Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sky_As schreef:Tja, je maakt zelf uit wat je als referentie opgeeft.
Maar jouw reactie, zou me als bedrijf zijnde doen twijfelen om toch even contact op te nemen
(zeker als je erbij gaat zetten, deze niet gebruiken/nabellen).
Je zou er hooguit bij kunnen zetten dat het bedrijf aangegeven heeft niet als referentie te willen dienen.
Of ze er gewoon helemaal niet opzetten.
ingvdh schreef:Het is heel simpel, je geeft alleen die informatie die jij wil geven, niets meer. Wil je dus dat het bedrijf maar een referentie krijgt, stuur je dus alleen die referentie mee. klaar
Als jij vervolgens meerdere beoordelingen meegeeft zullen ze die natrekken, simpel. Waarom stuur je ze anders mee? Als bedrijf zou ik er niets van snappen als je drie dingen opstuurt en erbij zegt dat er maar een mogen gebruiken. Die gaan zich dan afvragen waarom je die andere twee dan mee hebt gestuurd.
als ik referenties op zou sturen zou ik alleen die referenties meesturen waarvan ik zeker weet dat ze een postieve bijdrage kunnen leveren bij de sollicitatie, de andere geef ik gewoon niet.
Jans schreef:Wat ik zelf altijd deed is mijn stages onder werkervaring op mijn CV plaatsen,
'jaar - jaar. Stage [FUNCTIE] bij [BEDRIJF] afgesloten met [CIJFER}
En dan onder het stukje 'referenties' in mijn CV met wie ze contact op kunnen nemen. Daar staan ook niet alle bedrijven waar ik stage heb gelopen. Zo zit toch het 'resultaat' van stage in mijn CV, en hou ik ook nog de referenties 'onder controle'.
ingvdh schreef:Bedrijven weten toch helemaal niet dat je ook elders solliciteerd? Dat vermeld je toch niet?
Je zegt alleen maar dat je daar en daar stage hebt gelopen.
Maar, hou jezelf niet voor de gek, bedrijven weten ook wel dat je bij meerdere bedrijven aan het solliciteren bent, dat doet namelijk iedereen die een baan zoekt.
Een vraag over waarom juist ons bedrijf en niet de buurman is bijna standaard bij elk sollicitatie gesprek. Kwestie van voorbereiden en de leuke punten benoemen van de functie en nooit maar dan ook nooit de buurman/concurrent afkraken.
gewoon alleen het cijfer.