Iphone 4 of Nokia Lumia 520

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiefris

Iphone 4 of Nokia Lumia 520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:30

Nou zit ik met een dillema..

Zelf heb ik nu een Iphone 4, mijn moeder wil ook graag een Iphone.
Aangezien ik wel uit ben gekeken op de Iphone en een Nokia lumia mij wel aansprekt. Wil mijn moeder een deel van een Nokia Lumia vergoeden zodat zij mijn Iphone kan krijgen.

Maar nu weet ik dus niet wat ik wil.
Mijn abbonoment loopt pas af in december.

Wat zeggen jullie Iphone hoiden of Nokia Lumia 520?

8nnemiek

Re: Iphone 4 of Nokia Lumia 520

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:49

Sja, mijn ervaring is, als je iphone eenmaal gewend bent dan valt al het andere enorm tegen. Ik heb een android telefoon gehad, maar die craste enorm vaak, werd heel snel langzaam, ik vond veel erg omslachtig.. mijn Iphone was een verademing! Dus zelf zou ik nooit naar een ander systeem willen..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:51

Hou de iphone, ik mis mijne enorm nu die in het water gevallen is :(

Mini_Miesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:23

Ik heb zelf een nokia Lumia 520 en ik vind het een top mobiel, heb hem al diverse keren laten vallen en een keer per ongeluk van mijn kast gelanceerd en geen krasje en hij doet het nog helemaal (heb voor de rest geen hoesje of zo). Het is ook een hele fijne mobiel als je windows 8 kent.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:25

zoals al is gezegd is als je eenmaal een iphone hebt de overgang naar ander merk zeer moeilijk is! Ik zou niet meer terug willen naar mijn samsung!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:26

Iphone <3 ik kan niet meer zonder de mijne, na mijn Iphone 4 komt er zeker een andere Iphone :P

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:30

Ik heb nu sinds een jaar ook een iphone en kan niet meer zonder. Dan zit ik op een samsung en vreselijk :')

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:36

Mijn iPhone 4 is zojuist in mijn handen naar de andere werkelijkheid vertrokken. Net nu ik hem morgen zou gaan vervangen voor zijn zusje de iPhone 5s..... Ik mis hem nu al.

En nu even serieus, ik had altijd Nokia. 2 jaar geleden overgestapt op iPhone en ik wil nooit meer iets anders. Als ik iedereen zie stoeien met Andriod dat 100x moet updaten en 200x uitvalt ben ik zó gelukkig met mijn iPhone!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:40

Apple en Lumia is als appels met peren te vergelijken.
Ik geloof er niks van dat je als Apple gebruiker over kan naar een Windows phone ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:41

Haha, ik ben over gegaan van iPhone op stock Android (Nexus 5) en ik wil nooit meer terug :+

Ik vind Apple altijd nog te duur voor wat het waard is. Ook Apple dingen gaan kapot. Helaas heb ik ervaring... :') (en nee, niet door mijn toe doen)

Of ik voor een Lumia zou gaan weet ik niet. Windows mobile toch? Die nieuwe Windows mobile is wel mooi maar je hebt wel veel apps die je niet kan downloaden die anderen met een iPhone of Android telefoon wel kunnen downloaden.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:42

lumia! windows 8 werkt echt zoooo fijn op de tel, kwalitatief ook minder kwetsbaar als i Phone

maar ik ben ook echt anti apple producten, kan er echt niet fatsoenlijk mee overweg

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:52

Ik heb nu een Lumia 1020 en hiervoor een Lumia 700.
Mijn zus heeft een Iphone. Nou doe mij maar de Lumia. Razendsnel! Batterijduur is een stuk beter.

Geen enkele problemen met de Lumia. Ook de mijne heeft al een x aantal keer vliegles gehad. Nou geen beschadiging niks. (misschien mazzel)

De Lumia 1020 maakt haar scherpe foto's. Windows 8 is mega goed. Android ben ik niet kapot van. Heb het op mijn samsung tab 3. en dat is langzaam..... vergeleken met de Windows.

Ook vind ik Apple accesoires veel te duur. Ik heb minimaal 3 opladers nodig... 1 voor boven 1 voor beneden en 1 op het werk als ik ben vergeten te laden. (lui? welnee..)
Oh ja nog 1 voor in de auto met een sigaretten plug. Navigeren doe ik ook met de Lumia. Werkt spot-on.

Dus wat mij betreft Lumia 4 ever! :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:59

jorika1986 schreef:
Mijn zus heeft een Iphone. Nou doe mij maar de Lumia. Razendsnel! Batterijduur is een stuk beter.

