Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amira_ schreef:Sorry als dit fout staat.
Ik heb een anonieme ov chipkaart gekregen vandaag en ik kan niet vinden hoe ik daar nou geld op kan zetten. Kan dat alleen bij een oplaadpunt met een pinpas? Want die heb ik niet en dus heb ik eigenlijk niks eraan.
alexonline schreef:Amira_ schreef:Sorry als dit fout staat.
Ik heb een anonieme ov chipkaart gekregen vandaag en ik kan niet vinden hoe ik daar nou geld op kan zetten. Kan dat alleen bij een oplaadpunt met een pinpas? Want die heb ik niet en dus heb ik eigenlijk niks eraan.
Vanwaar een anonieme ov chipkaart? je wilt niet te traceren zijn voor de NSA? SIS? of AIVD? hahaha
LesleyxLinn schreef:Je kan bij de kaartenautomaat op het station ook muntgeld gebruiken
Eef_Bam schreef:Het is een beetje oftopic, maar hoe kan het dat je geen pinpas hebt?
Dat heeft toch iedereen met een bankrekening?
Niet vervelend bedoeld verder, puur nieuwsgierigheid.

Vanwaar een anonieme ov chipkaart? je wilt niet te traceren zijn voor de NSA? SIS? of AIVD? hahaha
Amira_ schreef:Als ik kijk bij oplaadpunten bij mij in de buurt staat er overal achter : betalen met pinpas, dan kan je dus niet met cash geld betalen of staat dat er standaard bij?
Szan schreef:Amira_ schreef:Als ik kijk bij oplaadpunten bij mij in de buurt staat er overal achter : betalen met pinpas, dan kan je dus niet met cash geld betalen of staat dat er standaard bij?
Oplaadpunten staan op heel veel plekken, zoals bij de AH en de Primera.
Maar je kan alleen op (enkele) automaten op een NS station met muntgeld je chipkaart opladen. Dus eerst naar het station toe, en daar staat altijd wel ergens een automaat waar je met muntgeld kunt betalen.
MirandaDvG schreef:Misschien kun je aan je ouders vragen of zij hem op het station via pin voor je opladen.
Dat jij ze dan cash terug betaalt?
Amira_ schreef:(...)Okee ik zal wel kijken, al stond er ook bij het station achter dat er alleen betaald kon worden met pinpas.MirandaDvG schreef:Misschien kun je aan je ouders vragen of zij hem op het station via pin voor je opladen.
Dat jij ze dan cash terug betaalt?
Ja dat kan ik wel vragen als ze vandaag tijd hebben. Maar mijn nicht (van wie ik deze pas heb) zei dat het geld er maar 1 dag op bleef staan? Want ik had er gister nog 15 euro opstaan en volgens haar zou dat aan het eind van de dag er helemaal af zijn, klopt dat?
Heel erg bedankt allemaal
chocobroodje schreef:Zolang jij netjes in en vooral weer uit scanned wordt er niet meer afgeschreven dan wat je de NS "schuldig" bent voor de reis. Of nou technisch gezien als je inscanned houdt de NS 20 euro af, op het moment dat je uitscanned krijg je die 20 euro min het verschuldigde bedrag terug gestort. Dus was je reis 4,10 dan storten ze dus 15,90 terug op je OVkaart. Daarom heb je minimaal een tegoed van 20 euro voor de NS nodig en voor de bus (meen ik) 4 euro...
er moet ook minimaal 20 euro opstaan om met de trein te kunnen reizen.