Wat te doen tegen verzenden spam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Wat te doen tegen verzenden spam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 16:39

Hallo allemaal,

Ik word er nu toch een beetje zat van. Het is al de zoveelste keer dat ik spam schijn te versturen. Mijn eigen hele outlook-inbox zit sinds vandaag ook vol met spam.
De vorige keren heb ik meerdere malen mijn wachtwoord veranderd, als eerste e-mailadres in mijn lijst zes nullen ingevuld, virusscanner over de computer gehaald en nog veel meer.
Vaak verstuur ik een paar dagen spam en dn is het een paar maanden weer goed. Vervolgens verzend ik weer een paar dagen spam, gevolg door een paar 'schone' maanden.

Heeft iemand de gouden tip ter voorkoming van het verzenden van spam?

Alvast bedankt!

moelly

Re: Wat te doen tegen verzenden spam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 19:50

Niemand?
Ik verstuur ze nog steeds en mijn hele inbox wordt ook volgestuurd met spammails..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:51

Dat is een virus. Even de computer scannen met een goede virusscan.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:07

Virusscanner is er overheen gehaald. Niks gevonden en ik verstuur nog steeds spam :/

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:11

Andere virusscan gebruiken. Het is zeker weten een virus. Heb het namelijk ook een paar keer gehad.

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:14

ik heb het ook een keer gehad, na wachtwoord veranderen was het over....

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:16

@Sarov: Ik heb net voor het eten mijn wachtwoord inderdaad veranderd. Helaas, toen ik na het eten ging kijken (lees: nog geen kwartier verder) had ik alweer 5 mailtjes binnen..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:18

@TheHorseShop: Maar ik schijn sinds gister de spam te verzenden. Gister zat ik niet op deze computer mijn mail te checken, maar op mijn telefoon. Dat deed ik vandaag pas. Dus het kan dan toch zijn dat het virus, als het er al een is, niet op deze computer zit?

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:22

ah , jammer , ben bang dat je een nieuw account moet aanmaken en dan voorzichtig zijn met uitgeven van je mailadres.....je oude adres gebruiken voor enquetes, aanbiedingen etc...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:27

sarov schreef:
ah , jammer , ben bang dat je een nieuw account moet aanmaken en dan voorzichtig zijn met uitgeven van je mailadres.....je oude adres gebruiken voor enquetes, aanbiedingen etc...

Enquêtes vul ik wel eens in, maar dat is voor school. Mag er toch van uitgaan dat daar geen virussen op zitten? :o
Aanbiedingen reageer ik ook eigenlijk nooit op. Ben alleen geabonneerd op de nieuwsbrief van EJ, Divoza en Bol.com

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:43

Dit is vrijwel nooit iets op je eigen computer. Wat gebeurt is meestal dat je eerst zelf een spammail ontvangt en het mailtje opent. De spamverzender weet dan: "ah, dat is een emailadres dat in gebruik is. Mooi, gebruik ik dat als verzendend adres."
De spam wordt niet vanaf jouw computer verzonden - dan zou iemand anders jouw computer hebben overgenomen. De spammers hebben alleen jouw adres als verzendend adres gebruikt. Vaak worden die adressen sowieso automatisch gegenereerd en dus gecontroleerd of er actie op een mail wordt ondernomen.

Oplossing: ander emailadres aanmaken en zelf nooit meer spammailtjes openen maar altijd ongelezen weggooien.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:45

Ibbel schreef:
Dit is vrijwel nooit iets op je eigen computer. Wat gebeurt is meestal dat je eerst zelf een spammail ontvangt en het mailtje opent. De spamverzender weet dan: "ah, dat is een emailadres dat in gebruik is. Mooi, gebruik ik dat als verzendend adres."
De spam wordt niet vanaf jouw computer verzonden - dan zou iemand anders jouw computer hebben overgenomen. De spammers hebben alleen jouw adres als verzendend adres gebruikt. Vaak worden die adressen sowieso automatisch gegenereerd en dus gecontroleerd of er actie op een mail wordt ondernomen.

Oplossing: ander emailadres aanmaken en zelf nooit meer spammailtjes openen maar altijd ongelezen weggooien.

Maar, ik kan me niet herinneren dat ik een spammailtje heb geopend..
Alleen belangrijke mailtjes open ik, en de rest verwijder ik direct..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:48

Dan heb je gewoon pech, en is je emailadres (automatisch gegenereerd en al) tóch gebruikt, ook zonder controle.
Je kunt hier weinig aan doen, er zitten bots achter die 24 uur per dag niets anders doen dan emailadressen genereren en spam versturen. Zit geen mens meer achter.