Geen enkele problemen met de Lumia. Ook de mijne heeft al een x aantal keer vliegles gehad. Nou geen beschadiging niks. (misschien mazzel)

De Lumia 1020 maakt haar scherpe foto's. Windows 8 is mega goed. Android ben ik niet kapot van. Heb het op mijn samsung tab 3. en dat is langzaam..... vergeleken met de Windows.

Ook vind ik Apple accesoires veel te duur. Ik heb minimaal 3 opladers nodig... 1 voor boven 1 voor beneden en 1 op het werk als ik ben vergeten te laden. (lui? welnee..)
Oh ja nog 1 voor in de auto met een sigaretten plug. Navigeren doe ik ook met de Lumia. Werkt spot-on.

Android is niet op alle toestellen langzaam :p vergeet niet dat op alle android toestellen behalve de Nexus series er naast de Android software er bijvoorbeeld ook nog Samsung software bij op staat. Dat verpest het eigenlijk alleen maar.

Moest ik even melden :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:09

Het is wel een lastige vergelijking. De lumia 520 is een budget toestel, geen high end toestel.
Ik heb zelf een lumia 520 als tussentoestelletje, omdat ik niets kon vinden in de high end toestellen wat me 100% aanstond. Het is een prima toestel, maar wel basic.
Misscien kun je ook eens kijken naar de lumia 925, of 1020, die zijn wel een stuk luxer (helaas natuurlijk ook duurder, maar i-phones zijn helemaal duur).
Ik ben zelf zeer te spreken over de smartphones van nokia en het windows besturingssysteem. Ik vind i-phones erg overpriced voor wat het nou echt voorsteld, en ik vind ze ook niet mooi en niet fijn om mee te werken, maar er zijn er zat die er wel bij zweren zoals je hierboven kunt lezen.
succes met je keuze!

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:29

jorika1986 schreef:

hier ook eerst 520 omdat vorig toestel het begaf en op dat moment de 1020 nog niet uit was, nu sinds paar maanden de 1020, heb hem eigenlijk alleen vanwege de goede camera aangeschaft, want de 520 was niks mis mee!

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 21:38

Pfoeh dit maakt het nog niet makkelijker.
Even voor de mensen die spreken over android (vooral Samsung versta ik daar onder) daar stap ik dus nooit naar over. :+ bah wat een rot telefoons.

Zelf vind ik Apple ook wel een fijn systeem ben alleen uitgekeken op mijne :+ In december kan ik een nieuw abbonoment afsluiten dus kan dan altijd gaan voor een iPhone 5.

Ik ga morgen in groningen vanuit school even langs een phone house en kijken wat zij zeggen.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:04

ik ga altijd langs de mediamarkt om alle verschillende toestellen uit te proberen, die hebben meestal het grootste aanbod, als ik dan een keus heb gemaakt ga ik online ff zoeken naar waar ik hem het voordeligst kan aanschaffen :D

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 08:34

milja78 schreef:
ik ga altijd langs de mediamarkt om alle verschillende toestellen uit te proberen, die hebben meestal het grootste aanbod, als ik dan een keus heb gemaakt ga ik online ff zoeken naar waar ik hem het voordeligst kan aanschaffen :D

Dat aanschaffen heb ik al naar gekeken <<) hoef alleen maar te kijken naar een Nokia lumia dus als ze die bij een simpele phone house hebben is het al klaar.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:41

Ik had hem los besteld bij belsimpel, was het goedkoopste wat ik tegenkwam. Had hem de volgende dag al in huis.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 08:45

Cerilene_ schreef:
Ik had hem los besteld bij belsimpel, was het goedkoopste wat ik tegenkwam. Had hem de volgende dag al in huis.

Dar heb ik hem ook het goedkoopste gespot

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:58

Ik heb vorige week een lumia 520 gekocht omdat ik pas over 5 maanden een andere telefoon mag uitzoeken en mijn oude telefoon alleen maar bleef hangen.
Bij het abbo wat ik nu heb heb ik een i Phone 5 gehad en deze heb ik naar nog geen maand verkocht omdat ik het niks vondt.
Voor mijn i Phone heb ik ook een nokia gehad ( type weet ik zo niet meer) en daar was ik ook tevrede over.
De lumia die ik nu heb ben ik tot nu toe weer tevreden over alleen de nadeel vindt ik dat in de store alles op creditcard gaat en niet op telefoon rekening.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:11

Ik zou voor een hogere versie dan de 520 gaan ;) ik heb de 620, heel toffe gsm tot het scherm toch de geest gaf na een valpartij.. Het glas is kapot, navigeren kan niet meer :(

Mijn vriend heeft de iPhone 4s, kzou hem niet moeten hebben..

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:17

Ik heb een nokia lumia 620 en ben er zeer tervreden over, prijs is ook veel aantrekkelijker dan de i phone

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 12:11

Maar hoe duur is de Nokia lumia 620?

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:18

Ik dacht 180 euro