Wanneer pak je de fiets en wanneer auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Wanneer pak je de fiets en wanneer auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:58

Dit topic is eigenlijk bedoeld voor de bokkers met een fiets én een auto.
Want wanneer beslis je: Ach, vandaag ga ik fietsen :) En wanneer: Bah ik ga lekker met de auto!

Is dit de aantal km/tijd dat je onderweg bent met fietsen.. Of het weer.. Benzinekosten.. Of iets heel anders?

Ik heb zelf nu namelijk nieuw werk, en gister voor het eerst erheen gefietst. En dat is ruim 10 min fietsen. Dus zeg maar 25 min op een dag. Maar, 1 en al bulten.. Y;( (Goed voor de conditie haha)
Met de auto moet ik een heel andere route rijden en dan ben ik ook zo'n 10 minuutjes onderweg.
Dus eigenlijk zou je denken dat fietsen net zo goed kan.
Maar toch weet ik nu al dat ik smoesjes ga verzinnen voor mezelf om af en toe met de auto te gaan :')

Wanneer gaan jullie nu fietsen en wanneer niet?

Rex_Rolfo

Re: Wanneer pak je de fiets en wanneer auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:03

Fietsen tenzij....

- teveel mee moet nemen
- het $#@! weer is
- wat verder weg moet

Maar in prinicipe dus de fiets. Tot een km of 5-6 zeker en er kan best veel mee als je wat handig bent. Flinke regenbui kan je je ook op kleden, maar als de auto toch niets doet wil ik dan toch af en toe wel eens de wagen pakken :oo

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:05

ik probeer weer met dit betere weer vaker de fiets te pakken
scheelt benzine kosten en is goed voor je lijf!
maar als het rot weer is dan pak ik toch snel de auto!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:05

Ik fiets eigenlijk alleen met de hond. Verder pak ik altijd de auto :P
Maar moet toegeven dat dat komt omdat ik altijd een hoop spullen bij me heb of ik niet de tijd heb om heen en weer te fietsen.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:06

ik heb iedere dag wel, ik wil wel graag op de fiets even iets doen... maar mijn broertje neemt altijd mijn fiets mee :'(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:08

Ik fiets in principe alles, mijn werk is krap 10 minuten, paard zo'n 15-20 minuten met de fiets.

Als het echt giga slecht weer is wil ik naar het paard wel eens met de auto gaan. Naar het werk altijd op de fiets. Boodschappen haal ik ook op de fiets behalve op zaterdag, dan doe ik veel en ga ik met de auto.

Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat 1x de auto betekend elke dag de auto naar het werk en dat vind ik zonde. Fietsen is gezond en je krijgt er echt niets van om even een regenpak aan te trekken als het slecht weer is.

Bij extreem weer qua sneeuw bijvoorbeeld ga ik lopen, ben ik er met een klein half uurtje en is nog veiliger ook dan met de fiets of auto.

'Vroeger' was ik echt iemand die altijd in de auto zat. Doordat ik noodgedwongen een tijd moest fietsen (geen auto) ben ik er toch anders tegenaan gaan kijken en is de auto luxe geworden ipv echt nodig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:09

Voor mijn werk altijd met de auto. Dat is 25 km enkele reis en dat gaat me een beetje te ver. Mijn grens ligt namelijk op 15 km enkele reis, daaronder zou ik met de fiets kunnen gaan.
Maar ik heb echt een bloedhekel aan harde wind, echt ik word er gewoon staatsgevaarlijk van :+ Dus dat zou een reden zijn om met de auto te gaan. Daarnaast nog sneeuw of ijzel want dan durf ik niet zo goed te fietsen en ben ik een betere held in de auto of met het OV.

In het dorp pak ik altijd de fiets, terzij ik de week boodschappen moet halen want die kan ik allemaal niet houden op de fiets.

Grapjasjes12

Bij mij is het of fietsen of de tram. Ik ga alleen met de tram als het echt koud, nat en guur is. Verder fiets ik 2x per week naar werk, dat is heen+terug 24km, daar doe ik in totaal een uurtje over.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 25-02-14 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ssssuus

Ik doe echt ALLES met de auto, lui varken ben ik...

Niwla

In principe pak ik altijd de fiets, echter is die nu al een maand stuk en heb ik nog geen tijd gehad *kuch* om die naar de fietsenmaker te brengen. Mijn werk ligt trouwens precies op de route naar mijn paard, dus soms ga ik direct uit het werk door en dan neem ik de auto mee.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:11

Als ik naar de stallen ga op de fiets.
Kleine lading boodschappen op de fiets.

