Ik ben trots op haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xGoldenHero

Ik ben trots op haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:54

Allereerst, sorry als dit verkeerd staat..

Ik wil heel graag van mij afschrijven maar waar begin ik?

Ik denk dat de scheiding van mijn ouders een goed begin is.

Ik was 2/3, mijn ouders gingen scheiden. Allebei hadden ze geen tijd voor hun kids dus de moeder en vader van mijn moeder pakte onze (2 broers) opvoeding op. 2 jaar later moest ik verhuizen naar mijn vader.

Mijn lieve oma zag ik ineens maar 2x per maand..

Mijn oma is altijd een sterke vrouw geweest. Oma een pijntje? Haar hoorde je niet klagen. Ze staat altijd voor een ander klaar.

Zolang ik mij kan herinneren was oma Roelien(beste vrīndij van mijn oma) veel bij haar en ik noemde haar ook oma.

10 jaar geleden besloot ik het contact met mijn vader te verbreken en oma heeft mij altijd gesteund. Ik kwam er elke dag.

Dat zelfde jaar begon mijn oma haar beste vriendin oma Roe te verzorgen, ze was er dag en nacht, oma Roe was haar man verloren.

Mijn oma kreeg last met lopen, nieuwe knie en ze ging weer.

Jaren ging dit aan, mijn oma koos altijd voor een ander en zij zelf kwam ergens onderaan het rijtje aan de beurt.

Januari 2012.

Mijn opa werd heel snel dement, en mijn ons kon hier slecht mee overweg. Ze was veel bij haar vriendin die inmiddels niets meer kon en op bed lag. Ik kwam er nog steeds regelmatig.

Juni 2012.

Mijn oma begon met waken bij oma Roe. Een hele week lang sliep ze bijna niet. Ik heb het van haar over genomen.

Ik ging voor het eerst waken bij oma Roe. Snachts 12 uur begon ik, ik praatte tegen haar (ze was al niet meer bij bewustzijn sinds de middag), aaide haar gezicht en liep naar de kamer.
Elk half uur ging ik kijken.
3 uur kwam de nacht zuster. Ik had haar net verzorgd en was in de kamer.
Dit is niet goed, zegt de zuster. Wat heb ik me rot gevoeld! Oma Roe verliet deZe aarde in het bijzijn van mij ipv van oma.

Oktober 2012.

Oma was op vakantie geweest en had pijn in haar rug en borst. Ze wilde niet naar de dokter maar op aandringen van mijn moeder en opa toch gegaan.

Ja mevrouw, u heeft kanker met uitzaaiingen we denken nog een half jaar.

Ze begon toch aan chemo en ik heb alles mee gemaakt. Ik was er altijd bij als haar steun. Nooit heb ik mijn lieve oma zien huilen van de pijn maar ze wilde zo graag nog even door.

Januari 2013.

Ik ging trouwen in september! Oma was helemaal blij en wilde die dag nog graag mee maken. Chemo chemo bestraling pijn pijn.

September was ze schoon! Onvoorstelbaar. Ik was zo blij! Wat een geweldige dag was het! Oma straalde nog meer dan ik in mijn jurk!

December 2013.

Oma voelde zich slecht. Ze zat er weer helemaal onder.. Ze wilde nog een chemo die haar misschien nog 2 maand zou geven.
Doodziek werd ze. Ik voelde me rot en wilde mijn oma niet zo zien.. Kaal, ziek, in bed..

Februari 2014.

Het gaat hard. Ze ligt sinds zondag nacht in het ziekenhuis. Vanmorgen geopereerd aan haar gescheurde darm maar ze heeft zoveel pijn. Ze wilde afscheid van mij nemen voor de operatie. Nooit heb ik zo hard met haar gehuild. Overlevingskans was 10%..

Ze heeft de operatie goed doorstaan maar ze heeft weer heel veel pijn. Ze wil geen afscheid meer van mij nemen. Ik moet uitzoeken wat ik wil hebben. Maar dat kan ik nog niet!

Ik voel me schuldig dat ik dingen niet heb gedaan sinds ze ziek werd. Ze heeft ins huis nog niet gezien omdat ze zo ziek is. Ik ben er een aantal keren niet geweest..

Bah ik voel me rot, ieder moment kan het afgelopen zijn..
Ze wil geen pijn meer..

Maar ik ben trots, trots op mijn oma. Die zoveel voor een ander heeft gedaan en nog wil doen. Altijd mij heeft geholpen. Van mij houdt.

Een doodzieke vrouw die nog wil zorgen voor haar man die dement is en sinds 2 weken weet dat hij ook kanker heeft met overal uitzaaiingen.

Mijn oma, ik kan mij geen betere oma wensen.

fourseasons

Re: Ik ben trots op haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:57

:(:) :(:)

Klinkt als een enorm lieve vrouw! Heel erg veel sterkte, weet dat ze altijd bij je blijft!

Vera12_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:59

Goh, ik krijg een brok in mijn keel.
Wat moet dit ontzettend moeilijk voor je zijn!
Maar verwijt je niet de dingen die je haar niet hebt kunnen laten zien, of niet hebt kunnen doen, maar koester de mooie momenten die je met haar hebt meegemaakt. En zo te lezen zijn dat er heel wat.
Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen in deze moeilijke periode!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:02

Heel veel sterkte meis :(:)

En dan hoor ik net Marco Borsato - verlies voorbij komen ;(

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:03

Heel erg veel sterkte, wat ontzettend moeilijk!

