Graag zou ik willen weten hoe je van die geglaasde uitjes maakt. Ik bedoel daarmee dat de uitjes lekker zacht smaken en een beetje bruin zijn. En kip uit de oven ik gebruik weleens braadzakken en dan gaat het goed. Maar als je gewoon kippenpoten in de oven wil klaarmaken dan wordt het zwart aan de bovenkant en hij is nog rauw van binnen. Graag zou ik van jullie een antwoord willen die het weten zodat ik ook van mijn eten kan genieten. Alvast bedankt.
Misschien helpt het als je de kip eerst braad in de pan en daarna pas in de oven doet omdat die dan al een beetje gaar is.
__Leonie
Geplaatst: 28-02-14 20:58
Wat ik weleens doe is kip met aardappels en ui uit de oven. (Recept van ah) Kan met kippenbouten of met hele kip die ontbeend is. Is heel simpel, de ui en aardappel met olijfolie en kruiden husselen en dat op een bakplaat. Dan de kip ook licht invetten met olijfolie en kruiden en dat op de ui en aardappels leggen. Dat gaat 40 minuten op 200C in de oven en opde helft even alles omhusselen.
Gaat perfect bij mij, velletje is krokant en kip is mals.
Als de kip van buiten zwart is en van binnen rauw, is het heel simpel... oven lager zetten en kip langer erin laten staan. Klinkt namelijk alsof je die te hoog hebt staan, en dan krijg je idd kip die tegelijk verbrand en niet gaar is.
Bij de de uitjes moet je vooral geduld hebben als je ze mooi glazig wil bakken. Gewoon met wat olie en/of boter in een koekenpan. In het begin iets hoger vuur, maar dan lager en langzaam laten garen. Als je ze bestrooid met zout komt er vocht vrij en dan gaat het karameliseren, dat maakt ze zo lekker. Dus in het begin al met zout bestrooien. Een beetje water toevoegen na het aanbakken maakt ze ook snel zachter.