Grote lading boodschappen de wagen.
Grote zakken mengvoer ook de wagen.
En verre afstanden. :D soms te lui om te fietsen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:14

Ik fiets nooit, werk is minimaal 25 auto minuten weg, paard hetzelfde.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 13:15

Ok, ik ben dus niet de enige die zo 'lui' is :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:19

Ik heb niet zelf een auto, maar mn moeder heeft er wel een die ik mag gebruiken als zij hem niet nodig heeft :P
Vooral in het begin toen ik mn rijbewijs nog niet zolang had (of nja had in NL nog niet vaak gereden na mn rijbewijs) koos ik vaak voor de auto naar mn werk O:) (5-10 minuutjes rijden, 10-15 minuten fietsen) Om het rijden er een beetje in te houden. Of als ik wat aan de late kant was koos ik toch voor de auto omdat ik er dan sneller was :P
Maar nu zodra het regent of hard waait (of ik te lui ben om te fietsen :o ), kies ik toch liever voor de auto dan de fiets. Bij mooi (droog) weer gewoon de fiets, scheelt benzinekosten.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:19

Ik heb niet eens een fiets :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:21

Binnen het dorp alles met de fiets (is ook sneller dan met de auto) en daarbuiten afhankelijk van het weer. vandaag twijfel ik er over of ik met de fiets naar stal ga (15min fietsen). maar nu het gewoon droog is denk ik maar sportief te doen en de fiets te pakken :Y)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:23

Naar mijn werk fiets of scooter.
Ligt aan het weer (regen/wind)
Of aan mijn luiheid :P

dingetjes op het dorp meestal ook met de fiets. (of het moet echt beestenweer zijn)

Boodschappen altijd met de auto.

Naar de paarden (zo'n 25km enkele reis) ook met de auto. (of het moet heel mooi weer zijn in het weekend in de zomer, dan willen we nog wel eens fietsen)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:26

Ik doe alles met de auto..
Mij in werk is taxichauffeur en ik heb de taxi bij huis.
Paard staat op 35 km afstand.
Ik heb echter wel een spartamet. Die gebruik ik in de zomer wel regelmatig
Om even lekker het dorp in te gaan.
Ik heb nl erg slechte knieën en mag niet normaal fietsen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:27

10 minuten zou ik altijd fietsen of het moet echt stortregenen of heel glad zijn.
Mijn man fietst een half uur naar zijn werk en ik ging altijd met de scooter en was dan 20 minuten onderweg, op de fiets 45 minuten, dat vond ik net te ver.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:30

Als ik naar mijn werk moet en het regent, ga ik met de auto. Ik weiger om als een verzopen kat op kantoor aan te komen terwijl ik een alternatief had. Anders fiets ik. Het is 6km enkele reis, dus prima te doen. Als ik heel veel spullen mee moet nemen, pak ik ook de auto.
Boodschappen haal ik 1x per week met de auto. Als ik tussendoor nog eens naar de supermarkt moet dan loop ik.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:34

Ik werk 7km van huis (25min met de fiets, 10min met de auto), nu rij ik tijdelijk met de auto naar het werk omdat mijn hond elke middag medicatie moet krijgen waardoor ik 's middags dus naar huis moet en dat rek ik niet met de fiets :')

Maar van zodra het droog is neem ik de fiets :j
MP3 aan, lekker deuntje zoeken en gaan :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:35

Ik ben te lui dus ik pak altijd de auto :') Niet meer gefietst sinds ik m'n eigen autootje heb haha (eind aug) :oo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:35

Ik loop alles wat te lopen is, en voor de rest pak ik de auto, heb zo'n hekel aan fietsen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:37

Als ik naar school van de kids moet (en het is droog) dan ga ik met de fiets (400m).
Zo ook naar mijn vriendin 2,5 km verderop (als mooi weer is, ik tijd genoeg heb, ik niks mee hoef te sjouwen en/of geen kids op hoef te halen).

Voor de rest alles met de auto.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:40

Ik probeer zoveel mogelijk te fietsen. Werk is een kwartiertje dus dat doe ik altijd op de fiets, vertik het om daarvoor de auto te pakken. Mijn paard staat op een kilometer of 20 vanaf hier, dus dat doe ik meestal met de auto. In de zomer ga ik minimaal één keer per week op de fiets naar stal. Gewoon, omdat het gezond is, ik graag fiets en het me in de benzinekosten scheelt. :)

Nou moet ik zeggen dat ik sowieso wel een fanatieke fietser ben, de grote afstanden fiets ik op een racefiets, dat maakt fietsen een stuk leuker. :D