Help! Advies Gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Superhaf

Help! Advies Gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 23:50

Hoi bokkers,

Ik heb sinds kort een probleem, waarvan ik nooit zou verwachten dat ik daar last van zou krijgen.
Het begon een paar dagen geleden. Ik heb sinds 2 maanden een heel erg lieve vriend. Ik noem hem even Bart. We zijn van best wel ver gekomen maar alles gaat super. Het enige minpunt is dat hij qua uiterlijk niet echt mijn type is maar uiterlijk is ook niet alles. Ik ben echt voor zijn karakter gevallen.

Nou ben ik een paar dagen geleden, door een vriendin op Tinder gegaan. Haar telefoon was leeg dus wilde ze op mijn telefoon op tinder maar dat kon niet. Ik had het weleens gehad en vond er toen niks aan. Alsnog ben ik mensen gaan liken en kreeg eigenlijk gelijk al matches. Maar de meeste jongens was ik vooral aan het 'fokken'. Meer als tijdverdrijf.
Uiteindelijk kwam ik een jongen tegen die zeker niet lelijk was, qua uiterlijk best wel mijn type en ik dacht hem ergens van te kennen. We bleken dus een match te zijn en hij begon tegen mij te praten. Leuk gesprek met hem gehad en heb hem nu op whats app. Allemaal heel onschuldig nog. Later op de middag schoot me opeens te binnen waar ik hem van kende: ik had hem een keer gezien op een feest, als het goed is. Ik ben er niet over begonnen maar als hij het wel is betekent het dus dat hij met vrienden van mijn vriend om gaat.

Ik heb Tinderjongen niet verteld dat ik een vriend heb, nog niet. Ik weet op dit punt niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik heb hier normaal echt nooit last van en laat me niet zo snel gek maken door een jongen, zeker niet via Tinder ofzo.
Ik wil het ook zeker niet uitmaken met mijn huidige vriend, voor iemand van Tinder. Maar ik ben bang dat het gevoel van 'wat als' blijft als ik er niks mee doe. De gesprekken met Tinder jongen gaan ook steeds meer de 'verkeerde' kant op en daar reageer ik heel neutraal op. Ik kan namelijk niet gaan 'flirten' terwijl ik een vriend heb.

Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik dit moet gaan 'oplossen' en hoop dat iemand een goed advies kan geven!

edit: spelfouten
Laatst bijgewerkt door Superhaf op 28-02-14 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:54

Van twee walletjes eten kan zowieso niet..je kan niet van je huidige vriend verwachten dat hij alleen maar fungeert als soort opvang en misschien blijkt de nieuwe een leuk uiterlijk te hebben, maar is het een kwal :)

Vaak weet je diep van binnen best of je huidige relatie het is of niet, maar is dat moeilijk te accepteren. Nu heb je zekerheid, straks misschien niet meer.

Je zin: ik zit ze alleen maar te fokken komt wel wat raar over, misshien even wat netter neerzetten en zowieso vind ik andere mensen fokken niet zo netjes. ;)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:56

Het feit dat je niet eerlijk bent over je relatie zegt imo genoeg over je relatie.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:58

Ik denk dat je tegen tinderjongen wel moet zeggen dat je een vriend heb. Het is voor hem ook niet zo leuk als hij daar later achter komt.

En als je relatie met bart goed is, waar twijfel je dan nog over? En voor hem zou het helemaal banketstaaf zijn als hij via via hoort dat jij met die jongen praat via tinder. Dan denkt hij waarschijnlijk ook 'waarom zit ze op tinder'

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:58

Ehm waarom heb je hem je nummer uberhaupt gegeven aangezien tinder een app is om een DATE te scoren. Dat is ook de intentie van die jongen.
Dus eerlijk zeggen dat je bezet bent.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 23:59

Bedankt voor je reactie! Ik zit nu op mijn telefoon dus reageer later uitgebreider. met fokken bedoel ik niks gemeens maar als iemand tegen mij begint met de zin 'heeft jouw vader een snoepwinkel want je ziet eruit om op te eten' kan ik daar gewoon niet serieus op reageren. :')

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:00

Gelijk weg met die tinder jongen! Poeh, je vriend zal er maar achter komen.. |o

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:01

Vind het heel raar dat je dit op deze manier doet.. zou toch eens bij jezelf te rade gaan waarom je dit doet en of je wel achter je relatie staat. Liever nu over nadenken als 'bart' pijn doen omdat je uiteindelijk toch met die tinderknul aankomt.

zou zeggen de een of de ander. Maar wie ben ik..

