Vorig jaar heb ik een soort gelijk topic geopend, maar ik hoor graag nieuwe recente reacties
Ik wil heel graag werken in de GGZ, maar als ik dit lees zijn HBO studies sowieso af te rijden, ik zat namelijk te twijfelen tussen deeltijd MBO MMZ 4 en deel-of voltijd HBO SPW.
Wat ik graag zou willen is mensen met depressies, persoonlijkheidsstoornissen of andere psychische problemen een luisterend oor bieden, motiveren, begeleiden en terugbrengen op het goede pad. Omdat ik daar persoonlijk ervaring mee heb gaat daar mijn voorkeur naar uit, ik heb natuurlijk nog geen ervaringen met andere facetten van de ggz en ook daar sta ik voor open.
Ik wil deeltijd studeren omdat ik graag al lerende ervaring op doe, zeker in deze tijd. Ik weet dat het op HBO niveau lastig is om een deeltijd plek te vinden, daarom wilde ik eerst instromen op MBO 4 niveau. Ik zit ook te denken aan verpleegkundige ggz maar ik moet nog even uitvogelen hoe dat werkt.
Ik wil deze september beginnen, dus ik wil me nu gaan orienteren. In principe ga ik voor MMZ maar ik hoor graag of jullie nog andere ideeen hebben!