Voorwaarden huurhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Voorwaarden huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 10:19

Vermoedelijk worden we vandaag gecontacteerd om op gesprek te komen met de verhuurders van een pand.
Heb al wat aan het googlen geweest, maar kan niet heel veel concreets vinden.
Ik heb alleen ervaring met de oude manier van huren.
Nu loopt alles via immo, zijn er meerdere kandidaten waaruit verhuurder mag kiezen.
Zijn er bepaalde dingen waarop we moeten letten?
Dingen die ons pluspunten kunnen bezorgen?

Loonbonden etc worden natuurlijk al opgevraagd.

Heb de vrouw in professionele omgeving al ontmoet, maar nu gaat om iets heel anders natuurlijk. Plus dat het gevoelig ligt door een overlijden.

Kan me niet voorstellen dat bokt me hierin niet kan helpen.

Dus ik hoor het graag!

Hutcherson

Re: Voorwaarden huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:08

Nou, je moet vooral niet de indruk wekken dat je wilde feestjes gaat geven en er een rommel van gaat maken, dus kleed jezelf netjes, zorg dat je auto waarmee je aankomt netjes is. dat soort dingen.
Verder, jullie zijn waarschijnlijk jong(geen idee, heb je leeftijd niet bekeken) en dat is vaak een nadeel bij de verhuurder. zorg dat je empathie toont als het over het overlijden gaat.
Zorg dat je veel informatie ter beschikking hebt over het verhuren van een huis en vooral dit huis. en als de eigenaar je nieuwe informatie vertelt bedank dan vriendelijk voor de nieuwe info.. niet op het kwijlerige af, maar zo laat je zien dat het huis van hen is en dat jij er enkel gebruik van wilt maken en in staat bent dingen aan te nemen van n ander(niet zoon wijsneus gedrag zeg maar). Verder, ik weet niet wat je bedoelingen zijn qua huren van het huis maar sluit aan bij de wensen van de eigenaar. kijk als jij graag een huis voor onbepaalde tijd huurt, en de eigenaar zegt dat hij het een jaar wil verhuren eerst, ga daarin mee.
Die termijn kan altijd worden verlengt als het hem bevalt.
kortom stel je geinteresseert en kwetsbaar op(dus dat van die nieuwe informatie) en zorg dat je netjes voor de dag komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:15

Vooral uit jezelf vragen wat de eigenaar graag wil, zodat je het gevoel geeft dat hun huis veilig is bij jou en dat je niet de baas gaat spelen over hun huis.

Is het een keurig net huis waar niks aan hoeft te gebeuren, of zou er toch wel even wat (licht) geklust mogen worden?

In het laatste geval: Vraag hoe het zit met mankementjes en onderhoud / verbetering.

Willen ze dat je overal vanaf blijft? Wat als er iets stuk gaat van een lamp of fornuis?
Willen ze dat je alles eerst met hen overlegt?

Of vinden ze het juist fijn als je even de kwast ter hand neemt, nieuw behang plakt enzo.
Moet je dan kleuren overleggen of ben je bvb. vrij om een muur rood te sauzen?

Vinden ze het fijn als jullie wat onderhoud / verbeteringen doen?

Bvb. dat je een nette ombouw om een radiator maakt, de rommelige plinten vervangt, dat soort dingetjes?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 12:52

Bedankt voor jullie reacties! Kan ik al heel veel mee.

Het gaat over een huis met grond, ze weten al dat wij 2 honden en 2 paarden zouden meebrengen.
Op zulk huis komen ook enkel mensen met dieren af. Anders vergt het super veel onderhoud en kies je wel een ander huis.

Wij zijn jong idd, dus dat is altij overal wel een 'punt'.
Ik werk dagelijks met mensen, dus kwa professionaliteit etc gaat het wel goe komen.

Netjes voor de dag komen gaan we dus ook zeker doen.

Punten van wat wel en niet kan en mag moeten we idd zeker bespreken!

Huis kan idd wel wat verf gebruiken, verder is wel niets kapot. Maar is ouder huis waar oudere man in gewoond heeft.
Deel vd inhoud zouden we mee overnemen.