dongel met wifi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

dongel met wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 00:28

Wij hebben een dongel van TMN voor internet in Portugal. Er is een apparaat (geen idee hoe je dat noemt) te koop waar je je dongel op aansluit en dus wifi hebt. Heeft iemand dit? maakt uiteraard niet uit van welke provider, maar wij willen dit aanschaffen voor gasten vd zomer...ook hebben we nu een tablet waar we niet mee op internet kunnen omdat wij zelf geen wifi hebben.....ik vraag mij af of dit echt goed werkt. 't nternet via de dongel is niet super snel maar voor email, bokt e.d. prima. het hoeft ook niet tot 100 meter te ontvangen zijn, maar op minstens 20 meter is wel een must.

Choiix

Re: dongel met wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:15

Wat jij zoekt is een Mifi, maar hou wel rekening met het feit dat je klanten foto's gaan uploaden van de buitenritten etc. Dat kost VEEL data. En die mag jij betalen, of heb je een unlimited contract bij TMN?

Geen ADSL mogelijk daar?

Je eis van 20 meter bereik wordt wel lastig met een Mifi. Je kan ook een vast 3G modem nemen, zoals de Option Globesurfer serie.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 16:53

Hai,

bedankt voor de reactie. we hebben wel een aardig ruim abonnement bij TMN. banda larga Movel plus. We zijn zelf nog nooit over de grens gegaan en ik hou nergens rekening mee. Maar zo iets is natuurlijk wel te verzoeken rekening te houden met het data verbruik.

ADSL hebben wij gehad, maar doordat er meerdere keren na storm of spontaan iets stuk ging en ze van de pt en sapo elke keer weer zo'n ontzettende slechte service lieten zien, hebben we het de laatste keer nadat we al 2 weken zaten te wachten na herhaaldelijk duur bellen met onze mobiel voor reparatie, we het hebben opgezegd. Internet snelheid was ook niet veel beter dan wat we nu hebben en voordeliger was het ook niet.......

dus nee.....geen ADSL :-)

Ik zal eens kijken op internet naar zo'n 3G modem.....

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:28

Oh dat is een unlimited contract, 5Mbit. Is goed te doen, dan hoef je je ook geen zorgen te maken om bandbreedte. Ik zou dan inderdaad een router nemen zoals de Globesurfer of deze:

http://www.ebay.nl/itm/ROUTER-HUAWEI-B9 ... 3f2b06215e

Hier kan je eventueel ook nog een losse 3G antenne op aansluiten om beter bereik te krijgen :)

Ik heb een eigen bedrijf in roaming (vooral voor goedkoop internet op vakantie) dus ben redelijk thuis in dit soort materie. Als je vragen hebt mag je ook PB'en :)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 19:30

bedankt voor de info! ik zal hier ook even gaan kijken wat ze nu te koop hebben hiervoor en bijbehorende prijzen.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:35

Wij hadden zo een ding ( movistar ) wat een drama .
Nu internet , ook voor gasten van iberbanda volgens mij ook in Portugal en het werkt +:)+

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:11

Tsja, als je geen 3G dekking hebt is zoiets inderdaad bagger... Maar TS geeft aan dat het nu al werkt, dus dan werkt zo'n ding ook prima ;)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:55

Choiix schreef:
Tsja, als je geen 3G dekking hebt is zoiets inderdaad bagger... Maar TS geeft aan dat het nu al werkt, dus dan werkt zo'n ding ook prima ;)

De dekking was , is goed , alleen dat `ding `werkt niet goed genoeg .

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:21

Dan was de capaciteit ondermaats voor jullie locatie of het ding was stuk. Er zijn voornamelijk in Australië duizenden die op deze manier internet hebben, werkt allemaal prima :)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:55

Het verschilt wel qua plek. Ik heb hem nu uit het raam hangen en dan gaat het een stuk beter dan in huis. (dikke muren) Voorheen hadden wij pre paid van vodavone. erg duur (1,- per uur) maar die had minder bereik. ligt dus ook aan de provider.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:02

Die mobile wifi router kan je neerzetten waar je het beste bereik hebt. Dus ook helemaal bovenin het huis bijvoorbeeld, of in de stal