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 00:06

ilaan schreef:
Het feit dat je niet eerlijk bent over je relatie zegt imo genoeg over je relatie.

Wat zegt dat over mijn relatie dan? Als ik dit had geweten had ik het gelijk verteld. Maar dit was niet mijn bedoeling...

ilaan schreef:
Vind het heel raar dat je dit op deze manier doet.. zou toch eens bij jezelf te rade gaan waarom je dit doet en of je wel achter je relatie staat. Liever nu over nadenken als 'bart' pijn doen omdat je uiteindelijk toch met die tinderknul aankomt.

zou zeggen de een of de ander. Maar wie ben ik..

Dat ik wat doe?
Ik wil mijn huidige vriend ook geen pijn doen en ze zeker niet beide hebben. Daarom vraag ik ook om advies.

MarlindeRooz

Re: Help! Advies Gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:07

Advies: zeg dat je een vriend hebt.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 00:10

wes2009 schreef:
Van twee walletjes eten kan zowieso niet..je kan niet van je huidige vriend verwachten dat hij alleen maar fungeert als soort opvang en misschien blijkt de nieuwe een leuk uiterlijk te hebben, maar is het een kwal :)

Vaak weet je diep van binnen best of je huidige relatie het is of niet, maar is dat moeilijk te accepteren. Nu heb je zekerheid, straks misschien niet meer.

Je zin: ik zit ze alleen maar te fokken komt wel wat raar over, misshien even wat netter neerzetten en zowieso vind ik andere mensen fokken niet zo netjes. ;)

Nee, dat sowieso niet! Ik zie hem ook zeker niet als opvang. En om die reden wil ik het risico eigenlijk niet eens nemen. Ik weet precies wat ik aan hem heb, maar de gedachte 'wat als' blijft...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:10

Mijn gedachte is dat als je echt gek bent op je vriend en happy bent in en met je relatie je nooit op tinder gaat. Dat is dan gewoon onrespectvol tegenover de jongers vanuit tinder maar ook zeker voor je vriend (tenminste zo is dat wel in mijn ogen). Dus ik zeg denk eens na of de relatie met je vriend echt vanuit liefde is of dat je gewoon graag een vriend wil en hij wel ok is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:12

:') Tja advies vragen???

Dat kun je toch zelf wel bedenken.

Je geeft niet genoeg om je vriend anders doe je dit soort dingen niet.
Ik vind het niet kunnen dat je niet gezegd had dat je een vriend hebt.

Zegt me voldoende........ "Bart" moet jou heel snel aan de kant zetten.
Hij verdiend een veel lievere en leukere meid die wel helemaal voor hem gaat.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 28-02-14 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:12

Op tinder hebben mensen bepaalde bedoelingen. En daar moet je duidelijk zijn. Daarbij geef je die jongen je telefoonnummer. Van een datingiets een leuke vriendschap over houden? Denk niet dat die tinderknul dat zo ij gedachte heeft...

Vind dat je bepaalde dingen niet kunt maken als je een relatie hebt. En van die dingen is je aanmelden op een datingsapp.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:16

Als ik het goed begrijp ben je voor je vriendin even op die app gegaan? Aangezien er gereageerd werd dat je dat niet kan maken als je een vriend heb..

