Offshore (catering) wie kan me meer vertellen?!?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Offshore (catering) wie kan me meer vertellen?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:13

Wie heeft er ervaring met offshore werk?
Omdat ik nu al een periode zonder werk thuis zit en dit toch regelmatig door mijn hoofd spookt wil ik toch verder kijken. Buitenom dat het goed verdient is het natuurlijk ook een uitdaging en een hele ervaring.

De eerste stappen zijn al ondernomen. Heb me ingeschreven bij 3 uitzendbureaus die de catering verzorgen op offshore locaties.

Ik heb mijn horeca diploma dus wat dat betreft zit ik in de juiste richting. Weet ook dat er veiligheids certificaten nodig zijn voor je mag werken offshore.

Maar verder..... verhalen/tips/ervaringen ... Het is allemaal welkom!

SummerRemedy

Re: Offshore (catering) wie kan me meer vertellen?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:20

Mijn vriend werkt offshore en loopt altijd te klagen over het eten, dus zijn tip zou zijn maak simpele hollandse pot en dan kan er niks meer verkeerd gaan :Y)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:36

Haha ok, je hebt pb !

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:37

haha mijn vriend werkt ook offshore een ook hij loopt altijd te klagen over het eten!! ongezond en vaak te vet (frituur)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:42

Ook jij hebt pb :P

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:48

mvermeulen1 schreef:
haha mijn vriend werkt ook offshore een ook hij loopt altijd te klagen over het eten!! ongezond en vaak te vet (frituur)

Haha bij hem maken ze overal sausjes/stoofpotjes/prutjes van en daar heeft ie nu net een hekel aan :p

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:50

klinkt als ziekenhuis eten :P

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:54

Ja zoiets stel ik me ook voor :')

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:55

Geen verse groentes/fruit/salades en tot snot gekookte groenten haha

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:47

zijn ook vaak buitelandse kok en die weten niet zoveel van de verse hollandse pot haha

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 10:58

Het gaat niet om de hollandse pot maar wel of het feit dat je geen snot groenten met liters saus voorzet is mijn idee :P

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:49

Ik krijg vaak aanbiedingen om ofshore te gaan werken...no way!
sowieso niet handig met paarden aan huis, maar het idee van weken aan een stuk met mijn collega's op een booreiland te zitten %)
Doe mijn werk graag, en ik heb weken/maanden dat ik net zo goed mijn bed in de raffinaderij kan zetten omdat ik daar het grootste gedeelte van mijn tijd doorbreng maar...liever niet!

Je zult idd heel veel trainingen krijgen, zoals de helicopter training die best pittig is. In het kort ; een simulatie van een helicopter crash in een zwembad, en dan moet je daar dus uit zien te komen :D De enige manier om op of af een booreiland te komen is vaak met helicopter.

Het is sowieso heel gevaarlijk werk, of je nu in de keuken staat of echt op het booreiland werkt, je kunt niet weg als er iets de lucht in gaat (Piper Alpha, Deep Horizon) dus ik hoop dat ook voor keukenpersoneel het geld goed is !

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:40

Vaak zijn het geen vers gekookte maaltijden, maar ontkoppelt op het vaste land gekookt... Daar zou ik ook even goed naar informeren..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:49

Ook mijn partner werkt(e) binnen de offshore, wellicht verschilt het per maatschappij en eiland wat de pot schaft en hoe dit wordt bereidt?

De grotere bemande platformen hadden eigenlijk ten alle tijde koks en stewards ter beschikking. Ik heb hem nooit horen klagen over de kwaliteit van het eten en naar wat ik weet was de avond maaltijd (wel vers) gevarieerd en werd er meestal in 3 gangen gekookt. De enige klacht die ik sporadisch mee kreeg was wanneer er een nieuwe of vervangende kok was en deze niet kon tippen aan zijn voorgangers.

Enkel wanneer er gereisd werd op onbemande platformen (voor onderhoud) werden stoommaaltijden en magnatronmaaltijden georganiseerd)

Offshore werk is wel een aanslag op je prive leven, je privacy en brengt op het gebied van veiligheid risico's met zich mee. Het is lang niet altijd fijn om voor langere tijd met dezelfde mensen op een beperkt aantal vierkante meters te zitten. Weeg dit voor jezelf af tegen de financiële middelen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 10:20

Paarden zouden dan op een goeie pensionstal gaan. Konijnen naar kennissen. Ik heb idd al filmpjes gezien van de offshore training. Heb ook rondvraag gedaan en het valt redelijk mee. Je moet gewoon rustig blijven en een grote hap lucht nemen. Waarschijnlijk word het ook meerdere keren geoefend zodat je er echt handigheid in krijgt. En mocht het fout gaan in zo een simulatie omgeving liggen er geloof ik altijd duikers bij om je te redden haha. Daarnaast moet je een medische keuring ondergaan naar ik heb begrepen. verder heb ik nog geen idee van andere certificaten.

Het gevaar heb ik inderdaad ook over nagedacht maar dat valt blijkbaar toch heel erg mee. Je moet gewoon zoals in elke werk omgeving je verstand erbij houden en zorgen dat je op de plekken bent waar je hoort te zijn. Daarnaast heb je van die afschiet boten aan de booreilanden liggen die je toch een behoorlijk eindje weg schieten.

Voor zover ik heb gehoord zijn de maaltijden erg goed op de meeste locaties maar daar zou ik dan inderdaad even navraag naar moeten doen. Zal waarschijnlijk toch als steward oid beginnen en dat is een groot gedeelte schoonmaak.

Kwa privacy is het idd een aanslag maar als je 2/2 zit moet het meevallen. Als je een slaapplaats hebt voor jezelf ... Hoe was dat bij jullie partners geregeld ?

voor welk bedrijf werkt je partner linda_arnold ? mag ook via PB

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:24

Haha, die training met 'die grote hap lucht', die bezorgt menig stoere man toch knikkende knietjes hoor, ondanks die duikers die er voor de veiligheid bij zijn :)
Ik heb 10 jaar voor een bedrijf in de olie- en gasindustrie gewerkt en over de huet training hoorde ik regelmatig verhalen. Die 'afschietboten' zijn er inderdaad, maar daar moet je eerst nog wel bij zien te komen ;) Het kan heel goed zo zijn dat je er prima tegen kan, gebrek aan privacy, veel van huis, maar probeer er wel reëel naar te kijken.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:34

Mijn vriend werkt ook offshore, op een boorplatform en dus geen productieplatform (zoals Shell is), en het eten is er juist altijd uitstekend. Elke dag verse groente, veel vers fruit, zelfs sushi. Wordt met boten aangevoerd. Stewardessen en koks zijn vaak Russen daar. 3 weken op/3 weken af.
Ook wordt het eten elke dag vers bereid, en wordt er extreem weinig met " pakjes en zakjes" gekookt, alles wordt vanaf 0 bereid (sauzen, soepen, alles). Ze krijgen ook vaak bv hele kippen aangeleverd en grote stukken vlees waar ze dan zelf gehakt en ham etc van bereiden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 11:43

Ik zal het wel zien. eerst een aanbod krijgen, dan de medische keuring doorstaan en dan zie ik het verder wel. Stap er zonder verwachtingen in en het wijst zichzelf wel. Iemand die in de haven werkt die me goed kent vond me er wel een beetje een type voor. Recht voor zijn raap en ik kan met de meeste mannen wel omgaan.

@jeaninedow, je hebt PB