Saldo zetten op anoniem ov

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Saldo zetten op anoniem ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 00:52

Sorry als dit fout staat.

Ik heb een anonieme ov chipkaart gekregen vandaag en ik kan niet vinden hoe ik daar nou geld op kan zetten. Kan dat alleen bij een oplaadpunt met een pinpas? Want die heb ik niet en dus heb ik eigenlijk niks eraan.

LesleyxLinn

Re: Saldo zetten op anoniem ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:54

Je kan bij de kaartenautomaat op het station ook muntgeld gebruiken :)

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:57

Amira_ schreef:

Ik heb een anonieme ov chipkaart gekregen vandaag en ik kan niet vinden hoe ik daar nou geld op kan zetten. Kan dat alleen bij een oplaadpunt met een pinpas? Want die heb ik niet en dus heb ik eigenlijk niks eraan.

Vanwaar een anonieme ov chipkaart? je wilt niet te traceren zijn voor de NSA? SIS? of AIVD? hahaha

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 01:02

alexonline schreef:
Amira_ schreef:

Vanwaar een anonieme ov chipkaart? je wilt niet te traceren zijn voor de NSA? SIS? of AIVD? hahaha

Neehoor ik heb er vandaag mee gereisd en ik mocht hem houden van degene van wie ik hem had.

LesleyxLinn schreef:
Je kan bij de kaartenautomaat op het station ook muntgeld gebruiken :)

Okee top dankjewel! En staat het saldo er dan gelijk op?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:04

Wel even op letten, niet op alle stations kun je je ov-chipkaart opladen via de kaartjesautomaat. Op kleinere stations staat soms alleen zo'n klein apparaatje, daarmee kan je alleen pinnen.

En als je saldo erop zet staat het er inderdaad meteen op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:14

Op de bemande stations gewoon bij de loketten met alle soorten betaalmogelijkheden

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 01:27

Als ik kijk bij oplaadpunten bij mij in de buurt staat er overal achter : betalen met pinpas, dan kan je dus niet met cash geld betalen of staat dat er standaard bij?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:35

Het is een beetje oftopic, maar hoe kan het dat je geen pinpas hebt?
Dat heeft toch iedereen met een bankrekening?
Niet vervelend bedoeld verder, puur nieuwsgierigheid :) .

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 01:42

Eef_Bam schreef:
Het is een beetje oftopic, maar hoe kan het dat je geen pinpas hebt?
Dat heeft toch iedereen met een bankrekening?
Niet vervelend bedoeld verder, puur nieuwsgierigheid :) .

Neee, mijn ouders willen niet dat ik een pinpas heb. Zou er wel een krijgen als ik 16 werd maar ik heb t eigenlijk niet echt nodig. Ik red me verder prima zonder pinpas.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:49

Ah op die manier, dat is wel logisch :) .
Misschien zou het wel handig zijn om hem in overleg af en toe mee te kunnen nemen voor je ov-chipkaart, maar het is natuurlijk ook wel verleidelijk om hem dan ook voor andere dingen te gebruiken :Y) .

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 02:14

Ligt het aan mij of is het behoorlijk ingewikkeld om een kaartje te kopen? Ik ben van pure ellende (zelfs nadat iemand nog zo vriendelijk was mij te helpen) naar het loket gegaan en heb een kaartje gekocht, wist me god niet wat dat inhield die ov kaart..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 07:41

Omdat je de anonieme kunt delen binnen het gezin bv. Een OV op naam is enkel door die naam te gebruiken ;)

alexonline schreef:
Amira_ schreef:

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:19

Amira_ schreef:
Als ik kijk bij oplaadpunten bij mij in de buurt staat er overal achter : betalen met pinpas, dan kan je dus niet met cash geld betalen of staat dat er standaard bij?

Oplaadpunten staan op heel veel plekken, zoals bij de AH en de Primera.
Maar je kan alleen op (enkele) automaten op een NS station met muntgeld je chipkaart opladen. Dus eerst naar het station toe, en daar staat altijd wel ergens een automaat waar je met muntgeld kunt betalen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:22

alexonline schreef:
Amira_ schreef:

Ik heb ook een anonieme kaart. Het gaat de NS geen zak aan waar ik naartoe reis.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:22

Misschien kun je aan je ouders vragen of zij hem op het station via pin voor je opladen.
Dat jij ze dan cash terug betaalt?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 10:42

Szan schreef:
Amira_ schreef:

Oplaadpunten staan op heel veel plekken, zoals bij de AH en de Primera.
Maar je kan alleen op (enkele) automaten op een NS station met muntgeld je chipkaart opladen. Dus eerst naar het station toe, en daar staat altijd wel ergens een automaat waar je met muntgeld kunt betalen.

