Ik leef door omstandigheden (afgekeurd door chronische ziekte) van een wajong. Naast mijn paard, honden en vriend heb ik vrij weinig. Ik voel me nu al een lange tijd weer goed, en ik wil zó graag weer iets doen. Maar wat? Ik ben vroeger heel erg gepest, en daardoor is mijn zelfvertrouwen nog steeds 0. Ik denk dat ik niks kan, ik weet ook eigenlijk helemaal niet wat mijn kwaliteiten echt zijn. Ik weet wel wat me interesseert, maar daar raak ik ook een beetje van in de war. Elke week lijkt iets anders me leuk, maar ik haak snel weer af omdat ik denk dat ik het niet kan. Hier werk ik nu trouwens wel aan, maar het is moeilijk.
Tot nu toe wou ik visagisten worden, rechten studeren (advocatuur), assistent management, cursus tekenen (tattoo's en tatoeëren interesseert me ook), iets met paarden doen, tja.. van alles. En dat kan elke week anders zijn. Ik heb al geprobeerd om een beroepskeuzetest te doen, die heb ik op verschillende websites ingevuld en eerlijk antwoord gegeven, en daar komt elke keer rechten uit. Het interesseert me wel, maar zodra ik ook maar denk dat het te moeilijk word, ik kan nogal slecht leren, ga ik iets anders zoeken wat ook leuk is. Ik word er gek van.
Allereerst moet je je bedenken wat naast je interesses ook mogelijk is met je ziekte!
droomy
Geplaatst: 25-02-14 20:07
kimberly1995 schreef:
Allereerst moet je je bedenken wat naast je interesses ook mogelijk is met je ziekte!
Dat is inderdaad niet onbelangrijk.
Kan je niet via vrijwilligerswerk een aantal dingen uitproberen? Je bent er iig even uit dan, en misschien komt er zo wat leuks op je pad waar je echt verder in wil/kan.