studiedip

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

studiedip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:16

Hallo bokkers,

ik ben vorig jaar in februari begonnen met de opleiding sjd. Hele jaar door verliep redelijk soepel had er zin in! Inmiddels ben ik 2de jaars heb enkel 1 opdracht en het vak privaatrecht niet gehaald. En nu merk ik dat ik een motivatie dipje heb. Ik kan het allemaal even niet goed meer overzien en omdat ik in het laatste deel van het tweedejaar ben ingestroomd mis ik nu de nodige informatie. Erg vervelend dit. Eigenlijk moet ik nu een keuze maken en iig zorgen dat ik de vakken van mijn P haal. Toch vind ik het erg moeilijk om mij op die P te storten en aan andere vakken minder tijd te besteden.
Heeft iemand anders hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost?

Anoniem

Re: studiedip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:00

Simpel, als je je P dit jaar niet haalt moet je helemaal stoppen met je opleiding. Gemisde info is altijd terug te halen. Zeker als je een goede reden hebt zoals later instromen.
Mijn tip haal je P vakken, probeer de samenwerkingsopdrachten van 2 te doen en ga altijd naar de tentamens van 2, want misschien haal je die ook wel!

Goede planning,maken wanneer alles van je P af moet zijn. Onthoudt bij de motivatie, haal ik mijn p niet moet ik stoppen met de opleiding.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 11:05

Anoniem schreef:
Simpel, als je je P dit jaar niet haalt moet je helemaal stoppen met je opleiding. Gemisde info is altijd terug te halen. Zeker als je een goede reden hebt zoals later instromen.
Mijn tip haal je P vakken, probeer de samenwerkingsopdrachten van 2 te doen en ga altijd naar de tentamens van 2, want misschien haal je die ook wel!

Goede planning,maken wanneer alles van je P af moet zijn. Onthoudt bij de motivatie, haal ik mijn p niet moet ik stoppen met de opleiding.

Ik hoef niet te stoppen? Ik mag enkel pas op stage als ik mijn p heb (3de jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:08

Binnen 1,5 jaar moet je toch je P halen? Is dat niet bij elke hogeschool zo?

Misschien een tip: Maak een schema van wat er moet gebeuren, wat je nog moet inleveren, wat je moet leren etc. zo krijg het overzicht weer en kun je dingen afstrepen. Dit werkte voor mij iig wel fijn, zo heb je ook het gevoel dat je dingen 'klaar' krijgt.

Bekijk goed wat je eerst moet afronden (je P vakken), daarna kun je je volledig richten op de dingen die daarna komen.

Succes!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 11:12

[***] schreef:
Binnen 1,5 jaar moet je toch je P halen? Is dat niet bij elke hogeschool zo?

Misschien een tip: Maak een schema van wat er moet gebeuren, wat je nog moet inleveren, wat je moet leren etc. zo krijg het overzicht weer en kun je dingen afstrepen. Dit werkte voor mij iig wel fijn, zo heb je ook het gevoel dat je dingen 'klaar' krijgt.

Bekijk goed wat je eerst moet afronden (je P vakken), daarna kun je je volledig richten op de dingen die daarna komen.

Succes!

Dankjewel goede tip ga ik doen :j Wij moesten binnen 1,5 jaar 48 studiepunten halen dan ben je veilig. Heb je die niet dan krijg je een BSA. Ik heb er 54. Dit heeft overigens te maken met het instroommoment van ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:23

Bij elke hbo opleiding moet je binnen 2 studiejaren je P hebben behaald, anders krijg je alsnog een bsa. Zou dat goed nagaan als ik jou was. Jij hebt het nu over de overgang van jaar 1 naar jaar 2.

Ik begrijp dat je nu net een periode in jaar 2 zit? Dan heb je dit hele.schooljaar om je P vakken te halen. Let goed op in welke periode dit kan!
Succes :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 11:45

Dat klopt ik zit nu in het laatste halfjaar van jaar 2. In september heb ik het eerste half jaar. Beide vakken moet ik dit kwartiel halen. Vandaar dat ik het lastig vind om de prioriteiten te stellen. Ik ben nu bezig met het ordenen per week en de lesstof. Voor de tentamenweek heb ik dit al klaar. Ik heb 3 tentamens 1 tentamen huurrecht van 2de jaar 1 tentamen voor mijn P en een openboek tentamen alles in dezelfde week. De andere dingen zijn opdrachten en filmpjes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:00

Goed dat je het overzicht weer een beetje terug krijgt.
Denk dat je op die manier ook beter je prioriteiten kan stellen.
Even doorzetten is het belangrijkste nu, wanneer je dingen klaar en af hebt, scheelt dat ook weer wat stress/druk etc. :)

Succes met alles!