facebook...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

facebook...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:50

Sorry, het moet even van me af!

Ik heb me altijd al geërgerd aan facebook, en heb mijn profiel al wel vaker verwijderd, maar deze keer ga ik het definitief zo proberen houden.

Wat ik in letterlijk nog geen vijf minuten naar mijn startpagina kijken ben tegengekomen:

- een voet waarvan de huid volledig was weggescheurd, ten gevolge van een motoraccident
- een 23-jarige gek die haar kat 5 minuten in de magnetron heeft gestoken, inclusief foto van het dode dier
- mijn kleine neefje die helemaal onder de windpokken staat

en dat is nog weinig. Misselijk word ik er van...

Het is niet zo dat het altijd dezelfde personen zijn die deze troep delen, dus het is geen optie om enkele vriendschappen te verwijderen. Dus dan maar het hele profiel...

Wat vinden jullie nou van facebook? Heeft het voor sommigen hier een meerwaarde, of is het - als we echt eerlijk moeten zijn - niet meer dan een (leeghoofdig) tijdverdrijf...?

Bhodi

Re: facebook...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:52

Ach ook ik heb een hekel aan dat soort plaatjes, ik scroll gewoon door.
Ik vind het wel leuk om te zien wat mensen bezighoudt, maar dat kan ook mn eigen nieuwsgierigheid zijn.
Voor een groot deel is het tijdverdrijf inderdaad.
Gelukkig hoef je niet aan Facebook te doen ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:53

Ik weet niet wat voor vrienden jij hebt, maar dat soort dingen kom ik echt nooit tegen. De meeste dingen zijn leuke, interessante of grappige posts over wat mensen meemaken. Soms zit er iets tussen wat als irritant gezien kan worden.

Voor mij heeft het zeker een meerwaarde. Sommige mensen spreek ik nooit - zou ik ook nooit spreken als facebook er niet was - maar ik vind het wel leuk om een beetje te zien waar zij zich mee bezig houden :) Ook heb ik een aantal vrienden die in het buitenland wonen, zonder facebook is het dan toch lastig om contacten te onderhouden :)

Edit: mensen die ik irritant vind gooi ik er ook gewoon af. Ik hoef niet persé 300+ vrienden, dus ik houd het bij een groepje leuke mensen met leuke posts, waar ik graag doorheen scroll :)
Laatst bijgewerkt door imd op 01-03-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:53

Of het ligt aan mijn Facebook, maar ik heb dus misschien 1x per maand een verschrikkelijke foto op mijn nieuwsoverzicht?
Als ik hoor dat mensen, zeggen ze, volgegooit worden met deze foto's.

Ik pleur er alleen foto's op, lees wat anderen mense meemaken en speel de spelletjes. Veel meerwaarde in mijn leven,
nah, niet echt, zou er ook zonder mee kunnen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:55

Ik vind facebook een hele fijne manier om in contact te blijven met mensen die ik anders al lang uit het oog was verloren maar van wie ik het toch leuk vindt om te horen hoe het met hun gaat. Om connecties te maken die handig kunnen zijn in professionele netwerken, om gewoon lekker te ontspannen en luchtige dingen te kunnen lezen, spelen of plaatsen. Ik heb helemaal, ok misschien op een zeer sporadische keer na, geen last van mensen die vieze dingen liggen te posten, hooguit ver oninteressante dingen maar daar kijk ik dan gewoon overheen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:56

Tja, dan weet ik niet wat voor vrienden je hebt....
ik heb bijna 500 vrienden op facebook en eigenlijk niet van dit soort foto's. Het enige wat ik wel heb zijn verwaarloosde en/of mishandelde dieren, maar daar scroll ik aan voorbij. Voor de rest eigenlijk voornamelijk mensen met dezelfde liefhebberij die foto's e/of verhalen delen hierover :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:57

Ik vind het gewoon leuk om op de hoogte te blijven van wat mijn kennissen en oppervlakkigere vriendschappen meemaken :) Krijg nooit dat soort berichten die jij beschrijft trouwens.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:00

Wat voor vrienden hebben jullie dan? Ik zie dat soort dingen echt niet. Ook geen verwaarloosde dieren ofzo.

Alleen stomme plaatjes :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:01

Ik vind het ook handig om contact te houden met mensen die ik nu niet meer vaak zie en voor de groepen van de unief, maar ik erger me dood aan die stomme filmpjes en foto's en pagina's die passeren! Ik druk elke keer op "Hide all from 9gag" of "Hide all from BesteVines", maar dat werkt niet _-:( Dus scroll ik er voorlopig maar gewoon overheen... (Als iemand weet hoe ik die wel kan wegkrijgen, laat maar horen O:) )

Het soort berichten dat TS krijgt, zie ik ook bijna nooit...

