Het idee dat je altijd de laatste bent..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Het idee dat je altijd de laatste bent..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 22:56

hallo allemaal,

Ik was de jongste thuis van de 2, maar woon inmiddels wel samen met mijn vriend. Ik heb altijd heel erg het gevoel gehad dat ik ook echt de jongste van de familie was. Mijn vader heeft een hele grote familie en hij was de jongste van alle broers en zussen. Het gevolg was dat hij ook als laatste kinderen kreeg. Mijn neven en nichten zijn hierdoor allemaal ouder. Hun woonde eerder samen, gingen trouwen en inmiddels zijn alle achterneven en nichtjes tussen de 5 en 10.

Ik vroeg me af of meer mensen die voelen? Het is niet dat ik er heel erg onder lijd, maar wel dat ik merk dat ik het jammer vind. Laatst probeerde ik met hun af te spreken en dan alleen met de neven en nichten, maar(ik snap het ook wel) hun wouden graag allemaal de kinderen mee nemen. Dan val ik voor mijn idee toch gewoon heel erg buiten de boot :o

Animal

Re: Het idee dat je altijd de laatste bent..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:03

Ik herken het andersom een beetje.. Ik ben zelf de oudste.
Daarna mijn zusje en daarna mijn jongste zusje van 5 jaar jonger (vergeleken met mij).
De jongste is nu net 2, dus 19 jaar jonger in vergelijking met mij. Nu is het nog niet zover dat we gaan afspreken voor een neven en nichten dag/weekend, maar als dit gaat gebeuren zal ik als de oudste toch behoorlijk buiten de boot gaan vallen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:11

Ik herken het.
Ik ben de jongste van het gezin. En me vader de jongste van het zijne en me moeder de 1na jongste van het hare.

Me neven zijn alemaal in de 30
En hebben al kinderen. Ik heb 1 neefje van 12 en een achter neefje van 14. Dan zijn de enige waar ik nog een beetje mee kon spelen vroeger op verjaardagen. Ik ben nu 18 en hang er een beetje tussen in.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:29

Ik ben de jongste van de familie aan beide kanten (m.u.v. in totaal nu 6 achterneven/nichten in de leeftijd 4 wk tot 5 jaar). Heb bij mijn vaders kant 3 neven en bij mijn moeders kant in totaal ongeveer 12 neven/nichten, waarvan de oudste geloof ik bijna 50 is.
Ik herken je situatie wel, vooral toen ik nog wat jonger was (rond 15/16 jaar,ben nu bijna 23). Nu ik inmiddels ook klaar ben met studeren merk ik totaal geen verschil meer.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:32

Ook hier herkenbaar. Mijn zus is 5 jaar ouder dan ik en mijn broer (bijna) 8 jaar ouder.
Inmiddels woon ook ik samen, maar mijn vader was ook de jongste en mijn jongste nicht is 36. :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:38

Ik heb het anders.
In mijn ouders' gezin ben ik de oudste. Mijn broertje is 4 jaar jonger dan ik en mijn zusje 6.
Aan mijn moeders kant zijn alle kinderen in dezelfde leeftijd als mijn broertje en zusje.
Aan mijn vaders kant is mijn jongste nicht 34.
Ik zit dus bij geen van beide kanten in de buurt :+ Ik val bij elke familiedag wat uit de boot.
Scheelt wel dat nu ik wat ouder ben al wat meer mee kan praten met de oudere kant van de familie. Voorheen was het wel echt irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:10

Mijn moeder was de jongste van vier en ik het jongste nichtje. Mijn oudste nicht is 45 of zo, ik ben 17 jaar jonger. Ik heb zelf ook kinderen en dat zijn niet de jongste achternichtjes en -neefje. Mijn neef (zelf de 40 gepasseerd) heeft een dochtertje van drie en mijn nicht van 39 is onlangs moeder geworden van een zoontje.

Ik ben dus gewoon aan de inhaalslag begonnen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:41

ik heb dit ook idd. Mijn vader was een nakomertje zoals hij zelf zegt. En er zit meer dan 15 jaar tussen hem en zijn zussen. En dan heb ik zelf ook alleen nog een oudere broer.

Mijn neef en nicht zijn beide rond de 40 (weet het niet precies ) , mijn tantes zijn merendeel met pensioen. Op familiefeestjes altijd een beetje jammer. Al hebben we geen hele grote familie, en ben ik niet heel erg een familiemens. In dat opzicht heb ik niet het idee dat ik iets tekort kom. Maar dat is mss dus ook omdat ik niet echt familie heb waarmee ik iets ' gemeen ' heb :)
Kan het gelukkig wel goed vinden met mijn tantes. Dat zijn dan weer een beetje de ' oma ' s ' (niet qua leeftijd hoor, ze zijn wel iets jonger) in mijn leven die ik verder nooit gehad/gekend heb :D

Ik ben 21 overigens :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:21

Ook hier herkenning. De jongste van de familie (aan moeders en vaders kant). Zus is 3,5 jaar ouder, getrouwd en 3 kinderen, broer 1,5 jaar ouder, woont samen en 2 kinderen met de derde onderweg.

En ik.. Ik woon op kamers en ben net weer vrijgezel. Soms bekruipt me zo het gevoel dat ik nooit zal trouwen en kinderen zal krijgen haha

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:25

Herken het indd.
Al mijn neven en nichten zijn ouder, zijn het huis al uit of getrouwd en krijgen kinderen.
Dit komt ook omdat mijn vader een nakomertje is en mijn moeder ook de jongste is.
Daardoor was ik vroeger wel leuk toen ik klein was voor mijn neven en nichten, maar verder heb ik niks van contact met mijn neven en nichten nu. Zelfs niet op feestjes....Dat komt dan ook weer door de leeftijd; hun gaan allemaal met elkaar om, doen vaak dingen samen en ik val daar buiten, net als mijn broertje. Tuurlijk praat je wel wat met elkaar, maar die band die hun met de rest hebben is zo anders, dat zie en voel je aan alles....
Opzich vind ik het niet erg, maar aan de andere kant heb ik hierdoor niet echt het idee van ''familie''.