt veilig. Zelfs al is het 50 euro. Voor sommige is dat nog best veel. En ik heb het idee dat het net als met de OV te hacken valt... Toch liever pincode invullen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:31

Brainless schreef:
Bij de ING kun je iig niet een eigen code kiezen.

Ik ben bij ING (België) en heb mijn pincode zelf kunnen kiezen.

Ik hoop ook dat dit niet naar België komt, lijkt me inderdaad echt niet veilig...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:35

Lijkt mij ook niet veilig..
Ik bedoel als je pas word gestolen tijdens het winkelen. Je koopt een uur niets en je besluit een kop koffie te nemen. Dan na een half uur af te rekenen en te bedenken dat je pas kwijt is..
Ondertussen heeft iemand hem al leeg gehaald maar de bank vergoed het niet omdat de transacties gebeurt zijn voordat je de pas gestolen hebt gemeld?!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:38

Met mijn pinpas zie ik het nut er niet zo van in.. Die tijd om paar cijfertjes in te toetsen kan ik wel missen. Ik zou het handiger vinden als dit met je telefoon zou kunnen, als je dan je pinpas vergeten bent, kan je toch een treinkaartje kopen bijv. Of even snel wat eten halen ect.