Trouwring gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Trouwring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 20:57

Hallo,

Ergens volgend jaar gaan mijn vriend en ik trouwen! Nu zijn we alles langzaam aan aan het regelen en zo zijn we nu dus ook aan het kijken voor trouwringen.

Nu liepen we een paar maanden geleden in de stad en zagen we echt super gave, mooie trouwringen. Echter was dit bij de nu helaas failliete Siebel....

We zijn daar toen naar binnen gegaan en hebben informatie opgevraagd enzo. Maar ze hadden helaas geen boekje waar deze ring in stond, wel een boekje van deze smid maar daar stonden de ringen die wij zo gaaf vonden dus niet in. Boekje meegenomen en naar huis gegaan. Tja, en je weet hoe dat dan gaat.... ineens in het boekje foetsie... ik vrees dat het oud papier is geworden.

Maarja, nu is Siebel failliet en kan ik nergens de ringen die ik zoek meer vinden!
Zoek me al daaaaaagen een ongeluk op internet, loop alle juwelieren binnen die ik zie maar niemand kan me helpen.

Vandaar mijn "noodoproep" hier op bokt....

Wat zoek ik?

Ik zoek een witgouden gladde ring waar de naam van je partner in gegraveerd kan worden, maar dan niet "op" of "in" de ring maar er helemaal doorheen zeg maar. En dan de naam in sierlijke letters.

Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven....

Ik eb de ringen dus 1x gezien, maar kan nu nergens een smid vinden die dit kan/durft te maken....

Ze komen allemaal met zoiets aanzetten;
Afbeelding

Ook super mooi hoor! Maar ik wil de tekst er dan dus helemaal doorheen hebben....

Wie kan mij helpen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:58

Crista

Re: Trouwring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 21:01

hahahaha euhm ja dat ja haha

serieus, heb echt dagen zitten zoeken... maar waarschijnlijk net met de verkeerde woorden enzo...

Alleen dan in een heeeel ander lettertype....
ik ga even de site uitpluizen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:02

Ik heb gewoon gezocht op 'trouwring naam' haha

Ander lettertype zal vast mogelijk zijn :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:05

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 21:07

Heel gek... maar nu ik ze zo op internet zie vindt ik ze ineens een stuk minder mooi en heb ik ineens veeel meer met de ring die ik zelf in mn openingpost heb laten zien....

In mijn geheugen is de ring echt super mooi, maar de voorbeelden die ik zo zie vindt ik echt heel lelijk....
Die eerste link van Amber15 lijkt heel erg op wat wij hebben gezien, maar deze vindt ik nu ineens toch heel lelijk....
vaag....

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:08

Goh Siebel ook al failliet :o.

Wij hadden eerst onze trouwringen die we dus ook zo graag wilden besteld bij Boccia, maar helaas kregen we paar dagen nadat we via Ideal betaald hadden een mail dat ze failliet zijn sinds november vorig jaar.

Flinke domper was dat voor ons dus want wij waren weer terug bij af.

Maar godszijdank hebben we exact diezelfde ringen die wij zo graag wilden na lang Google gevonden via de Sieraderie, ons geluk kan niet op.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:09

Denk er nog maar eens goed over na ;)
Het heeft wel wat, maar inderdaad, de ring in jouw openingspost vond ik ook echt heel erg mooi!
Wat vind je vriend?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:10

De ringen in je openingspost vind ik zelf ook mooier, denk dat het met stansen snel te dik gaat worden.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:12

Kijk eens op www.123gold.nl ruim assortiment en je kan ook zelf je ring samenstellen :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 21:15

vuurneon schreef:
De ringen in je openingspost vind ik zelf ook mooier, denk dat het met stansen snel te dik gaat worden.

Met stansen???

Amber15; m'n vriend vond de ringen die we bij Siebel hadden gezien ook super mooi maar vind de ringen uit m'n openingspost ook erg mooi! Waarschijnlijk zal hij hem weinig dragen i.v.m. werk en hangt hij hem om een ketting, dan is een door en door gegraveerde ring minder fijn omdat je daar sneller mee blijft hangen.
Maar het hoeven van ons niet persee 2 exact dezelfde ringen te zijn.

Op de linker ring van deze ringen ben ik ook wel erg verliefd;
Afbeelding

Maarjah.... mocht ie ooit groter moeten worden gemaakt, dan is wel het hele effect verpest....

ukkiepuk; 123gold vindt ik helemaal niks.... heb ik al helemaal uitgeplozen en gedaan. Maar heb zelf dan toch echt meer met een persoonlijk gesprek met een edelsmid die een ring voor ons gaat ontwerpen en maken enzo... Het is wel iets wat ik (als het goed is) de rest van mijn leven ga dragen. Dus het mag ook wel wat kosten vindt ik...

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:23

Ik vind persoonlijk de ring in je openingspost het mooiste. Mocht je toch voor zoiets gaan dan kun je de naam van jou en je vriend ook in jullie eigen handschrift er op laten zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:25

Ja, als je het echt erdoor stanst, dat je dan niet voor fijne sierlijke letters kan kiezen zeg maar :)

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:26

Ik heb je een pb gestuurd

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 21:29

Dankzij de Pb van maaikedd; gevonden welke ringen ik precies bedoelde!
Afbeelding

Tja.... moeilijk moeilijk moeilijk.... Vindt ze alle 3 mooi haha

Gelukkig hebben we nog dik een jaar voor we gaan trouwen, dus we kunnen er nog even over nadenken....

edit; zie nu dat het precies dezelfde zijn als die amber15 liet zien in haar eerste link. Alleen denk ik dat ik door de manier van fotograveren deze ringen mooier vindt ofzo...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 21:33

Lieset23 schreef:
Ik vind persoonlijk de ring in je openingspost het mooiste. Mocht je toch voor zoiets gaan dan kun je de naam van jou en je vriend ook in jullie eigen handschrift er op laten zetten.

Hahaha zullen we dat niet doen? Dan kan niemand mijn ring straks lezen ;)
Vriendlief heeft echt een hiërogliefen handschrift haha

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:55

www.martinshof.nl heeft meerdere van dit soort ringen. De prijzen staan ook op de site.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:06

Ik snap heel goed dat je supermooie ringen wil uitzoeken voor jullie trouwen, en ze zijn ook erg mooi. Maar, los van het mooi, doorgegraveerde of gestanste ringen zijn echt niet praktisch: je blijft overal aan haken, er gaat veel vuil in zitten, zeker als je ook nog met paarden bezig bent ( laat staan de teugels de langs je ring schuren).. anyway, voor tig jaar draagplezier (,het gaat niet alleen om t mooi), kies dan een gladde ring ( heb zelf een combi wit em geelgiud met n steentje en is na 7 jaar nog steeds mooi, en nergens last mee (paard/fietsen/klussen/werken)...)