Duits leren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 14:45

Hi Bokkers,

Ik wil graag mijn Duits goed leren spreken. Ik spreek zeker een aardig woordje Duits, krijg altijd complimenten over mijn "accent" en uitspraak, maar mijn woordenschat is toch te gering om een wat uitgebreider gesprek te voeren.

Nu zou ik het liefst naar Duitsland gaan om het daar te leren, maar dat is helaas niet mogelijk. Vandaar dus ook mijn vraag, heeft er iemand ervaring met de thuisstudies van LOI, NTI etc. Of eventueel ervaring met een soort avondklasje in de buurt van Rotterdam?

Hoor het graag van jullie!

Neej

Re: Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:06

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:04

Als ik je een tip mag geven: begin eens met boeken te lezen. Harry Potter in het Duits bijvoorbeeld. Daar verbetert je woordenschat enorm van. Als je niet weet hoe je het uitspreekt zoek je het op.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:11

En anders kun je eventueel nog uitwijken naar Utrecht, mocht het Goethe instituuut niets worden. Maar ook dat raad ik aan.

Linkje: http://www.babel.nl (voorheen het James Boswell Institute)

Die leestip hierboven is een goede. In Den Haag zit een Duitse bibliotheek, mocht je niet meteen allerlei boeken aan willen schaffen. Heel behulpzame mensen daar. Ik heb bij mijn aanmelding bijvoorbeeld een boek gekregen dat ik mocht houden, om alvast te beginnen met oefenen. Geloof niet dat dat gebruikelijk was, maar ik nam mijn (half) Duitse vriend mee, dus we hebben daar meteen 20 minuten staan kletsen.

Edit: en een leestip: de boekenserie van Martin Walker. Spannend, mooi geschreven, en goed te volgen als je nog geen perfect Duits kan. http://www.krimi-couch.de/krimis/martin ... olice.html
Laatst bijgewerkt door Szan op 26-02-14 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:11

Om mijn Duits bij te houden lees ik inderdaad duits. Het liefst nog boeken van Duitse schrijvers, als je van fantasy houdt: Boeken van Markus Heitz bijvoorbeeld.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 17:07

Thanks voor de tips! Het lezen van Duits boeken was ik ook zeker van plan! De bieb in Den Haag ga ik eens bezoeken, wist niet eens dat we dat hadden in Nederland!

En LOI NTI etc is niet aan te raden?