Opgelucht maar toch verdrietig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Opgelucht maar toch verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:45

Hallo,

Ik heb geen idee of dit goed staat, maar aangezien dit niet over paarden gaat denk ik van wel.

Ik heb nu al een tijd een vriend, of dat had ik eigenlijk. Want het is over. Moet het gewoon even van me afschrijven.
Alles begon natuurlijk leuk en hadden echt veel lol. Na een beetje aanpassen aan elkaar ging alles helemaal goed! Al snel merkte ik dat het af en toe was dat het of zijn manier, of geen manier was. En ik wil altijd graag dat er ook gekeken worden naar een andere optie en argumenten waarom die optie het niet is. Dat kreeg ik niet. Maar goed, het ging om kleine dingen en legde me er makkelijk bij neer.

Totdat hij mijn verdriet over dingen niet serieus nam als dat betekende dat daar ook kritiek op hem bij was. Ik vind dat je daar in een relatie op een normale manier over moet kunnen praten. Laatst liep zoiets als dit heel erg hoog op en heb ik besloten gewoon mijn excuses aan te bieden en het te laten gaan. Hij was hier blijkbaar heel blij mee want deed normaal en heel lief.

Vandaag was het weer zover. Hij is de hele tijd bezig met de carnaval wat ik hem van harte gun. Echt! Maar het betekent wel dat ik hem ineens heel weinig zie en het enige contact bestaat uit 'Goedemorgen', 'Slaap lekker' en nog een appje tussendoor. Hier had ik hem op aangesproken wat erin resulteerde dat wat er zaterdag afgesproken was, niet doorging. Ik heb nml geen zin om met een halfzatte vent op de bank te zitten. Hij kon/wilde niet zeggen of hij zou letten op zijn drankgebruik zaterdag overdag. (Even voor de goede orde, hij drinkt normaal overdag niet oid! Alleen met de carnaval vanaf een uurtje of half 8)
Nou alles prima maar zat me toch wel dwars. Dus ik gaf aan hierover toch wel verdrietig te zijn omdat ik had gehoopt hij dan voor 1 wel wat water bij de wijn wilde doen. Aangezien ik dat meestal doe. Hierop kreeg ik niet echt antwoord en later kapte hij het zelfs af door te zeggen dat hij wegging.

Dit was echt de druppel voor mij. Ik kan gewoon mezelf niet zijn en moet me inhouden om een discussie te voorkomen. Daar heb ik geen zin meer in. Daarbij ben ik nog 18 en heb nog een heel leven een kerel te vinden waarbij ik mezelf kan zijn.

Door het op te schrijven is het weer een vlieg ipv een olifant..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:51

Dappere keuze ts en imo ook de juiste! Heel veel sterkte, maar dat komt wel goed. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:51

Wat vervelend TS :(:)
Ik snap jullie allebei wel. Jij wilt meer tijd met hem doorbrengen, maar hij heeft waarschijnlijk al een hele tijd naar carnaval toegeleefd en wil het op zijn eigen manier vieren. Kun je niet na carnaval nog eens met hem gaan praten?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:52

Ach wat rot TS! Heel erg veel sterkte! :(:)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:55

Cayenne schreef:
Wat vervelend TS :(:)
Ik snap jullie allebei wel. Jij wilt meer tijd met hem doorbrengen, maar hij heeft waarschijnlijk al een hele tijd naar carnaval toegeleefd en wil het op zijn eigen manier vieren. Kun je niet na carnaval nog eens met hem gaan praten?

Het is ook gebeurd toen carnaval nog helemaal niet in the picture stond. Dus ik denk dat ik het zo wel goed vind. Heb ook echt geen hekel aan hem en het lijkt me juist leuk om af en toe nog eens op de koffie te gaan. Maar een relatie zit er voor mij niet..

Wil mezelf kunnen zijn en dat kan ik in een relatie met hem helaas niet..

KimD

Re: Opgelucht maar toch verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:59

Heb je de relatie nu beëindigd via de app?

Sterkte ermee, hoelang waren jullie eigenlijk samen? :(:)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 22:01

KimD schreef:
Heb je de relatie nu beëindigd via de app?

Sterkte ermee, hoelang waren jullie eigenlijk samen? :(:)

Voor het eerst in mijn leven moet ik hier beschaamd ja op antwoorden. Dit omdat hij een half uur rijden met de auto weg woont en ik hem volgende week pas weer zou zien. En ik in die tussentijd geheid weer terug was gekomen op de beslissing.