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:04

Facebook verwijderen dan erger je je ook niet! ;)

Ik heb m'n pagina half jaar geleden verwijderd. Nog geen seconde gemist..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:04

Voor mij is FB handig om in contact te komen met (nieuwe) lesklanten en onderhouden van contact met vriendinnen. Als er iemand walgelijke foto's deelt, dan zet ik die status gelijk op: 'Deze berichten wil ik niet meer volgen'. Dan hoef je niet deze personen uit je lijst te gooien, maar krijg je bepaalde berichten/foto's gewoon niet meer te zien.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:05

Ik heb er geen last van.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:06

Wieldop schreef:

Dat zou ik ook wel willen, maar in de groepen van school wordt echt goede informatie gegeven, dus die hou ik liever. In de vakanties ben ik wel altijd FB-vrij :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:07

Hoe meer mensen op smoelboek posten, hoe minder ze meemaken. Ik heb het alleen voor het leedvermaak en de (verkoop)groepen, die zijn wel ideaal. Zet er zelf af en toe eens een foto op, foto's kijken vind ik namelijk wel leuk. Moeten het wel leuke foto's zijn, niet 30 groepsfoto's van dezelfde avond stappen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:08

Ligt denk ik aan je privacy-instellingen. Veel moet je apart instellen. Wie kan je vinden bijvoorbeeld. Iedereen, vrienden, vrienden van vrienden, etc.

Vraagje - wat zijn windpokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:09

Wieldop schreef:

Lijkt me inderdaad de beste optie :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:10

Windpokken zijn waterpokken. Neem aan dat je het kent. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:11

Ik snap dat gezeur en geklaag niet, net zoals dat gedeel van privacy schending. Here's a thought;
Als je het niet eens bent met FB's praktijken, het niet leuk vindt of welke reden je dan ook hebt om te zeuren: verwijder je profiel en ga er niet op.
Niemand verplicht je. Klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:12

Windpokken zijn van die rode vlekjes over je hele lichaam, zo'n typische kinderziekte. Ik ben de naam kwijt, windpokken is het enige waar ik op kon komen :)

Ben het helemaal eens met Nies, foto's kijken vind ik ook best leuk en ik deel zelf ook graag mooie foto's.

Nu moet ik toegeven dat een groot deel van deze vervelende posts komen van 'vrienden' van jaren geleden. Mensen waar ik nu dus geen contact meer met heb. Maar ja, facebook gaat al zolang mee. Misschien is het maar eens tijd voor een grote vriendenkuis, stoor ik mij er dan nog aan, verwijder ik hem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:13

Nies_ schreef:
Windpokken zijn waterpokken. Neem aan dat je het kent. :)

Dat was het dus!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:17

Ik zie altijd van die half dode mensen met allah en blabla rot op. :')

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:19

Facebook is voor mij echt een uitkomst, door een chronische ziekte ben ik niet altijd fit genoeg om op visite te gaan of om visite te ontvangen, ook bellen lukt niet altijd. Facebook is dan echt zo'n uitkomst, gewoon wanneer het uitkomt. Ik zie het ook helemaal niet als een verplichting, maar juist als een toevoeging omdat ik zo toch wat vaker contacten kan onderhouden.
Ook vind ik het leuk om te lezen wat mijn vrienden meemaken, ik zie bijna nooit rare dingen in het nieuwsoverzicht.
Daarnaast kun je altijd zelf instellen wat je wel en niet in je nieuwsoverzicht wilt hebben of mensen ontvolgen, maar wel gewoon vrienden blijven. Dat geldt ook voor de spelletjesverzoeken waar velen zich dood aan ergeren, terwijl je het gewoon zelf in kunt stellen om wel of geen verzoeken te ontvangen. Wat ik altijd grappig vind zijn de mensen die zeuren en klagen over Facebook, maar ze zitten er wel op en ze weten ook altijd alles.

Voor mij heeft het meerwaarde, maar als je dat er voor jezelf niet uit kunt halen, je bent niet verplicht om Fecebook te hebben.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:22

Ik begrijp niet goed dat hier een topic over wordt geopend. Wil je verschillende meningen of wil je jouw mening bevestigd hebben? Vind je het niets, stop er dan mee. Genoeg mensen vinden het leuk en behalve de spelletjes-spam kom ik bijna geen storende dingen tegen.
Dus een leeghoofdig tijdverdrijf? Niet meer dan sommige topics op Bokt....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:29

sinds ik iedereen van de dierenleedgroep heb geblocked gaat het een stuk beter met mij :D
Word nu overspoelt met foto's van baby's en ''talentvolle'' kinderen en klein kinderen.
Is ook niet alles, maar geen dierenleed tenminste.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:32

IK heb er ook niks meer mee.
Geef er eigenlijk niks meer om.
Tis dat mijn vrienden er naar vragen maar dan zeg bel maar of stuur maar een mail.
Ik geef er niks meer om account staat er nog maar ik doe er niks meer mee. :o