Misschien kan je iets duidelijker zijn waarom je op tinder ging?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:16

Ik zou als ik jou was tegen beide partijen eerlijk zijn. Tegen je vriend zeggen wat er is gebeurd en tegen de tinderflirt zeggen dat je een vriend hebt. Kans zit erin dat beiden je dan niet meer zien zitten maar eerlijkheid duurt het langst. Uiteindelijk is eerlijk zijn het beste! (Al vind ik dat je op tinder bent gegaan al niet eerlijk tegenover je vriend, beter nu alsnog er eerlijk over zijn :j )

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:17

Superhaf schreef:
Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Ga op de grond liggen en wacht op hulp....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:17

Arm Bartje :(:)

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 00:17

Xjosee schreef:
Mijn gedachte is dat als je echt gek bent op je vriend en happy bent in en met je relatie je nooit op tinder gaat. Dat is dan gewoon onrespectvol tegenover de jongers vanuit tinder maar ook zeker voor je vriend (tenminste zo is dat wel in mijn ogen). Dus ik zeg denk eens na of de relatie met je vriend echt vanuit liefde is of dat je gewoon graag een vriend wil en hij wel ok is.

Ik ben door een vriendin op Tinder gegaan, niet uit mezelf. Nergens voor nodig. Hij weet dat ik op tinder zit. Meerdere jongens die ik via Tinder gesproken heb, zeiden zelf ook dat ze niet opzoek zijn en het uit verveling doen.
Ik weet iig wel zeker dat ik niet zomaar een vriend wil. ik heb namelijk getwijfeld om wel met hem te nemen, aangezien ik niet wist of ik wel toe was aan een relatie. Het is ook zeker niet dat ik bij de eerste en beste jongen denk dat ik hem wil en ga twijfelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:18

Superhaf schreef:
Nee, dat sowieso niet! Ik zie hem ook zeker niet als opvang. En om die reden wil ik het risico eigenlijk niet eens nemen. Ik weet precies wat ik aan hem heb, maar de gedachte 'wat als' blijft...

Daar zul je je hele leven tegenaan lopen.
Met alles wat je doet.

Wat als ik die baan wel/niet neem; wat als ik wel/niet een huis ga kopen; wat als ik de verkering wel/niet had uitgemaakt enz.

Maar je gaat of voor je huidige vriend, of je maakt het uit en meldt hem dat je nog graag wilt rondkijken.
Bedenk wel dat hij ook door gaat met zijn leven.

Ik ben al 20+ jaar samen met een man die toentertijd absoluut niet mijn type was.
Ik viel op stoere/donker harige jongens en "heb" nu een blonde/zachtaardige nerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:20

Anthea schreef:
Arm Bartje :(:)

+1

Zou dat tindergedoe weg doen of eerlijk zijn tegen je vriend... Dit kan natuurlijk niet tegenover je vriend..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:27

Tinder van telefoon af gooien en die jongen uit je telefoon gooien.
En daarna tijd nemen voor jezelf om jezelf heel goed af te vragen of je nog wel een relatie kan hebben met je huidige vriend! Na 2 maanden jezelf af gaan vragen wat als.. imo voorspelt dat weinig goeds..

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 00:29

Dungen schreef:
Tinder van telefoon af gooien en die jongen uit je telefoon gooien.
En daarna tijd nemen voor jezelf om jezelf heel goed af te vragen of je nog wel een relatie kan hebben met je huidige vriend! Na 2 maanden jezelf af gaan vragen wat als.. imo voorspelt dat weinig goeds..

Ik heb tinder al van mijn telefoon verwijderd. Ik had ook niet verwacht dat dit zou gebeuren...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:29

Ik zou er echt niet blij van worden als ik een vriend zou hebben en erachter zou komen dat die op tinder zit, zijn telefoonnummer aan een meid van daar heeft gegeven en vervolgens contact houdt met die meid..

Hoe zou jij het vinden als je in zijn schoenen zou staan...

Ik vind het zeer onrespectvol :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:30

Er zal altijd iemand mooier/knapper rondlopen.
Ik "schrik" ervan dat je een leuk contact met iemand hebt en gaat twijfelen aan je eigen relatie (terwijl die voor de rest goed is) alleen omdat die andere jongen knapper is?!

Wat nu als je voor deze nieuwe jongen gaat en je komt weer een ander tegen die nog kapper is?