Ik zit de laatste tijd met een lastige situatie, en ik weet niet hoe ik het op moet lossen, omdat ik niet weet of ik er wel iets aan kan doen.
Mijn ouders hebben zo'n 10 jaar geleden een huis in Zweden gekocht. Het is een enorm huis (de voorgevel is 27 meter breed), maar we hebben het destijds voor een prikkie gekocht, omdat er al zo'n 50 jaar niets meer aan gebeurd was. We hadden het anders ook nooit kunnen betalen. Mijn ouders hebben 10 jaar lang al hun geld opgegeven om het huis te renoveren, en het is werkelijk práchtig geworden. Wel hebben we (bijna) alles zelf gedaan, want bouwvakkers en aannemers zouden wij ook niet betaald kunnen hebben. Er zit ook erg veel grond bij het huis, wat we verhuren aan boeren (die daar erg blij mee zijn). Het huis is erg in waarde gestegen door het harde werken van mijn ouders, en ik ben erfgenaam geworden (samen met mijn broer en zus) van dat huis, en alle grond die erbij zit.
Nou zit het zo: Ik ben sinds dit schooljaar van school veranderd. Natuurlijk is er dan altijd even veel interesse van iedereen, omdat ze je willen leren kennen. Dus ook naar dat huis. Ik heb het allemaal even uitgelegd, en aangezien het een kunstschool is, wilden ze allemaal zien hoe het er uit zag.
Mijn klas zit vol met mensen waarvan de ouders gescheiden zijn, en die hebben het dus allemaal niet zo breed. Nu is er één meisje wat opeens ontzettend boos op mij is geworden. Ze begon mij te verwijten dat ik "zo'n rijkaard" was (dat ben ik niet, mijn ouders hebben een heel gewoon beroep, en verdienen verder niet meer dan het gemiddelde), en dat ik het allemaal zoveel beter had dan alle anderen. Vervolgens begon ze rare dingen te roepen zoals dat ik een "hoge titel" ofzo had, het sloeg allemaal helemaal nergens op. Ik ben verder geen bijzonder persoon, gewoon net zoals ieder ander. We zijn ook niet rijker dan anderen, we hebben gewoon een mooi huis (waar ik overigens nooit mee heb gepronkt, ik heb alleen maar de interesse van mijn klasgenoten beantwoord), waar we al ons geld in hebben gestopt om het nog mooier te maken.
Ze probeert anderen nu tegen mij te keren, omdat ze vindt dat ik het zo goed heb, en anderen het zo slecht hebben.
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al een keer geprobeerd om met haar te praten, maar het helpt niet. Ik wil niet als "dat rijke meisje" overkomen, want dat ben ik helemaal niet. Zo gedraag ik me ook niet.

Ze probeert anderen letterlijk tegen me op te zetten, en ik ben ergens bang dat dat haar lukt. Ik ben mijn hele leven lang gepest (behalve de laatste jaren), en ik heb eindelijk gewoon leuke, goede vrienden die net zoals ik gewoon helemaal gek zijn.
Net omdat het nog mooi groen is en er nog veel betaalbare huisjes zijn met grond.