Paardensport mbo waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElenaJuna

Paardensport mbo waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 13:23

Hoi bokkers,

Ik weet dat hier al veel topics over zijn maar ik word er niet veel wijzer van.
Het word nu wel tijd dat ik mij ga inschrijven voor een mbo opleiding en het enige wat ik zou willen is iets in de paarden.
Ik weet dat er niet veel werk in is te vinden en t niet veel verdient enz. maar toch is dit t enige wat ik wil.
Het probleem is nu dat ik in zuid-holland woon en hier geen enkele paardenopleiding is zo ver ik weet.
Ik ben pas 16 dus op kamers word hem ook niet en deurne is te duur enz.

Hopelijk heeft iemand tips.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:24

Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 28-02-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:24

Deurne is ook dicht, daar kun je niet terecht omdat de vraag naar opgeleid personeel drastisch af neemt.
Lekker verder zoeken naar iets buiten de paarden mits je ouders een stal hebben die je ooit over kunt nemen of hoog in de sport rijdt en verder wilt.

melody7

Re: Paardensport mbo waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:26

Er zijn er eigenlijk heel veel, als je even zoekt :P Sowieso in Breda en Barneveld, maar ik ben er al een stuk meer tegengekomen :) Maar je bent hier wel erg laat mee hoor := als je na 1 maart in schrijft kom je op veel plaatsen in een loting terecht..

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:27

Wellant in gouda

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:27

Idd zoals Joolien zegt. Ga wat anders doen.

Deze opleiding heb je niks aan, kan je niks mee en als je al in de paarden zit, leer je er niks.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 13:31

Iets buiten de paarden word hem echt niet. En me hele leven moeten werken en iets doen wat ik niet leuk vind dat zie k niet echt zitten. En breda enz. is redelijk verweg :/.

Dankje, k ga even kijken bij lentiz.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 13:31

RoosTaffy schreef:
Wellant in gouda

Ja, daar dacht ik ook aan maar blijkbaar volgens de site geven ze die opleiding niet meer in gouda.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:34

Om in de paarden te werken heb je helemaal geen diploma nodig.
Maneges etc. nemen echt geen mensen aan met diploma. Die nemen de jongste aan die zo goedkoop mogelijk is.

Wil je zelf een bedrijf in de paardensport opstarten, heb je aan het diploma ook niks. Dan heb je geld nodig.

Het is een opleiding waar je niks aan hebt. Deurne is ook niet voor niks gesloten ;)

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 13:36

Ja dat is zo maar ik moet nog wel een mbo opleiding gaan doen want k ben leerplichtig en 4 jaar naar school gaan wat ik niet leuk vind en later niks mee ga doen is ook niet echt leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:37

Ik ken maar heel weinig mensen die het lang volhouden, de meesten zijn er voor hun 30e wel klaar mee of ze kunnen niks anders. De meeste die ik ken die een paardenopleidng hebben gevolgd werken nu in een tankstation, callcenter of hebben een nieuwe studie gedaan.
Je bent nog jong en paarden is nu nog echt fantastisch, mara houdt het fantastisch en laat het een hobby blijven.
Ik heb zelf in de paarden gewerkt(internationale handelstal/springruiter, daarna als stal/wedstrijdruiter) wat overigens prima zonder diploma kan, dus ook daarom is het zonde om zo'n opleiding te doen en ik ben van een koude kermis thuis gekomen. Als je precies wilt weten waarom stuur me maar een pb.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:38

ElenaJuna schreef:
RoosTaffy schreef:
Wellant in gouda

Ja, daar dacht ik ook aan maar blijkbaar volgens de site geven ze die opleiding niet meer in gouda.

Oh, in de tijd dat ik aan het kijken was hadden ze dat nog wel :p

ik wilde ook iets in de paarden en niks anders, wilde eerst paardenhouderij gaan doen, maar door de kleine kans op werk heb ik toch voor iets anders gekozen (wel met paarden)

De paard en sport opleiding zit ook in zwolle, ik zit daar op school, en woon in rotterdam. Is goed te doen met de trein, alleen wel duur als je nog geen studenten ov heb.

Maar als ik jou was zou ik even verder kijken naar andere opleidingen met meer kans op werk

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:39

In Maasland zit ook een paardenopleiding mbo

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:01

Hoi!

Hier nog iemand die iets met paarden wil gaan doen.
Ik ga na de zomervakantie naar groenhorst college barneveld en daar de opleiding hippisch ondernemer doen. Maar ik wil hier later niet mijn beroep van maken ivm weinig werk en slecht salaris. Dus ga ik na 2 jaar hippisch ondernemer de opleiding paraveterinair dierenarts assistent doen tot de 4e klas en daarna een hbo opleiding daarin. Misschien ook iets voor jou om overna te denken?
Veel succes met je keuze :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:05

In Zwolle , Groene Welle. Zit zowel paardensport als paardenhouderij. (Ook hoefsmeden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:26

Hier ben je wel laat mee.. Ik vrees dat je op opleidingen al niet meer aangenomen word en de opendagen zijn nu ook allemaal al voorbij.

Ik zit in Breda op school, mocht je info willen dan mag je mij gerust een PB sturen ;)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:34

fresley schreef:
Hier ben je wel laat mee.. Ik vrees dat je op opleidingen al niet meer aangenomen word en de opendagen zijn nu ook allemaal al voorbij.

Ik zit in Breda op school, mocht je info willen dan mag je mij gerust een PB sturen ;)

Volgens mijn valt dat nog wel mee. Sollicitatiegesprekken moeten of veel scholen nog beginnen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:37

GQMMS schreef:
fresley schreef:

Volgens mijn valt dat nog wel mee. Sollicitatiegesprekken moeten of veel scholen nog beginnen.

Mij is verteld dat op heel veel plekken de inschrijvingen 1 maart sluiten, of dat er vanaf 1 maart lotingen zijn terwijl voor 1 maart iedereen aangenomen word, omdat ze anders teveel aanmeldingen krijgen denk ik..

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:26

Je moet je bij de meeste voor 1 mei inschrijven, ik heb mijn intake gesprek ook pas over een paar weken.