Stof IN de lens canon spiegelreflex?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hilly200

Stof IN de lens canon spiegelreflex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:34

Okee, een hele tijd geleden heb ik eindelijk de kans gekregen om een spiegelreflex camera te halen. Sinds dien ben ik de trotse eigenaar van een canon 1100D met standaard lens. Nu sleep ik deze natuurlijk overal mee naar toe,en voornamelijk dus ook naar mijn paard. Maar ja,paarden+bak is zand. Nu ben ik behoorlijk zuinig op m'n camera en probeer ik alle voorzorgmaatregelen te nemen om mijn lens goed schoon te houden. Nu kwam ik er gister achter dat ik dus iets van stof oid op de lens had. Nou prima dan maken we dat schoon met een speciale set daarvoor incl. blaasbalgje, lensdoekje,lenspapier en speciaal vloeistof. De vuiltjes waren alleen te zien wanneer ik de lens van de body had gehaald en er dan doorheen keek. Op foto's zie je er niks van. Maar nu heb ik hem schoon gemaakt, zowel de voor als achterkant van de lens en helaas zitten de stofjes er nog,ze blijken dus echt binnen in te zitten.
Moet ik hem hiervoor wegbrengen naar een camera winkel om te reinigingen en zo ja wat is een goed adres in friesland? Of zijn er nog andere opties?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:01

"Op foto's zie je er niets van".... Wat is het probleem dan? :P

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:18

Air schreef:
"Op foto's zie je er niets van".... Wat is het probleem dan? :P

Haha het feit dat ik er van baal dat er überhaupt een vuiltje op zit.. Ben nogal een pietje precies wat dat aangaat :P Plus dat ik heb begrepen dat je ze alleen ziet bij macro fotografie, waar ik me nu nog niet mee bezig hou maar in de toekomst misschien wel wil en als ik dan telkens die stipjes zie ga ik me daar aan irriteren :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:45

Voor zover ik weet is stof juist zichtbaar bij een hoog diafragmagetal :)
Daarnaast kan je je kitlens toch niet gebruiken voor macrofotografie.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 18:13

Air schreef:
Voor zover ik weet is stof juist zichtbaar bij een hoog diafragmagetal :)
Daarnaast kan je je kitlens toch niet gebruiken voor macrofotografie.

Oooh dus uiteindelijk is de paniek om niks? Dan wacht ik nog even af en mocht het wel zichtbaar worden dan kijk ik even verder :)

EvelijnS

Re: Stof IN de lens canon spiegelreflex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:05

FK -> HTT

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:19

Ik heb mijn camera laten reinigen voor 25,- bij de F0torette in D rachten. Dat is niet duur en ze hebben het keurig uitgevoerd.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:18

Dat is goedkoop! Dan breng ik die van mij ook weg. Ik snap de TS wel hoor, het is een redelijk dure uitgave, en ik ben ook niet echt happy als die van mij vies is. Nu heb ik een aantal lezen die ik allemaal gebruik, en zeker met verwisselen krijg ik het al benauwd (zeker hier met die stoffige bende)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 11:00

Oh drachten dat is mooi in de buurt! Ik zal daar zeker binnenkort eens naar kijken, die 25 euro heb ik er wel voor over, thanks :)

Casper precies dat bedoel ik,baal er een beetje van..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:06

Ik heb eens een een vuiltje in een nieuwe L lens gehad. Daar ben ik wel mee terug gegaan omdat ik vind dat dat soort dingen niet horen. Ik heb het nooit op een foto terug gezien.