:(:)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:04

Tranen in mijn ogen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, en idd koester de mooie momenten!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:05

Een hele dikke knuffel voor jou :(:)
Verwijt jezelf niets, je doet wat je kan. Probeer er zoveel mogelijk voor haar te wezen en laat haar weten dat je alles apprecieert wat ze voor je doet/heeft gedaan, ik denk dat je oma ook heel blij mag zijn met jou als kleinkind.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:08

Heel veel sterkte meid.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:09

:(:) heel veel sterkte
en ze klinkt zeker als een vrouw waar je enorm trots op kan en mag zijn

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 22:19

Bedankt allemaal. Ik had gewoon even bokt nodig als uitlaatklep.

Aan de ene kant weet ik wel dat het goed is zo, maar aan de andere kant ik heb zoveel dingen nog niet laten zien en gedaan met haar..

Sinds vanavond is ze buiten bewustzijn.. Ik hou mijn telefoon echt de hele tijd in de gaten.. Bah wat is die ziekte toch ***

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:45

Jouw Boktnaam omschrijft goed wat je bent... Jouw oma is misschien jouw heldin, maar jij bent ook een heldin voor je oma. Voel je alsjeblieft niet schuldig, je doet het super. Heel erg veel sterkte!!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:01

Heel veel sterke meisje! :(

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:24

Heel veel sterkte meisje! Ze klinkt inderdaad als een bijzondere vrouw :(:)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 20:31

Bedankt mensen. Het doet me goed dat ik dit kwijt kan.

Mijn oma heeft vanmiddag even haar ogen geopend en kunnen praten met mijn moeder. Alleen haar kinderen en mijn opa mogen haar nog zien.

Het voelt alsof ik nog steeds afscheid moet nemen, terwijl zij dat maandag al heeft gedaan..

En nog wil ze zorgen voor een ander! Alles heeft ze zelf geregeld, geen bloemen, kist, etc..

Mijn stiefvader zei nog als grapje dat ze moest oppassen want als het zo ver is duwt ze Petrus nog van zijn troon af. Gelukkig moest ze lachen, ze is denk ik niet bang voor de dood maar ze is wel bang dat mijn opa straks vergeten wordt..

Ik hoop dat ze snel pijn vrij kan gaan. Ik voel ik me een klein beetje schuldig dat deze gedachte in mijn hoofd zit..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:46

Mag jij niet meer bij haar komen? Wat ontzettend naar zeg, kan er geen uitzondering worden gemaakt?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:52

Het enige wat ik kan doen is jou heel veel sterkte wensen :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:56

xGoldenHero schreef:
Bedankt mensen. Het doet me goed dat ik dit kwijt kan.

Mijn oma heeft vanmiddag even haar ogen geopend en kunnen praten met mijn moeder. Alleen haar kinderen en mijn opa mogen haar nog zien.

Het voelt alsof ik nog steeds afscheid moet nemen, terwijl zij dat maandag al heeft gedaan..

En nog wil ze zorgen voor een ander! Alles heeft ze zelf geregeld, geen bloemen, kist, etc..

Mijn stiefvader zei nog als grapje dat ze moest oppassen want als het zo ver is duwt ze Petrus nog van zijn troon af. Gelukkig moest ze lachen, ze is denk ik niet bang voor de dood maar ze is wel bang dat mijn opa straks vergeten wordt..

Ik hoop dat ze snel pijn vrij kan gaan. Ik voel ik me een klein beetje schuldig dat deze gedachte in mijn hoofd zit..

Heel veel sterkte TS..
Je schrijft dat je het gevoel hebt dat je nog afscheid moet nemen maar je er niet meer bij mag.
Is het niet een idee om je gevoel voor je oma op te schrijven en deze woorden aan iemand te geven die nog wel bij haar mag zijn? Die kan het dan misschien voorlezen voor haar. Op die manier kun je haar toch nog een laatste boodschap geven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:57

Ach meid toch.
Wat moeilijk en verdrietig dat je oma zo ziek is.
Heel veel sterkte.

En zoals een andere bokker al schreef, jij bent ook een held net als je oma.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:07

Kippenvel en tranen in mijn ogen bij het lezen van je verhaal, Jeetje wat is je oma een sterke vrouw zeg!
Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen de komende tijd.

en voel je alsjeblieft niet schuldig! Je bent een held!

Hou je sterk!

Romy

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 23:08

Ik ben niet haar enige kleinkind, ze hebben bepaalde regels en voor haar is het klaar. Ze wil geen afscheid meer nemen omdat ze dat voor zichzelf al heeft gedaan dus helaas moet ik dat respecteren. Ik heb wel alles kunnen zeggen tegen haar en gezegd dat ik echt heel veel van haar hou..

Ze zei vandaag meerdere keren "klaar". Mijn moeder houdt mij telkens op de hoogte en ik zorg dat het huishouden van mijn moeder een beetje op orde blijft, zo doe ik toch iets voor mijn gevoel..

Bedankt voor jullie berichtjes. :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:14

Volgens mij ben jij net zo'n kanjer als je oma en hebben jullie daarom zo'n goede band.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:17

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:28

heel veel sterkte TS, kreeg kippenvel van je verhaal.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:35

Wat klinkt je oma als een lieve vrouw, maar dat ben jij volgens mij ook!

Heel veel sterkte!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:35

Blue_Eyes schreef:
Jouw Boktnaam omschrijft goed wat je bent... Jouw oma is misschien jouw heldin, maar jij bent ook een heldin voor je oma. Voel je alsjeblieft niet schuldig, je doet het super. Heel erg veel sterkte!!

Precies dit!
Heel veel sterkte de komende tijd, maar je steunt je oma net zo hard als zij jou dus ik denk dat ze jou ook heel dankbaar is.