Het is niet goed maar hij wilt niets meer als het te moeilijk wordt.. Dus niet afspreken ed totdat hij zeker weet dat de bui weer over is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:02

Zo te lezen was dit de bekende druppel die de emmer deed overlopen. Sterkte meid!

Vera12_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:05

Ik vind dat je heel goed voor jezelf opgekomen bent!
Wel jammer dat het op deze manier is gegaan, maar als je er zelf achter staat denk ik wel dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:05

Oh inderdaad dat siert je niet... maar is de boodschap wel duidelijk aangekomen bij hem? Tekst wil nog wel eens anders overkomen. :j

Sterkte ermee! :(:) ledevede is nooit leuk.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 22:11

De boodschap was errug duidelijk. Kan niet missen. Het is zeker niet netjes en ben er zelf ook zwaar op tegen. Maar als je zo verdrietig bent en iemand laat je weer staan, gaat er iets fout op een gegeven moment.

Zo begon hij te zeuren dat ik moeilijk deed met kerst en oud&nieuw en 8dec en 13 januari. Dat waren alle belangrijke datums voor het eerst na het overlijden van mijn beste vriend. En dat speelt nu ook mee natuurlijk..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:25

Nja app of niet, hoe lang waren jullie eigenlijk samen? Het verhaal komt op mij over alsof jullie max een halfjaar bij elkaar zijn geweest namelijk. En in dat geval moet je jezelf inderdaad afvragen of jij je zo moet aanpassen aan wat een ander wil. (die dat voor jou niet doet). Zoals ik het nu lees is het in ieder geval een goede keuze om hem te laten gaan.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:59

Wij waren inderdaad een half jaar bij elkaar maar mis even totaal wat dat hiermee te maken heeft?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:41

Misschien om er een betere kijk op te krijgen. De duur van een relatie KAN veel uit maken... en ik vind het knap dat je redelijk rustig lijkt in je verhaal. En het klinkt ook als een verstandige keuze. Veel sterkte :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:44

Citroen22 schreef:
Misschien om er een betere kijk op te krijgen. De duur van een relatie KAN veel uit maken... en ik vind het knap dat je redelijk rustig lijkt in je verhaal. En het klinkt ook als een verstandige keuze. Veel sterkte :)

Dat komt omdat ik beslissingen maak met een reden en niet zomaar iets doe haha. Heb ook nooit spijt van beslissingen. Betekent niet dat alle beslissingen even slim waren of makkelijk zijn. Want buiten dit gezeur ging het allemaal prima. Alleen moet het ook goed gaan als je mekaar niet ziet. En ben blij dat het nu is en niet over een jaar oid

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:49

als het tijd is om een relatie te beëindigen dan voelt dat vanzelf zo.
Was het wel een relatie die je nog door moest zetten, dan voelde het voor jou niet dat je er goed aan deed om het uit te maken.

Vertrouw op je gevoel en luister naar je hart, uiteindelijk is dat altijd het beste :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:51

ilaan schreef:
Citroen22 schreef:

Dat komt omdat ik beslissingen maak met een reden en niet zomaar iets doe haha. Heb ook nooit spijt van beslissingen. Betekent niet dat alle beslissingen even slim waren of makkelijk zijn. Want buiten dit gezeur ging het allemaal prima. Alleen moet het ook goed gaan als je mekaar niet ziet. En ben blij dat het nu is en niet over een jaar oid

Ik geef je helemaal gelijk. Vind erg knap. Beter nu ja dan over 3 jaar . Spreek uit ervaring ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:13

Citroen22 schreef:

Inderdaad. Daarnaast lijkt het uit jouw verhaal dat jij je ontzettend naar hem aan moest passen terwijl hij dat richting jou totaal niet deed. Zodoende.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:17

Ik zit nu precies in hetzelfde schuitje. Zelfde probleem. Ik ben inmiddels weg bij mijn vriend. Als hij geen compromissen wil sluiten en alleen zijn eigen spoor wil gaan volgen, dan mag die dat lekker alleen gaan doen. Wees geen hondje dat achter een vent aanloopt :) Als iemand echt van je houdt, wilt hij wel compromissen sluiten. Geniet van het leven, de vrijheid en de mannen. Er zijn immers genoeg andere vissen in de zee :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:18

Goed dat je voor jezelf kiest in plaats van achter hem aan te lopen. Klinkt als een goede keuze! Hoe reageerde hij?