Okee ik zal wel kijken, al stond er ook bij het station achter dat er alleen betaald kon worden met pinpas.

MirandaDvG schreef:
Misschien kun je aan je ouders vragen of zij hem op het station via pin voor je opladen.

Ja dat kan ik wel vragen als ze vandaag tijd hebben. Maar mijn nicht (van wie ik deze pas heb) zei dat het geld er maar 1 dag op bleef staan? Want ik had er gister nog 15 euro opstaan en volgens haar zou dat aan het eind van de dag er helemaal af zijn, klopt dat?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:50

Nee, dat is onzin. Geld blijft er gewoon net zolang opstaan als dat het nodig is.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:51

Amira_ schreef:
(...)Okee ik zal wel kijken, al stond er ook bij het station achter dat er alleen betaald kon worden met pinpas.

MirandaDvG schreef:

Ja dat kan ik wel vragen als ze vandaag tijd hebben. Maar mijn nicht (van wie ik deze pas heb) zei dat het geld er maar 1 dag op bleef staan? Want ik had er gister nog 15 euro opstaan en volgens haar zou dat aan het eind van de dag er helemaal af zijn, klopt dat?

Geld blijft er gewoon opstaan hoor, dat gaat er helemaal niet af. Niet na een paar dagen, paar weken of een paar maanden.

En niet met muntgeld kan betalen zou kunnen als je bij een heel klein station moet zijn. Maar meestal kan het zelfs op de kleine stations wel. Misschien moet je het er nu niet op wagen, maar als je er toch bent kun je eens kijken of er nu wel of geen automaat voor muntgeld staat. Maar als het daar niet kan, kan het nergens in jouw omgeving.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:59

Zolang jij netjes in en vooral weer uit scanned wordt er niet meer afgeschreven dan wat je de NS "schuldig" bent voor de reis. Of nou technisch gezien als je inscanned houdt de NS 20 euro af, op het moment dat je uitscanned krijg je die 20 euro min het verschuldigde bedrag terug gestort. Dus was je reis 4,10 dan storten ze dus 15,90 terug op je OVkaart. Daarom heb je minimaal een tegoed van 20 euro voor de NS nodig en voor de bus (meen ik) 4 euro...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 11:13

Aha okee bedankt! Weet niet waarom ze dat dan zei.. Ik zal vanmiddag naar t station verderop gaan met m'n moeder om te kijken of het met pinpas moet en als dat zo is kan zij dat dan gelijk doen :j Heel erg bedankt allemaal :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:17

Overigens is een anonieme OV-chipkaart niet onbeperkt geldig! Er staat wel een geldigheidsdatum op (bv tot juni 2015), dus vul 'm niet tjokvol als-ie volgende week verloopt ;)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:18

chocobroodje schreef:
Zolang jij netjes in en vooral weer uit scanned wordt er niet meer afgeschreven dan wat je de NS "schuldig" bent voor de reis. Of nou technisch gezien als je inscanned houdt de NS 20 euro af, op het moment dat je uitscanned krijg je die 20 euro min het verschuldigde bedrag terug gestort. Dus was je reis 4,10 dan storten ze dus 15,90 terug op je OVkaart. Daarom heb je minimaal een tegoed van 20 euro voor de NS nodig en voor de bus (meen ik) 4 euro...

Voor de bus heb je minimaal €0,01 nodig. Bij de NS is het volgens mij wel €20,-. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:20

En bij een anonieme kaart moet er altijd minimaal 20 euro op staan om met de trein te mogen reizen. Zet er dus MEER dan 20 euro op. Anders moet je hem de volgende keer direct weer opladen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:47

Je kunt met losgeld ook gewoon bij automaten opladen. Als er nog nooit mee met de trein gereden is moet je hem wel even activeren bij de automaat :) er moet ook minimaal 20 euro opstaan om met de trein te kunnen reizen.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:51

Voor de bus moet er minimaal 4 euro op staan.